کد مطلب: ۴۸۸۲۱۹

عضو هیات مدیره انجمن سلولزی در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

کمبود پوشک بچه چقدر جدی است؟ / تولید ماسک، عامل کمبود پوشک است؟

کمبود پوشک بچه چقدر جدی است؟ / تولید ماسک، عامل کمبود پوشک است؟

عضو هیات مدیره انجمن سلولزی می‌گوید: مواد اولیه پوشک بچه همچون خمیر از آمریکا، کانادا و برزیل وارد کشور می‌ش و حالا با تشدید تحریم‌ها مواد اولیه پوشک بچه وارد نمی‌شود و همین موضوع باعث کمیاب شدن این کالا در بازار شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برخی از مخاطبان و مشاهدات میدانی از گرانی و کمبود پوشک بچه در بازار و داروخانه‌ها خبر داده‌اند. خبری که نیما بصیری، عضو هیات مدیره انجمن سلولزی هم آن را تایید می‌کند.

او به دو عاملی اشاره می‌کند که باعث کمبود تولید پوشک بچه شده است، عامل اول تشدید تحریم‌هاست که سبب شده بخشی از مواد اولیه پوشک مانند خمیر به سختی و با وقفه وارد کشور شود.

عامل دوم به مساله اولویت تولید باز می‌گردد. به گفته بصیری یکی از مواد اولیه پوشک بچه همان لایه‌هایی است که در ماسک‌ها استفاده می‌شود. مسلم است در شرایط کرونا تولید ماسک نسبت به تولید پوشک بچه در اولویت قرار گرفته است. بنابراین ظرفیت تولید پوشک کاهش یافته است.

این کاهش تولید، حالا خود را به دو شکل در بازار نشان داده است، یکی ناموجود بودن این کالا و دیگری گرانی آن. برخی از داروخانه‌ها و سایت‌های خرید آنلاین برخی از مدل‌ها و سایزهای پوشک بچه را ندارد و در مواردی قیمت برخی از انواع پوشک به نیم میلیون تومان هم رسیده است.

یعنی در برخی از برندها قیمت چهار بسته پوشک (شامل چهار بسته سایز سه) حدود 530 هزار تومان آب می‌خورد.

پوشاک2

براساس آخرین مشاهدات میدانی قیمت پوشک بچه همانند خمیردندان به بیش از نیم میلیون تومان رسیده است

تاثیر قیمت دلار بر پوشک بچه!

به گفته بصیری، دلیل گرانی پوشک هم وابستگی آن به واردات و گرانی دلار است. او درباره افزایش قیمت پوشک بچه تصریح کرد: افزایش قیمت دلار تاثیر مستقیمی بر افزایش قیمت پوشک بچه دارد. البته برخی اجناس هستند که به دلیل قاچاق بودن این کالا قیمت‌های گزافی به خود گرفته‌اند.

اینکه گفته می‌شود قیمت پوشک بچه به 500 هزار تومان رسیده است، این موضوع به برخی از برندهای خاص مربوط می‌شود و اگرنه پوشک با برندهای خوبی هم در بازار وجود دارد که به بازار عرضه می‌شود.

بصیری همچنین عامل دیگر افزایش قیمت پوشک بچه را دلالی عنوان کرد و گفت: برای رسیدن مواد اولیه پوشک بچه این بار چند دست می‌چرخد تا در نهایت به دست تولیدکنندگان اصلی برسد. همین موضوع در افزایش قیمت‌ها بی‌تاثیر نیست.

ناموجود

طبق بررسی‌ها، پوشک بچه در داروخانه‌ها و برخی سایت‌های فروش کالا ناموجود شد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یه نوزاد هم دیگه فهمیده که چند روزی‌یبار‌نوبت احتکار یکی از اقلام اساسی و احتیاجات مردم.یه روز روغن یه روز چایی یه روز برنج یه‌روز مرغ و پوشک …

  • ناشناس

    همه با هم. فرزند بیشتر زندگی بهتر

    • ناشناس

      بااین اوضا نباید بچه آورد واقعاً دیگه داخل خرج خونه موندیم چه برسه پوشاک بچه

  • ناشناس

    به نظر بنده کشور ظرفیت ۱۵۰میلیون نفر جمعیت رو داره

  • حسام

    قابل توجه کسانی که زوج‌های جوان را تشویق به داشتن فرزند بیشتر می‌کنند.

  • ناشناس

    واقعا گرون هست پوشاک هر روز قیمت جدید رپش قیمت خورده اما گرون تر میفروشن

  • ناشناس

    خدا ازشون نگذره ک فقط دلیل و برهان میارن ک دهن مردم رو ببندن،فقط حرف نزن رفع علت کن ک ذلیل شدیم از بس پوشک گرون خریدیم،اون جنابی ک فقط علت میگی هیچ میدونی چه هزینه ی مضاعفی ب مردم داره تحمیل میشه؟والا همون پارچه هم متری خداتومن شده ک ببندی پای بچه
    ای خدا تو کجایی ینی نمیبینی ک چه ظلمی داره ب مردم روا میشه

  • ناشناس

    من هر بار میرم پوشک بخرم ۱۰ تومن میره رو قیمتش .بی ثباتی بازار ایران مثل همه چیزای دیگه مون تکه

  • سمیر

    والا شوهرم کارگره مستاجرم هستیم تو خرج خودمون وا موندیم هرچی در میاوردیم خرج بچه میکردیم الان دیگه اونم نمبتوتیم پوشک هر روز قیمتش بالا میذه

  • ناشناس

    چکار کنم بچم فلج مغزی هر ساعت پوشک بچه گرانتر وگرانتر می شه یکماه پیش ۳۹هزار بود یک هفته قبل ۶۹هزار شده الان رفتم بخرم شده ۷۵هزار تازه فروشنده گفت قرار شده قیمت بشه ۱۰۰هزار تومن این چه دولتی ؟ چکار کنم شیر خشک هم از این بدتر این چه بدبختی بریم دزدی یا بچم رو خفه کنم ؟