کد مطلب: ۵۹۳۶۹۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

گاز هم مانند برق، گران می‌شود؟

گاز هم مانند برق، گران می‌شود؟

مشترکان تنها در شش ماه، همزمان گرما، خاموشی و افزایش قیمت برق را تجریه کردند و حالا با اظهارات وزیر نفت، به نظر می‌رسد سناریویی تکراری برای گاز در حال تکرار شدن است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، انگار همزمان با سرد شدن تدریجی هوا، زمزمه‌های کمبود گاز هم شروع می‌شود.

طبق آخرین آماری که در سال ۹۹ منتشر شد، ۷۳ درصد کل گاز کشور در بخش خانگی مصرف شده بود. حالا شرکت ملی گاز قصد دارد با افزایش تعرفه گاز مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند، مصرف گاز را کنترل کند.

اوجی، وزیر نفت همین چند وقت پیش اعلام کرد که تعرفه گاز برای مشترکان پرمصرف، افزایش می‌یابد.

البته وزیر نفت اضافه کرده بود تعرفه قبض مشترکانی که مطابق جدول‌های شرکت ملی گاز ایران مصرف کنند، تغییری نمی‌کنند.

گاز هم مانند برق، بی‌‌صدا گران می‌شود؟

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود تابستان امسال، کمبود برق، تعرفه برق را هم گران کرد. سناریوی گرانی بی‌صدای گاز، آن جایی شذت می‌گیرد که بدانیم وزیر نفت همین چند ماه پیش گفته بود احتمالا در روزانه ۲۰۰ میلیون متر مکعب کسر گاز در فصل زمستان داشته باشیم.

تابستان همین امسال بود که قبض‌های نجومی داد مردم را در آورد، شرکت برق ماه‌ها ادعای مشترکان را رد می‌کرد و می‌گفت قیمت برق افزایش نداشته اما سرانجام ناچار شد رسما اعتراف کند که قبض برق برخی از مشترکان را با تعرفه انرژی‌ها تجدیدپذیر حساب کرده است.

همین امروز هم مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در گفتگوی زنده خبری اعلام کرده بود که مصرف انرژی در ایران نسبت به کشورهای اروپایی حدود سه برابر است. حالا باید پرسید این‌ اظهارات هم مقدمه گران کردن گاز است؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • احمدی

    تو را خدا نگویید کسانی که الگوی مصرف را رعایت نمی کنند گران می کنیم راستا حسینی بگویید تعرفه های برق و گاز را افزایش میدیم اینقدر رو اعصاب مردم راه نرید

  • ناشناس

    سلام اهمیت قضیه وشاید حرف دل ومشکل اکثر ملت است وآن اینکه : گاز را را چرا وبا چه علت غیر موجهی اخیراً گران کردند؟ چرا دارند مردم فقیر ( یعنی 70درصد جامعه) با توجیه کلماتی از قبیل سه دهک اول جامعه رایگان و…ملت را آزار می دهند؟ چرا هیچکس تو این مملکت به فکر ملت نیست؟ مجلس انقلابی ونمایندگان دلسوز پس چرا ساکتند؟ ازشما سایت محترم ودلسوزخواهش می کنیم این درد ملت را به گوش جناب آقای منتظری دادستان محترم کل به عنوان مدعی العموم جامعه برسانید ایشان از ملت دفاع کنند شما را به خدا به آقای مظفری ریاست محترم دیوان عدالت اداری برسانید این بخشنامه اخیرا وزارت نفت و شرکت گاز را باطل کنند ( حالا حتی از هیئت دولت مجوزهم داشته باشند) غیر عادلانه است خدا شاهده در مناطق سردسیر با چهار تا پنل پکیج گرمایشی الآن که هنوز سرما ی دی ماه از راه نرسیده نمی توانیم منازل خود را در حد نرمال گرم کنیم تا چه رسد به سرماهای زیر صفر آنچنانی، تکلیف ملت بدبخت چه خواهد شد که پیامک تهدید آمیز شرکت گاز دریافت می کنیم که مشمول تعرفه بالا حتی 200درصدی خواهند بود؟ به داد ملت برسید خدا اجرتا بده، دارند با دین مردم بازی می کنند و از این راه حقوق های آنچنانی و نجومی و… حتی به کارکنان شرکت گازدارند حقوق های زیادی می دهند مگر گاز ملی نبود؟… بیایید میدان مقایسه کنید . اجرکم عندالله.

  • ناشناس

    سلام نرخ گاز صنعتی رو چرا هر ماه گرون می کنید کارخونمون به علت افزایش هر ماهه قیمت گاز تعطیل شد صدامون به هیج جام نمی رسه تو رو خدا به داد مون برسید آخه با انصافا از اول سال تا الان ۱۰ برابر !!؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    سلام تعرفه گاز های صنعتی رو چرا از اول سال تا الان 800 درصد افزایش داشته کارخونمون تعطیل شد خدا لعنت کنه باعث و بانی شو 200 نفر بیکار شدن اینه حمایت از تولید 400 میلیون تومن هزینه گاز برای یک ماه پارسال 30 میلیون تومن بود گناه کارخونه های کوچیک چیه که باید تعطیل بشن !!!؟؟؟؟؟؟