کد مطلب: ۵۷۲۳۵۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تقلب عجیب در سوپرمارکت‌ها/ تعزیرات پاسخگو نیست

تقلب عجیب در سوپرمارکت‌ها/ تعزیرات پاسخگو نیست

با شیوع کرونا خرید تلفنی از سوپر مارکت‌ها رایج شده است اما برخی از سوپرمارکت‌ها قیمت‌ها را مخدوش کرده و اقلام را با بهای گران‌تری به مشتریان می‌فروشند. در این میان با تعطیلی ادارات به دلیل شیوع کرونا سازمان تعزیرات هم پاسخگوی مردم نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی واحدهای صنفی برخی سوپرمارکت‌ها کالاهای مورد نیاز را غیر حضوری به دست مردم می‌رسانند.

در این میان اما برخی فروشندگان بهای برخی کالاها همچون روغن را مخدوش می‌کنند و نرخ‌ها را با ماژیک پوشانده و کالا را با قیمت دیگری به مشتریان می‌فروشند.

برخی دیگر هم کالاهای سوپرمارکتی را با مابه‌التفاوت قابل توجهی نسبت به قیمت درج شده روی بسته‌بندی کالا به فروش می‌رسانند. به عنوان مثال مایع لباس‌شویی که قیمت درج شده آن ۳۲ هزار تومان است با قیمت ۴۶ هزار تومان فروخته می‌شود.

فعالان بازار مواد غذایی می‌گویند احتمالا علت تفاوت قیمت کالا به این دلیل است که فروشندگان اقلام را در انبارهایشان احتکار کرده بودند و حالا به نرخ روز می‌فروشند.

فروشندگان مقصر نیستند!

رئیس اتحادیه سوپر مارکت‌ها درباره این موضوع توضیح داد: اینکه برخی سوپرمارکت‌ها قیمت اجناس را مخدوش یا روی آن را می‌پوشانند، نوعی تخلف است و چنانچه مردم این سودجویی‌ها را گزارش دهند با آنها برخورد می‌شود. آن هم در حالی که بارها به اعضا اعلام کردیم که با مردم کنار بیایند و اجناس را با قیمت واقعی به دست‌ مشتریان برسانند.

سعید درخشانی به تجارت‌نیوز گفت: البته باید تاکید کرد که مقصر این نوسان قیمت‌ها سوپر مارکت‌ها نیستند و قیمت اجناس روزانه در حال تغییر است. به عنوان مثال شیر و لبنیات امروز یک قیمت دارد اما فردا از سوی کارخانه قیمت دیگری برای آن تعریف می‌شود.

او ادامه داد: به هر حال فروشندگان کالا هم زمانی که یک جنسی را دو هفته پیش خریدند نمی‌توانند با همان قیمت قدیم به مردم بفروشند، چرا که آنها هم ضرر می‌کنند اما اینکه اقلام اساسی مردم با سود غیر متعارف هم فروخته شود، تخلف است.

تلفن گویا ۱۲۴ پاسخگو نیست!

پیش از این هم بختیار علم بیگی، رئیس انجمن صنایع شوینده گفته بود: برخی فروشندگان اجناس را با قیمت نامتعارف می‌فروشند یا قیمت‌ها را مخدوش می‌کنند.

علم بیگی پیش از این به تجارت‌نیوز توضیح داد: بیشترین تخلف از سوی واحدهای صنفی شمال شهر تهران است و برخی از این سوپر مارکت‌ها به دلیل اینکه در بخش مرفه‎‌نشین خدمت رسانی می‌کنند کالا را بدون نگرانی و با قیمت‌های دلخواه به مردم می‌فروشند.

او به مردم توصیه کرد: چنانچه فروشنده‌ای کالا را با قیمت نامتعارف می‌فروشد آن را به سامانه ۱۲۴ گزارش کنید تا تیم بازرسی دولت ورود پیدا کند.

این توصیه اما در حالی مطرح می‌شود که به دلیل موج پنجم ویروس کرونا اکثر کارمندان دولت تعطیل هستند و حتی تلفن گویای دستگاه‌های بازرسی نیز پاسخگوی مردم نیست!

23

قیمت و تاریخ تولید و انقضا روغن در سوپرمارکت مخدوش شده است

بیشترین شکایت‌ها از درج نشدن قیمت است

مخدوش کردن قیمت اقلام سوپرمارکتی در حالی رخ می‌دهد که بررسی‌های انجام شده، نشان می‌دهد در سه ماهه امسال بیشترین شکایت مردم از گرانفروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور بوده است.

چندی پیش سعید محمدی‌پور، معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان تهران به ایسنا گفته بود: طی سه ماهه امسال واحدهای عرضه کننده کالاهای اساسی مثل شکر، روغن، لبنیات، مرغ، نان و میوه بیشترین هدف بازرسی بودند و اکثر شکایات تخلفات در زمینه عرضه این کالاها بوده است.

برای مطالعه بیشتر خبر قیمت‌گذاری دستوری شیر و لبنیات را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مردم

    کلید همه این بدبختی ها در دست دولت هست؟ اگر بخواهد!

  • ناشناس

    یکی از جاهایی که بعدا بایدپاسخگوباشن همین سوپرمارکت‌ها خواهندبود

  • محمدرضا

    به رییس اتحادیه بفرمایید اگر خود عقلش نمیرسد به آمریکا یا یک کشور پیشرفته شرقی سفارش دهد شاید آن‌ها بتوانند معاون اتحادیه ای بسازند که عقلش برسد و به رییس اتحادیه مشاوره بدهد که«در اینجور حالتها مغازه دار باید کالا را بر اساس خرید خود با سود تعیین شده (در این مورد با همان نرخ فروش مندرج در کالا) آنرا بفروشد و هر کالایی که با نرخ جدید خرید آنرا با قیمت جدید میفروشد»اینگونه در منابع ارزی کشور صرفه‌جویی خواهد شد و بجای خرید رییس اتحادیه از خارج فقط درحد معاون اتحادیه خروج ارز داریم.ضمناً گزارشگر محترم ««که یقیناً جورنالیست هستند و سطح سختی کارشان با تلفنچی اتحادیه یا مدیرکل حوزه ریاست یک اداره برابری می‌کند»» بد نیست در همین حدود با گوینده وارد چالش شوند خداوند دوست ندارد ژورنالیستی را که گیاه بنظر برسد

  • باتم

    بیخود تنقد تغییر قیمت، دامداران نخرید

  • میثم

    اجناس تو همین دو ماهه نزدیک پنجاه درصد افزایش قیمت‌ داشته از جمله مواد شوینده و روغن و لبنیات مغازه دار فقط داره ضرر میده تو این بازار که هیچ ثباتی نداره

  • فاضل

    تعزیرات نمیدونم کجاهستن هرچی میخریم چند برابرقیمت هست دیجی کالا ی قیمت مینویسه مغازه دار ی قیمت میده منم از افق کورش اردبیل واقع در دانش خریدکردم نمیدونم چرا نوشته روی جنس پاک شده یاتاریخ گذشته هست یاقیمت رو عوض کردن ماشاا…ب تعزیرات

  • ناشناس

    رئیسی میاد درست میشه!!

  • ناشناس

    من که از خود تعزیزات شاکی هستم چی ؟؟؟
    چون خود تعزبرات هم کلی خلاف هست

  • وحید

    خیلی واسم جالب بود وقتی بعداز خرید مرغ فهمیدم در یک ونیم کیلو مرغ حداقل به من حدود ۱۴۰۰۰تومان گرانتر فروخته شده ووقتی بلافاصله برگشتم نزد فروشنده آنچنان برخوردتند همراه ناسزا شنیدم واز جلوی همون مغازه زنگ زدم به تعزیرات ولی متاسفانه نه تنها مشکلم حل نشد بلکه پشت تلفن به تمسخر گرفته شدم.کدام تعزیرات

  • ناشناس

    تعزیرات واحدی هم به این نام مگه داریم
    اگر بود که نباید اتفاق میفتاد
    همه دزد
    آمریکا هیچ غلطی نمیکنه
    فقط هر روز صبح تعییر قیمت داریم چرااااا