کد مطلب: ۳۳۴۸۰۱

جنجال جدید یارانه‌ای احمدی‌نژاد / رویای ۹۰۰ هزار تومان یارانه نقدی

جنجال جدید یارانه‌ای احمدی‌نژاد / رویای 900 هزار تومان یارانه نقدی

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه به همراه محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور به اظهارات احمدی‌نژاد مبنی بر پرداخت یارانه 900 هزار تومانی واکنش نشان دادند.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق کشورمان در اظهاراتی عنوان کرده که باید دولت یارانه‌ها را به میزان 900 هزار تومان برای هر نفر افزایش دهد. موضوعی که اکنون با واکنش دولتی‌ها مواجه شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در واکنش به اظهارات احمدی‌نژاد اظهار می‌کند که دولت هم‌اکنون در حال پرداخت کسری 5 هزار میلیارد تومانی دولت به بانک مرکزی، در نتیجه همین یارانه 45 هزار تومانی است. مرتبا بانک مرکزی در حال پیگیری این مطالبات از دولت است و دیوان محاسبات پرونده تشکیل داده است.

نوبخت می‌گوید: مردم ما فهیم‌تر از این حرف‌ها هستند، با این نوع حرف‌هایی که مبانی درست محاسباتی ندارد و یا با یک فروضی مطرح شود که این فروض قابل انجام نیست، مردم تحت تاثیر این نوع مسائل قرار بگیرند. همین ۴۵هزار و پانصد تومان با همان ارقام قبلی، بالغ بر ۵ هزار ۸۰۰ میلیارد تومان بدهی به بانک مرکزی برای دولت باقی گذاشته است.

اما محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور نیز در واکنش به اظهارات احمدی‌نژاد می‌گوید: مردم خوب می‌دانند کسی که این همه مشکلات را برای ما ایجاد کرد و این همه تحریم‌ها را به وجود آورده است. این مسئول سابق کشور حرف‌های مختلفی می‌زند. اگر شما همه حرف‌های او را در نظر بگیرید، اولا بسیار متضاد است و دوم این که با عملکرد گذشته خود او در تناقض است.

واعظی ادامه می‌دهد: این فرد یک عوام‌فریبی را شروع کرده است و فکر می‌کند در شرایطی که یک جنگ اقتصادی شروع شده است و قبول هم داریم قشری از مردم در مضیقه هستند، می‌تواند با شعار و این طور مسائل خود را مطرح کند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان آنکه عملکرد آن دولت و قول‌هایش را دیدیم می‌افزاید: امروز که بعد از گذشت سال‌ها به استان‌های مختلف می‌رویم، مشاهده می‌کنیم که هنوز در استان‌های مختلف پروژه‌هایی که دولت این فرد با رقم‌های بالایی قول داده، هنوز کلنگ‌زنی هم نشده است.

واعظی در پایان می‌گوید: مردم ما مردم آگاهی هستند و می‌دانند کسی که این گرفتاری را به وجود آورد، تحریم را برای ما ایجاد کرد و روابط ما را با کشور‌های همسایه به هم زد چه کسی است. امروز گروه‌های سیاسی حامی ایشان بر ضدش شده‌اند، حداقل هم‌فکران خودش که باید قبولش داشته باشند، چنین حسی را دارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آقای نوبخت […] شما نرخ حاملهای انرژی را افزایش داده اید ولی یارانه همچنان ثابت بوده و هست با مدیریت شما ارزش پول ملی بخاک سیاه نشانده شد و سپرده های مردم در بانکها ارزشش به یک پنجم کاهش یافت و آب در دل شما گرم نشد . روزی که یارانه 455000 ریال در دولت دکتر احمدی نژاد به مردم پرداخت می شد بهای خرید سه کیلو گوشت بود . و اکنون در دولتی که یکی از ارکان اقتصادیش شما هستید گوشت کیلویی 70 هزار تومان است یعنی با یارانه به جای 3 کیلو باید 750 گرم گوشت بخری . […]

  • کامل

    آقایان مگر شما از جیب بیت المال یارانه ها را تامین می کنید که زورتون میاد، قبل از تنظیم برنامه یارانه ها بنزین لیتری ۱۰۰ تومان بود گاز و برق هم مثل بنزین ده ها برابر افزایش پیدا کرد از سال ۸۹ تا بحال کلی قیمتهای حاملهای انرژی افزایش داشته اما یارانه ها همان مبلغ قبلی مانده و هر ساله ارزشش را از دست داده طوری که امروزه حتی با آن یک کیلو گوشت هم نمی شود خرید، پس نتیجه می گیریم که طبق برنامه و اساسنامه ستاد تنظیم یارانه ها هرساله بنا به افزایش حاملهای انرژی میبایستی یارانه ها هم افزایش پیدا می کرد اما نه تنها این اتفاق نیافتاده بلکه ارزشش را هم از دست داده و امروزه که صدای لغو آن بگوش میرسد پس کو آنهمه وعده و وعید هایی که می دادید.؟!

  • ناشناس

    اینکه دولت به بانک مرکزی اینهمه بدهی داره از بی تدبیری دولت جنابتان است جناب دولت تدببیییییرررر و امیییییید . آنقدر از بدهی آه و ناله کردین که دلم سوخت و دست کنم جیبم یه پولی براتون بفرستم .

  • ناشناس

    عملکرد آقای احمدی نژاد حتما دارای ایرادهای زیادی بوده ولی متاسفانه باید بگویم ایشان به وعده های انتخاباتی خود بیشتر از آقای روحانی عمل کرد اگر به وعده های انتخاباتی آقای روحانی نگاه کنیم عدم پایبندی ایشان به وعده هایش در حد فاجعه است آقای واعظی ونوبخت طوری حرف میزنند که واقعا از جامعه بی خبر هستند

  • بدبخت هست

    این بدهی دولت ب بانک ها رو چرا ربط میدن ب یارانه […] عربستان ماه هشت میلیون و پونصد هزار تومن یارانه میده ب هر نفر چرا اونا کسر بوجه نمیارن

  • ه م

    نظرتان را بنویسید … م ه جناب اقای نوبخت شما وریس جمهور جناب روحانی گفت 90روز همه چیز درست می شود 6سال گدشته مشکلات مردم صد برابر شد باز دولت احمدی چند قلم جنس که خارجی بودند گران شد مردم راضی بودن الان مردم چاقو به استخوان رسید جناب اقای نوبخت همه افزایش یافته چرا یازانه افزایش نیافت […]

  • ناشناس

    مسبب تمام بد بختی کشور نوبخت و واعظی هستند […]

  • حسن

    الحمدلله همین چند روز پیش خودم دیدم که در بخش گفتگوی خبری شبکه 2 خود نوبخت گفت ما الان داریم 934 هزار میلیارد تومن یارانه مخفی میدیم. خودم این عدد رو به 80 میلیون نفر ایرانی و 12 ماه سال تقسیم کردم دیدم دقیقا سهم هر ایرانی از پرداخت یارانه ها در هر ماه 972 هزار تومنه.حالا دارن 45 تومن میدن اونهمه هم منت میذارن! و به قول وزیر اقتصاد سابق آقای طیب نیا شب پرداخت یارانه ها شب مصیبت عظماست!!!! خدا داره همه شون رو رسوا میکنه.

  • ناشناس

    دوستت دارم اقای دکتر احمدی نژاد کشور ایران وقشر ضعیف وروستا وعشایر به دلسوزی امسال تو نیاز دارند حرف دل مردم را می زنی

  • ناشناس

    از دولت […] دولت تدبير و اميد و رئيس جمهور […]همين يارانه قطع نكنن بايد خدارو شكر كرد همون احمدي نژاد كه مسبب خونه دار شدن خيلي ها شد وبا همون يارانه احمدي نژاد در همون زمان طلا خريدن و پس انداز كردن كه الان شده پشتوانه زندگي شون وگرنه […]رئيس جمهور ها خيري نديديم