کد مطلب: ۲۹۱۵۵۵

۲۰ درصد؛ کاهش تولید خرما در کشور

۲۰ درصد؛ کاهش تولید خرما در کشور

عضو هیات مدیره انجمن ملی خرمای ایران گفت: قیمت خرمای کشور نسبت به سال گذشته؛ در بازار داخلی کشور ۲۵ درصد افزایش یافته است اما در بازار خارجی قیمت آن تقریبا بدون تغییر مانده است.

محسن اکبری منشی با تاکید بر اینکه کاهش تولید یکی از دلایل افزایش قیمت خرما در بازار داخلی است، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌ها در استان‌های خرما خیر سراسر کشور حداقل 20 درصد کاهش تولید به دلیل تغییر اقلیم و خشکسالی داشته ایم که یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت این محصول در داخل کشور است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی ادامه داد: همچنین افزایش هزینه تمام شده تولید نیز بر افزایش قیمت موثر بوده است.

اکبری با بیان اینکه در برخی استان افت کیفیت نیز اتفاق افتاده است، افزود: تغییر اقلیم و خشکسالی در برخی از استان ها بر کیفیت خرما نیز تاثیر داشته و محصول با افت کیفیت همراه بوده است.

این عضو هیات مدیره انجمن ملی خرمای ایران یاد آور شد که کاهش کیفیت بیشتر در ارقامی است که مصرف داخلی دارند و رقم های صادراتی کمتر آسیب دیده اند.

اکبری پایان فصل برداشت خرما را آبان ماه عنوان کرد و گفت: تا پایان برداشت در تمام استان ها نمی توان آمار دقیقی از میزان خسارت ارائه داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، ایران سال گذشته موفق به صادرات 200 هزار تن خرما به 70 کشور شد. هم اکنون هر کیلو گرم خرمای سایر ایرانی در بازار جهانی، تقریبا بدون تغییر نسبت به سال گذشته، زیر 1 دلار و پیارم ایرانی 4 تا 5 دلار به فروش می رسد.

منبع: اقتصادآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.