کد مطلب: ۴۵۶۵۹۴

۵ نکته مهم در خصوص اولین سفر ریلی با نوزادان

۵ نکته مهم در خصوص اولین سفر ریلی با نوزادان

اگر نوزاد شما اولین سفر ریلی خود را تجربه می‌کند، بهتر است نکاتی را در این سفر در نظر بگیرید. نکاتی که به شما کمک می‌کنند هم شما و هم فرزندتان سفر خاطره‌انگیزتری را تجربه نمایید.

اگر قصد دارید تا فرزند تازه به دنیا آمده خود را با قطار به سفر ببرید، باید بگوییم که تصمیم هوشمندانه‌ای گرفته‌اید. بسیاری از متخصصین معتقدند سفر با قطار برای نوزادان بسیار لذت‌بخش‌تر از سفر با اتومبیل شخصی و یا حتی هواپیما است. چرا که حرکت آرام و مداوم قطار بر روی ریل‌های آهنین، حرکت گهواره را برای نوزادان تداعی می‌کند و این حس به آنها آرامش می‌دهد. به علاوه اینکه شما به عنوان والدین در این وسیله نقلیه با چالش‌های زیادی مواجه نخواهید بود چرا که نیازی ندارید تا به فشار کابین و عواملی از این دست توجه کنید. در صورتی که اگر یک بلیط پرواز را برای نوزاد خود خریداری کرده باشید، باید حتماً به هنگام لندینگ هواپیما به فرزند خود شیر بدهید تا دچار گوش درد نشود. اما در سفر با قطار، نوزاد شما معمولاً در خواب به سفر می‌برد تا شما با مشکلات این‌چنینی در مسافرت پیش روی خود دست و پنجه نرم نکنید!

IMG 20200615 132751
با این حال اگر نوزاد شما اولین سفر ریلی خود را تجربه می‌کند، بهتر است نکاتی را در این سفر در نظر بگیرید. نکاتی که به شما کمک می‌کنند هم شما و هم فرزندتان سفر خاطره‌انگیزتری را تجربه نمایید و اگر در ابتدا برای خرید بلیط قطار دچار شک و تردید بودید، این کار را در سفرهای بعدی با اطمینان خاطر بیشتری به انجام رسانید. برای بررسی این نکات تنها کافی است با قاصدک ۲۴ در ادامه مطلب "۵ نکته مهم در خصوص اولین سفر ریلی با نوزادان" همراه باشید.

قبل از سفر با پزشک کودک خود مشورت کنید

اگر نخستین بار است که نوزاد خود را به سفر می‌برید حتماً قبل از سفر، با پزشک او مشورت نمایید. حتی اگر نیاز است از پزشک بخواهید تا با معاینه نوزاد شما، وضعیت سلامتی او را بررسی نماید. این کار موجب می‌شود تا بتوانید با خیالی آسوده مقدمات سفر خود را فراهم کنید و بدون نگرانی در خصوص آلرژی یا مشکلات گوارشی احتمالی فرزندتان، او را به سفر ببرید. پس هرگز این کار را فراموش نکنید و چند روز قبل از تهیه بلیط سفر به پزشک مراجعه کنید.

IMG 20200615 173208 را
برای نوزاد خود به اندازه کافی لباس بردارید

اگر سفری طولانی را پیش رو دارید و به طور مثال بلیط قطار مشهد را برای مسافرت خود خریداری کرده‌اید، حتماً به اندازه کافی برای نوزاد خود لباس بردارید. فراموش نکنید که شما نمی‌توانید از نوزاد خود انتظار داشته باشید تا لباس خود را کثیف نکند. به علاوه اینکه در قطار جایی برای شستن و خشک کردن لباس‌های کثیف او ندارید. بنابراین بهتر است چند دست لباس اضافه به همراه داشته باشید تا بتوانید از آنها در مواقع نیاز استفاده نمایید.

پوشک و پد تعویض نوزاد را فراموش نکنید

حتماً در ساک نوزاد خود به اندازه کافی پوشک، دستمال مرطوب و یک پد تعویض قرار دهید. این کار به شما امکان می‌دهد تا بتوانید زود یه زود جای نوزاد خود را عوض کنید و مانع از عرق‌سوزی او شوید. به علاوه اینکه اگر جای نوزاد شما تمیز باشد، او با آرامش بیشتری به خواب می‌رود و راحت تر سفر را سپری می‌کند. پس به این موضوع بی‌توجه نباشید و حتماً به اندازه کافی پوشک به همراه داشته باشید.

در برخی از مواقع نیز اگر نوزاد شما به نوع خاصی از پوشک عادت دارد و بدن او نسبت به سایر پوشک‌ها واکنش نشان می‌دهد باید این موضوع را نیز در نظر بگیرید که شاید نتوانید پوشک سازگار با بدن نوزاد خود را در مقصد بیابید، بنابراین بهتر است حتی یک بسته اضافه از این پوشک را نیز با خود حمل کنید.

IMG 20200615 132930
صندلی و کالسکه نوزاد خود را به همراه ببرید

اگر نوزاد شما به سنی رسیده است که می‌تواند از کالسکه یا صندلی استفاده نماید، بد نیست بدانید که حمل این وسایل معمولاً در همه وسایل نقلیه عمومی مجاز و رایگان است. بنابراین تفاوتی ندارد که شما با بلیط اتوبوس سفر می‌کنید یا قطار و هواپیما، چرا که در هر صورت می‌توانید ساک و صندلی نوزاد خود را به عنوان بار همراه با خود به داخل وسایل نقلیه ببرید. این کار به شما کمک می‌کند تا در کل زمان سفر، مجبور به بغل کردن نوزاد خود نباشید و بتوانید محل مناسبی را برای خواب و استراحت او فراهم کنید.

غذای مخصوص نوزاد خود را از یاد نبرید

اگر نوزاد خود را با شیر خشک یا غذاهای کمکی تغذیه می‌کنید، حتماً مواد غذایی و ظروف مخصوص به او را به همراه داشته باشید. فراموش نکنید که برای تهیه آب جوش در قطار می‌توانید به رستوران قطار مراجعه نمایید پس لازم نیست در این خصوص نگران باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص الزامات سفر با نوزادان در انواع وسایل نقلیه، می‌توانید مطلبی با عنوان "پنج نیاز اساسی کودکان زیر دو سال در سفر" را در قاصدک ۲۴ بخوانید.

IMG 20200615 133039
در پایان یادآور می‌شویم که انواع بلیط سفر مورد نیاز خود اعم از بلیط هواپیما داخلی و خارجی، بلیط قطار و بلیط اتوبوس را می‌توانید به صورت آنلاین و در کمترین زمان ممکن از قاصدک ۲۴ بخرید. همچنین برای تهیه بیمه مسافرتی مورد نیاز خود و رزرو آنلاین هتل در سراسر کشور نیز تنها کافی است تا از خدمات دیگر این مجموعه بهره بگیرید.

فراموش نکنید که با دانلود و نصب نسخه اندروید اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک ۲۴ بر روی تلفن همراه هوشمند خود، در زمان کمتری به تمامی این امکانات دست خواهید یافت، بنابراین هرگز از این موضوع غافل نشوید.

منبع:

بلیط قطار مشهد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.