کد مطلب: ۵۶۱۰۱۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قطعی برق، آب استان البرز را قطع کرد / کدام مناطق آب ندارند؟

قطعی برق، آب استان البرز را قطع کرد / کدام مناطق آب ندارند؟

قطعی برق در استان البرز، حالا سبب شده که آب هم در برخی از مناطق این استان قطع شود. اگرچه شرکت آبفای کرج از قطع آب اظهار بی‌اطلاعی می‌کند اما وزارت نیرو می‌گوید دلیل قطعی آب در این استان، قطع برق است. حالا برخی از مناطق کرج هم با قطعی آب مواجهند و هم برق.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پیش از این مردم فقط از قطعی طولانی مدت برق در استان البرز گله داشتند اما حالا یک هفته است که قطعی آب هم به مشکلات مردم این استان اضافه شده است.

بیشتر از یک هفته است که آب برخی مناطق استان البرز بدون اخطار قبلی قطع می‌شود، روابط عمومی شرکت آبفا، این ادعا را رد می‌کند و می‌گوید تا کنون گزارشی در این باره به دست آنان نرسیده است. اما مردم می‌‌گویند گاهی تا ۱۰ ساعت هم آب نداشته‌اند و این مشکل را به شرکت آبفا هم منتقل کرده‌اند. هم حضوری و هم تلفنی.

شرکت مهندسی آبفای کشور احتمال هرگونه قطعی آب در کرج را رد می‌کند و شرکت آبفای کرج هم حاضر به پاسخ‌گویی نیست. اما صدیقه ببران، مدیر کل روابط عمومی وزارت نیرو قطع آب در این استان را تایید می‌کند.

او می‌گوید علت قطعی آب بدون برنامه در این استان، قطع برق است و چون آب‌رسان‌ها، بدون برق نمی‌توانند آب‌رسانی دقیق انجام دهند و از طرف دیگر منابع آبی این استان، چاه‌های متعدد و پراکنده است، آب بدون اطلاع قبلی و همزمان با خاموشی، قطع می‌شود.

نظر کارشناسان چیست؟

هدایت فهمی، مدیر سابق منابع آب وزارت نیرو درباره علت و معلول شدن قطعی برق و قطعی آب به تجارت‌نیوز توضیح می‌دهد: در تمام تصفیه‌خانه‌ها پمپاژ آب با برق انجام می‌شود و آب به کمک برق تصفیه و پمپاژ می‌شود و احتمالا قطع آب در این استان به دلیل ناتمام ماندن فرآیند تصفیه و پمپاژ اتفاق افتاده است.

آب در کدام مناطق کرج قطع شده است؟

مدیران آبفا که تا چند روز پیش قطعی آب در این منطقه را شایعه می‌خواندند، امروز مجبور شدند اعتراف کنند که آب این منطقه به دلیل خاموشی‌ برق قطع می‌شود و در این میان گزارش‌های واصله از شروع بیشتر از یک هفته‌ای این روند در کرج خبر می‌دهند و برخی دیگر از مشترکان از سهمیه‌بندی آب در روزهای آخر هفته این استان گفته‌اند. برای مثال کاربری در توییتر نوشته بود: «آب قطع میشه چون اعلام کردن کرج آب نداره و امکان قطعی آب هست. فک کن سد طالقان آب نداره!»

بعضی مخاطبان تجارت‌نیوز نیز در نظرهایی که با این رسانه در میان گذاشته‌اند، نسبت به قطعی برق و عدم مسولیت‌پذیری مسولان آبفای این استان، گله کردند و گفتند آب در کدام مناطق کرج قطع شده است.

«گرمدره نه آب درستی داره برای خوردن حالا همین آب روهم قطع میکنن ما برای تهیه آب آشامیدنی مجبوریم بریم تهران»

«حصارک کرج دیشب ساعت ۷ آب قطع شد تا ۳ صبح بعدشم که اومد خیلی فشارش کم بود. امروز هم از ساعت ۱۲ ظهر رفته تا الان که نزدیک ۱۰ شبه به خدا ما چه گناهی کردیم»

«اینجا فاز چهار مهرشهر هستش بیشتر از ۱۰ ساعت هست که آب قطع هست، هیچ کسی هم پاسخگو نیست،»

«الان بیشتر از چند ساعته اندیشه آب قطع شده ….بخدا از گرما و بی آبی داریم می میریم.»

«حصارک کرج از تاریخ ۱۴۰۰٫۰۴٫۱۴ راس ساعت ۱۹٫۰۰ یا هفت شب آب قطع است تا الان که دارم این جمله را می‌نویسم ساعت ۰۷٫۳۰ هفت نیم صبح آب قطع است ۱۴۰۰٫۰۴٫۱۵»

«مهرشهر بلوار ارم از صبح اب نداریم مسئولین کی میخوان پاسخ گوباشن اینم شد زندگی.»

چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟

در حالی که مسولان شرکت آبفا چندین بار اعلام کرده‌اند که قصد سهمیه‌بندی و نوبت‌بندی آب در هیج استانی ندارند، حالا آب کرج هم سهمیه‌بندی شده و هم بدون اطلاع قبلی قطع می‌شود. برای مثال، آب زیاران، آخر هفته‌ها سهمیه‌بندی شده است؛ یعنی آخر هفته‌ها آب در این منطقه قطع می‌شود و تنها خانواده‌هایی آب دارند که قبلا پمپ آب نصب کرده باشند.

برای مطالعه بیشتر در همین باره، گزارش « قطع ۲۴ ساعته آب » را هم بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اینا همش بهانه است چرا صادرات برق رو جلوش نگیرید برای اینکه باید به عراق باج بدید تا بتونید در عراق نفوذ نظامی داشته باشید تا کی ما مردم باید قربانی کارهای کثیف شما باشیم