کد مطلب: ۱۲۹۳۸۳

موزه لوور در تهران

موزه لوور در تهران

برای نخستین بار نمایشگاهی از آثار موزه لوور در تهران برپا می‌شود. در این نمایشگاه آثاری مربوط به تمدن‌های مصر، یونان و روم باستان، در کنار آثار هنری کشور فرانسه به نمایش درمی‌آید.

به گزارش تجارت نیوز، محمدرضا کارگر با اعلام این خبر اظهار داشت: «برای نخستین بار نمایشگاهی از آثار موزه لوور با عنوان "لوور در تهران" برپا می‌شود. برگزاری این نمایشگاه بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده میان معاونت میراث فرهنگی (موزه ملی ایران) و موزه لوور است.» این تفاهم‌نامه در اسفندماه سال گذشته امضا شده بود.

وی ادامه داد: «در این نمایشگاه آثاری باارزش از موزه لوور مربوط به تمدن‌های مصر، یونان و روم باستان، در کنار آثار هنری کشور فرانسه در محل موزه ملی ایران به مدت 4 ماه به نمایش درمی‌آید.»

کارگر عنوان کرد: «این نخستین بار است که آثار موزه لوور به ایران امانت داده می‌شود. این موضوع نشان‌دهنده اعتماد بین دو طرف و رشد سطح موزه‌داری در ایران و فرانسه است.»

وی با دعوت از همه علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه تأکید کرد: «نمایش این آثار کمک می‌کند تا آگاهی و دانش مردم کشورمان از حوزه تمدن‌های مختلف افزایش پیدا کند. همچنین این نمایشگاه حاکی از قابلیت فرهنگی و امنیت ایران است و از جهشی جدی در مسیر موزه‌داری کشور خبر می­‌دهد.»

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی و فرهنگی کشور در پایان گفت: «کشورهایی همچون ارمنستان و کره جنوبی نیز در سال جاری نمایشگاه‌هایی در ایران برگزار خواهند کرد. در این راستا کشور مکزیک هم پیشنهاد کرده است که در ایران نمایشگاهی از آثار تمدن خود داشته باشد.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.