کد مطلب: ۴۳۹۶۶۱

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در کشور / شناسایی ۲۲۰۶ مورد جدید

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در کشور / شناسایی ۲۲۰۶ مورد جدید

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از ظهر دیروز تا امروز، بر اساس یافته‌های قطعی آزمایشگاهی، ۲۲۰۶ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دکتر کیانوش جهانپور گفت: از ظهر دیروز تا امروز ۶ فروردین ۹۹ و بر اساس یافته‌های قطعی آزمایشگاهی، ۲۲۰۶ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع مبتلایان به این بیماری در ایران به ۲۷۰۱۷ نفر رسید.

وی گفت: خوشبختانه تا کنون ۹۶۲۵ نفر از مبتلایان به کووید۱۹ در کشور، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

به گفته جهانپور، با جان باختن ۱۴۳ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در طول ۲۴ ساعت گذشته، تعداد درگذشتگان بر اثر این بیماری تا ۶ فروردین ۱۳۹۹ به ۲۰۷۷ نفر رسید.

جهانپور افزود: تا کنون بیش از ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار از نظر ابتلا به کووید۱۹ در کشور غربالگری شده‌اند و طرح بسیج ملی مقابله با کرونا با قدرت در کشور در حال اجرا است و الگوی موفقی برای سایر کشورها به حساب می آید.

وی تاکید کرد: مردم حتما برای حفظ سلامتی خود، خانواده و اطرافیان‌شان به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا، جهانپور با اشاره به به اقدامات انجام شده در قالب بسیج ملی مبارزه با کرونا اظهار کرد: امروز با خوداظهاری و بیماریابی، بیماران را در خانه و در مراحل اولیه شناسایی می‌کنیم و سپس ادامه مراقبت‌ها در مراکز درمانی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹۶۲۵ مبتلا به کرونا در این روزها بهبود یافته و از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند گفت: متاسفانه تعدادی از هموطنان‌مان جان خود را از دست داده‌اند و بیش از ۶۸ درصد از آنها سالمندان و افراد بالای ۶۰ سال بوده‌اند و ۳۲ درصد نیز زیر ۶۰ سال بوده‌اند که به یکی از بیماری‌های زمینه‌ای، بیماری خاص یا نقص سیستم ایمنی مبتلا بوده اند. این آمار قاعدتا مستلزم این است که دقت و توجه بیشتری نسبت به این افراد داشته باشیم. بیماران خاص و مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای نیز نیازمند توجه و مراقبت بیشتر هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا که یکی از اقدامات مدیریتی و مداخله‌ای قابل توجهی بوده که در همه دنیا و در کشورهای مختلف به نوعی منحصر به فرد تلقی می‌شود، گفت: این طرح با مشارکت مردم و با خوداظهاری در گام اول شکل گرفته و پوشش و گستره آن افزایش می‌یابد. عدد غربالگری‌ها و بسیج عمومی از ۴۷.۵ میلیون نفر تجاوز کرده و بیش از نیمی از مردم ایران مورد غربالگری قرار گرفته‌اند.

جهانپور افزود: از مردم می‌خواهیم چه آنها که علائم شبه آنفلوآنزا دارند و چه آنها که هیچ علامتی ندارند حتما در سامانه https://salamat.gov.ir/ ثبت‌نام کنند و اطلاعات خود را ثبت کنند. یکی از اقدامات راهگشا همین است که با مشارکت و همنوایی بیشتر و با ثبت‌نام در سامانه شکل خواهد گرفت و مابقی اقدامات مراقبتی و پایشی انجام می‌شود.

وی خطاب به مردم گفت: از اینکه بهداشت فردی، عمومی و اجتماعی را رعایت می‌کنید و سفرهای شهری و غیرشهری را کاهش دادید و دید و بازدیدهای نوروزی را نادیده گرفته و نوروزی متفاوت داشته‌اید، قدردان هستیم.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به طرح پیشنهای وزارت بهداشت مبنی بر فاصله‌گذاری اجتماعی اظهار کرد: این طرح در کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی کرونا بررسی شد و مطابق با الگوها و امکانات کشور نهایی شده و با تایید رئیس جمهور ابلاغ می‌شود.

جهانپور افزود: در این طرح هیچ مورد لغو ترددهای ضروری نداریم و ملاحظات و تدابیر لازم در حوزه ارائه خدمات و تامین مایحتاج ضروری مردم دیده شده است، ولی حتما از ایاب و ذهاب غیرضروری شهری و بویژه غیرشهری جلوگیری خواهد شد و رویکردی کاملا مشارکتی و جامعه محور در عین لحاظ کردن محدودیت‌ها خواهیم داشت و سطح سوم قرنطینه است.

وی با بیان اینکه بنابراین همچنان کشور در سطح سوم قرنطینه خواهد بود، گفت: بدون استفاده از ابزارهایی که شاید چندان مناسب مردم و فرهنگ آنها نباشد ولی با اعمال محدودیت‌ها کار ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.