کد مطلب: ۶۵۴۲۷۵

اعلام آمادگی زلنسکی برای مذاکره با پوتین

اعلام آمادگی زلنسکی برای مذاکره با پوتین

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که برای مذاکره با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه آماده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

به نقل از ایرنا از «واشنگتن پست» وی افزود: ما باید به یک توافق برسیم اما این توافق نباید با اولتیماتوم همراه باشد.

رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه با شبکه «ریا» ایتالیا که پنجشنبه شب (به وقت محلی) منتشر شد گفت، اوکراین هیچگاه کریمه را به عنوان بخشی از روسیه نخواهد پذیرفت.

وی افزود: کریمه همیشه خودمختار بوده است. این منطقه پارلمان خود را دارد اما همیشه در داخل خاک اوکراین بوده است.

دیمیتری کوله‌ با وزیرخارجه اوکراین نیز روز پنجشنبه در پیامی خطاب به مقام‌های روسیه گفت که کشورش حاضر است به گفت وگوهای مستقیم ادامه دهد ولی حاضر به پذیرش هیچ اولتیماتومی نیست.

اولین دور از مذاکرات روسیه و اوکراین از ۲۸ فوریه (۹اسفند) آغاز شد که سرپرستی تیم روسی بر عهده ولادیمیر مدینسکی دستیار ارشد پوتین بود. جلسات متعددی در بلاروس برگزار شد، سپس طرفین از طریق مجازی با هم ارتباط برقرار کردند.

در ۲۹ مارس (۹فروردین) دور مذاکرات مستقیم در استانبول کلید خورد. پوتین در ۱۲ آوریل (۲۳فروردین) در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرد، کی‌یف از مذاکرات ترکیه خارج شده و به این ترتیب مذاکرات به بن‌بست کشیده شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.