کد مطلب: ۷۰۷۰۸۷

آخرین اخبار از جنگ اوکراین و روسیه/ زلنسکی: هرگز با پوتین مذاکره نمی‌کنم!

آخرین اخبار از جنگ اوکراین و روسیه/ زلنسکی: هرگز با پوتین مذاکره نمی‌کنم!

«ولادیمیر پوتین» امروز جمعه در سخنرانی خود در کاخ کرملین اعلام کرد: توافقنامه الحاق لوهانسک، دونتسک، زاپروژیا و خرسون به فدراسیون روسیه را امضا خواهیم کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، زلنسکی اعلام کرد که هرگز با روسیه تا زمانی که پوتین رئیس جمهور باشد مذاکره نخواهیم کرد.

زلنسکی رئیس جمهور اوکراین بار دیگر مذاکره با روسیه را رد کرد و گفت: هرگز با روسیه تا زمانی که پوتین رئیس جمهور این کشور باشد، مذاکره نخواهیم کرد.

از سوی دیگر وزارت خزانه داری و وزارت خارجه آمریکا اعلام کردند: تحریم‌های جدیدی علیه روسیه به سبب الحاق غیرقانونی مناطقی از اوکراین تحمیل شده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هم گفت: از جامعه جهانی می‌خواهم با تلاش‌های روسیه برای الحاق غیرقانونی مناطقی از اوکراین مخالفت کنند.

وی افزود به حمایت از تلاش‌های اوکراین برای بازپس گیری اراضی خود از طریق تقویت نظامی و دیپلماتیک این کشور ادامه می‌دهیم.

بلینکن وزیر خارجه آمریکا هم گفت: به همراه همپیمانان و شرکای خود تحریم‌های سختی را علیه مسئولان دولتی و خانواده‌هایشان در روسیه و بلاروس تحمیل می‌کنیم.

وی افزود:ما و کشورهای عضو گروه هفت هر نهاد یا فرد یا دولتی را که به حمایت سیاسی یا اقتصادی از اقدامات روسیه بپردازد، بازخواست خواهیم کرد.

خبر دیگر اینکه سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی: اسرائیل از حاکمیت و یکپارچگی اوکراین حمایت می‌کند و هرگز اقدام روسیه در الحاق چهار منطقه اوکراین را به رسمیت نمی‌شناسد.

واکنش بایدن به الحاق اراضی اوکراین

لحظاتی پس از امضا سند الحاق چهار منطقه لوهانسک، دونتسک، زاپروژیا و خرسون به فدراسیون روسیه، کمیسیون اروپا در بیانیه ای اعلام کرد این الحاق را به رسمیت نمی‌شناسد.

به نقل از مهر، همچنین یک مقام سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز جمعه در واکنش به الحاق این مناطق به روسیه اعلام کرد: تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین مسئله ای غیرقابل مذاکره است.

بایدن: ما اقدام فریبنده روسیه برای الحاق اراضی اوکراین را محکوم می‌کنیم

رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به اعلام الحاق چهار منطقه «دونتسک»،«لوهانسک»، «زاپوریژیا» و «خرسون» به خاک روسیه اعلام کرد که واشنگتن اقدام «فریبنده» روسیه برای الحاق این چهار منطقه را محکوم می‌کند.

به نقل از ایسنا، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امروز (جمعه) در سخنانی، بیانیه روسیه در مورد الحاق چهار منطقه «دونتسک»، «لوهانسک»، «زاپوریژیا» و «خرسون» به خاک روسیه را محکوم کرده و آن را اقدام «فریبنده» مسکو خواند.

وی افزود: «ما به حمایت از تلاش‌های اوکراین برای بازپس گیری قلمرو خود از راه تقویت نظامی و دیپلماتیک ادامه خواهیم داد».

همزمان آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: «ما همه پرسی‌های ساختگی و تلاش‌های متقلبانه روسیه برای تغییر مرزهای بین المللی اوکراین را رد می کنیم».

وزیر خارجه آمریکا افزود: «اقدام روسیه نقض آشکار قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل است».

وی اضافه کرد: «ما به همراه متحدان و شرکای خود تحریم‌های شدیدی را علیه مقامات دولتی و خانواده‌های آنها در روسیه و بلاروس اعمال می‌کنیم».

بلینکن تصریح کرد: «ما و کشورهای G7، هر نهاد، فرد یا کشوری را که از اقدامات روسیه حمایت سیاسی یا اقتصادی کند، پاسخگو خواهیم کرد».

پیشتر رئیس جمهور روسیه در مراسم ویژه الحاق چهار منطقه اوکراین به خاک کشورش، ضمن حمایتش از این رخداد، آن را نتیجه انتخاب مردم این مناطق دانست.

ولادیمیر پوتین امروز در جریان مراسم ویژه امضای رسمی اسناد پیوستن چهار منطقه دونتسک، لوهانسک، زاپوریژیا و خرسون به خاک روسیه در محل تالار سنت جورج کرملین سخنرانی کرد و گفت: این مناطق حالا سرنوشتی مشترک با روسیه دارد، لذا دولت اوکراین باید سریعا آتش‌بس کند و به مذاکرات بپیوندد.

رئیس جمهور روسیه در این سخنرانی با تاکید بر اینکه مردم جمهوری خلق دونتسک، جمهوری خلق لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا برای همیشه شهروندان روسیه شده‌اند گفت: ما با هر ابزاری که در اختیار داریم از سرزمینمان محافظت خواهیم کرد.

الحاق مناطقی از اوکراین به روسیه

رئیس جمهور روسیه الحاق ۴ منطقه از جنوب و شرق اوکراین به این کشور را رسماً اعلام کرد.

مهر به نقل از اسپوتنیک نوشت: «ولادیمیر پوتین» امروز جمعه در سخنرانی خود در کاخ کرملین اعلام کرد: توافقنامه الحاق لوهانسک، دونتسک، زاپروژیا و خرسون به فدراسیون روسیه را امضا خواهیم کرد. لوهانسک، دونتسک، زاپروژیا و خرسون جزو خاک روسیه شدند.

رئیس جمهور روسیه در ادامه الحاق چهار منطقه جدید فدراسیون روسیه را بیانگر اراده مردمی میلیون‌ها نفر دانست و افزود که خواست میلیون‌ها نفر در این مناطق پس از فاجعه تجزیه اتحاد جماهیر شوروی به حقیقت تبدیل شده است.

پوتین با اشاره به اقدامات دولت اوکراین علیه ساکنان منطقه دونباس گفت که اکنون ساکنان لوهانسک و دونتسک پس از سال‌ها محاصره و نفرت برای همیشه شهروند روسیه هستند.

کی‌یف باید به خواست مردم احترام بگذارد

رئیس جمهور روسیه در ادامه یادآور شد که مسکو هر کاری برای دفاع از خاک خود انجام خواهد داد و رژیم کی یف باید به خواست مردم احترام بگذارد.

پوتین در بخشی از سخنرانی خود به اقدامات جنگ افروزانه غرب در اوکراین و نیز تلاش آنها برای بسط ناتو اشاره کرد و گفت: غرب نقاب از چهره خود برداشت و قصد داشت ما را مجبور به پذیرش تصمیمات استبدادی خود کند، ما را تضعیف کند و به دوران جنگ سرد بازگرداند.

پوتین ادامه داد که اروپایی‌ها به دنبال حفظ استعمار خود با کمک ابزارهای جدید بودند و برای رسیدن به منافع خود، هژمونی را بر دیگران تحمیل می‌کنند. غرب می‌خواهد کشورها از حاکمیت خود بگذرند و حتی حاضر است برای اینکار به تروریسم متوسل شود.رئیس جمهور روسیه یادآور شد: روسیه کشور بزرگی است و ما نمی‌پذیریم که بر اساس قوانین جعلی بین المللی زندگی کنیم.

به گفته پوتین، غرب در حال نفرت پراکنی علیه روس‌ها است. غرب مدعی شراکت با روسیه بود، اما اقدامات آن نشان می‌دهد که نگاهش به این کشور استعماری بوده است.

رئیس جمهور روسیه با تاکید بر جنگ افروزی‌های غرب یادآور شد که ایالات متحده و انگلیس کشورها و شهرها را به ویرانه تبدیل کرده‌اند و واشنگتن اجساد زیادی را در بسیاری از کشورها از خود به جا گذاشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.