خبر مهم:

کد مطلب: ۴۷۳۱۱۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین اخبار از دارا دوم / نحوه خرید ETF دوم / آخرین مهلت خرید کی است؟

آخرین اخبار از دارا دوم / نحوه خرید ETF دوم / آخرین مهلت خرید کی است؟

متقاضیان خرید دارا دوم از چه زمانی فرصت خرید دارند و این فرصت تا کی مهلت دارد؟ نحوه خرید دومین ETF چگونه است و آیا به جز بورس، از طریق بانک‌ها هم می‌توان این خرید را انجام داد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، ثبت‌نام در پذیره‌نویسی دارا دوم از چهارشنبه اخیر آغاز شده و تا 19 شهریور ماه تا سقف پنج میلیون تومان ادامه دارد.

طبق آخرین اخبار، داوود رزاقی، مدیر صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم در گفتگو با شبکه خبر با بیان اینکه پذیره‌نویسی صندوق پالایشی یکم تا ۱۹ شهریور ماه ادامه دارد، گفته است: سهام ۴ پالایشگاه معتبر و بزرگ کشور یعنی پالایشگاه تهران، اصفهان، بندرعباس و تبریز هرکدام ۱۵ درصد، جزو دارایی‌های این صندوق منظور شده است.

وی ادامه داد: مصوبه هیات وزیران سقف پذیره‌نویسی دو صندوق را به صورت همزمان ۵ میلیون تومان تعیین کرده است یعنی اگر کسی دارا یکم را خریده باشد رقمی که می‌تواند این صندوق را بخرد جمعا ۵ میلیون تومان است به عبارت دیگر اگر دارا یکم را ۲ میلیون تومان خریده باشد این صندوق را ۳ میلیون تومان، اگر دارا یکم را ۱ میلیون تومان خریده باشد، این صندوق را ۴ میلیون تومان و اگر دارا یکم را نخریده باشد، این صندوق را ۵ میلیون تومان می‌تواند بخرد.

رزاقی درباره محدودیت سنی این صندوق گفت: هر شخص حقیقی ایرانی که دارای کد ملی است می‌تواند این صندوق را بخرد و محدودیت سنی در آن قرار ندارد بنابراین کسانی که کدملی ندارند، ایرانی نیستد و همچنین شرکت‌های حقوقی نمی‌توانند این صندوق را بخرند.

وی افزود: افرادی که کد بورسی ندارند برای خرید نیاز به ثبت‌نام در سجام ندارند اما چون معامله این صندوق در سازمان بورس اوراق بهادار انجام می‌شود برای معامله آن باید برای گرفتن کد بورسی اقدام کنند.

آغاز خرید دارا دوم در حالی آغاز شده که پیش از این متقاضیان خرید دارا یکم سود قابل توجهی را در خرید خود داشته‌اند و حال برخی منتتظر بازدهی قابل توجه در دارا دوم هستند.

این صندوق که با نام «دارادوم» مشهور شده بود، در هفته اخیر به یک‌باره با نام «پالایشی یکم» به ثبت رسید. در سبد این صندوق، سهام ۴ شرکت پالایشگاهی شامل نفت تهران، نفت اصفهان، نفت تبریز و نفت بندرعباس وجود دارد.

بر این اساس ۸۰ درصد قیمت پایانی روز سه‌شنبه ۴ شهریور ماه به‌عنوان مبنای قیمت‌ اصلی در نظر گرفته می‌شود که در بازه زمانی ۲ هفته‌ای برای انجام پذیره‌نویسی بدون تغییر می‌ماند. به این معنی که در این مدت نوسانات بازار در جهت مثبت و منفی تاثیری در قیمت نخواهد داشت.

برای ارزیابی هزینه فایده مشارکت در خرید دارا دوم گزارش «پالایشی یکم، بخریم یا نخریم؟» را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مارال

    سلام
    فردا 19 شهریوره. میشه خرید یا نه؟

  • سما

    سلام . مگه بدون کارمزد نباید باشه etfچرا حدود ۲۰ تومن کارمزد میزنه برای ۵تومن خرید؟ ۴۹۷ سهم میده ب حای ۵۰۰ تا??

    • علی

      ببین مال منم اینجوری بود اما بعدش برمیگردونه لوکی نترس

  • س

    کی گفته فقط 5 تومان من در دو بانک 7 تومان واریز کردم قبول کرده مطمنم دانسته قبول کردن تا ملت پولشون بره بانک و بعد از مدتی میگن اشتباه از سیستم بوده تا دو ماه الی بیشتر دست بانک ها کار میکنند با پول ملت

  • ناشناس

    خیلی جالب چون فهمیدن ملت. فقط پول واریز میکنند فقط دارن تمدید میکنند امروز دوباره تمدید شد جالب برام

  • سیدمحمد موسوی

    من میخوام خرید کنم رهنمائی کنید

  • ناشناس

    می تونم اصلاح کنم قیمتش رو ینی بیشتر بخرم ؟

  • ناشناس

    پیگیری دارا دوم

  • ناشناس

    دوستان کسی میدونه کی باز میشه؟

  • ناشناس

    کسی می دونه کی باز میشه ؟

  • ناشناس

    عامو نخواستیم فقط پول خودمون بهمون بدین بابا پولمون بدین عجب غلطی کردیما آقا به کیشکایت کنیم