کد مطلب: ۵۹۳۲۱۹

آخرین جزئیات هواشناسی و کاهش دما در شهرهای مختلف

آخرین جزئیات هواشناسی و کاهش دما در شهرهای مختلف

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از چهارشنبه تا جمعه هفته جاری در سواحل شمالی، شمال غرب و شمال شرق کشور و روزهای پنج‌شنبه تا شنبه پیش‌ِ رو در دامنه جنوبی البرز، غرب، مرکز و شرق کشور دما بین ۶ تا ۱۱ درجه کاهش می‌یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد اصغری، معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره‌ آخرین وضعیت جوی کشور اظهار کرد: در دو روز آینده افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد، در ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران، همچنین برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و زنجان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز چهارشنبه ۱۲ آبان با گذر امواج تراز میانی جو در شمال غرب و غرب کشور، همچنین استان‌های تهران، البرز و قزوین و اصفهان و ارتفاعات خوزستان ابرناکی، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: با شمالی شدن جریانات روی خزر چهارشنبه بارش در سواحل خزر و خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی آغاز می‌شود و پنج‌شنبه بارش در این مناطق افزایش می‌یابد و گستره بارش‌ها چهارمحال و بختیاری، شمال فارس، غرب سمنان، غرب یزد و اصفهان را نیز در بر می‌گیرد.

اصغری گفت: روز جمعه ۱۴ آبان از میزان بارش‌ها در شمال غرب و غرب کاهش می‌یابد و در مناطقی از جنوب غرب، جنوب، مرکز و شرق کشور رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد خواهیم داشت.

وی افزود: از چهارشنبه تا جمعه هفته جاری در سواحل شمالی، شمال غرب و شمال شرق کشور و روزهای پنج‌شنبه تا شنبه پیش‌رو در دامنه جنوبی البرز، غرب، مرکز و شرق کشور دما بین ۶ تا ۱۱ درجه کاهش می‌یابد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی عنوان کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۳۸ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای یک درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

اصغری در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی، گاهی نیمه ابری با وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۴ و ۱۵ درجه خواهد بود.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • میلاد

    خدا رو شکر