کد مطلب: ۶۰۵۰۹۰

آخرین اخبار از هشتمین دوره مذاکرات وین / مذاکرات امروز از سر گرفته می‌شود

آخرین اخبار از هشتمین دوره مذاکرات وین / مذاکرات امروز از سر گرفته می‌شود

در ادامه مذاکرات ایران و ۱+۴ که هشتم آذر پس از سه ماه در وین از سر گرفته شد، هشتمین دور مذاکرات احیای برجام در سطح معاونان وزیران امور خارجه امروز ظهر به وقت محلی در هتل کوبورگ وین برگزار می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هشتمین دوره مذاکرات ایران و کشورهای ۱+۴ ظهر امروز به وقت محلی در هتل کوبورگ وین از سر گرفته می‌شود.

باقری کنی با معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد

علی باقری کنی که صبح امروز دیدارهای دو و سه جانبه خود را به منظور رایزنی پیش از شروع کمیسیون مشترک برجام آغاز کرده است، با انریکه مورا دیدار کرد. ( ایرنا )

مذاکره کننده ارشد ایران طی دو روز گذشته با مقام‌های ارشد روسیه و چین در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات وین و متون پیشنهادی ایران پیرامون لغو تحریم های ظالمانه و مسائل هسته‌ای مذاکرات فشرده ای را داشته است. وی امروز هم با اراده جدی برای شنیدن پاسخ‌های مستند و مستدل طرف‌های مقابل و با هدف دستیابی به توافق در مذاکرات شرکت خواهد کرد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که پیش‌نویس ارائه شده در چهارچوب برجام است و برهمین اساس انتظار دارد که طرف های مقابل با پیشنهادها و پاسخ های مشخص شامل لغو تحریم‌ها در مذاکرات شرکت کنند.

ایران به رغم عدم اجرای تعهدات غرب در برجام، برای مذاکرات ثمربخش به منظور دستیابی به توافق های خوب در گفتگوها حاضر شده و برای موفقیت مذاکرات مصمم است.( ایرنا )

پنج شرط مهم ایران بر روی میز مذاکرات وین

شبکه «المیادین» گزارش داد، عصر امروز (چهارشنبه)، به نقل از چند منبع آگاه خبر داد که هیأت اعزامی ایران به مذاکرات وین پنج شرط برای ۱+۴ دارد.

این شبکه لبنانی به نقل از منابع مذکور نوشت: «خواسته‌ها اولا رفع تحریم‌های مربوط به توافق هسته‌ای و… است».

این منابع اضافه کردند: «از جمله شروط همچنین راستی‌ آزمایی درباره رفع تحریم‌ها و کسب ضمانت است».
بنابر این گزارش، «از جمله دیگر شروط هیأت ایرانی در گفت‌و‌گوهای وین، جبران خسارت‌های ایران و بازگشت تمامی طرف‌ها به تعهدات ذیل توافق است».

آخرین اخبار سیاسی و اجتماعی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.