کد مطلب: ۶۵۲۶۶۱

وضعیت پذیره نویسی سرخابی‌ها به کجا رسید؟

وضعیت پذیره نویسی سرخابی‌ها به کجا رسید؟

۳۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان منابع حاصل از پذیره نویسی عاید باشگاه پرسپولیس و ۳۵۹ میلیارد تومان عاید باشگاه استقلال شده است و این پول در حساب باشگاه‌ها قرار دارد؛ اما آیا سرخابی‌ها اجازه استفاده از این پول را دارند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر این اساس، حسین امیررحیمی، سرپرست دفتر شرکت‌ها و اماده سازی بنگاه‌های سازمان خصوصی سازی، در مورد آخرین وضعیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در برداشت پول حاصل از پذیره نویسی توضیح داد: وضعیت دو باشگاه متفاوت است.

پول در حساب باشگاه استقلال بوده و مجوز ثبت افزایش سرمایه این باشگاه مجددا نزد اداره ثبت، ثبت شد و مجوز خصوصی سازی را هم دریافت کرده است.

به نقل از ایسنا ، نماد باشگاه استقلال آماده بازگشایی مجدد است که مردم بتوانند سهامی که خریداری کرده‌اند را مبادله کنند.

وی ادامه داد: در واقع باشگاه استقلال به پول دسترسی دارد و هیات مدیره می‌تواند این پول را برداشت کند اما طبق مصوبه هیات مدیره، برداشت این پول نیازمند تشکیل کمیته‌ای است تا مخارج باشگاه اولویت بندی شده و پس از آن پول برداشت شود.

سرپرست دفتر شرکت‌ها و آماده سازی بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی در مورد وضعیت باشگاه پرسپولیس نیز توضیح داد: باشگاه پرسپولیس نامه تایید بانک را به سازمان بورس ارائه داده است و بعد از اینکه مجوز اخذ شود، ثبت انجام می‌شود که یک هفته‌ای زمان می‌برد تا پول قابل برداشت شود. در واقع پول در حساب باشگاه است، اما باید مجوز افزایش سرمایه نزد سازمان ثبت، ثبت شود و مجوز سازمان خصوصی سازی و سازمان بورس نیز گرفته شود.

امیررحیمی به این سوال که کمیته مذکور چه زمانی تشکیل می شود پاسخ داد: از آنجائی که سازمان خصوصی سازی قانونا نمی‌تواند در حاکمیت شرکت‌ها وارد شود، تشکیل کمیته باید از مسیر هیات مدیره دو باشگاه طی شود. در این راستا وزارت اقتصاد با عاملیت سازمان خصوصی سازی بر نحوه خرج کردن پول‌ها نظارت دارد و مرتبا از باشگاه‌ها گزارش می‌خواهد.

وی در مورد اعضای کمیته نیز اظهار کرد: سازمان خصوصی سازی پیشنهاد داده است اعضای کمیته متشکل از نمایندگانی از وزارت ورزش و جوانان، وزارت امور اقتصادی و دارایی و خود باشگاه‌ها باشد.

بر اساس این گزارش، فرایند پذیره نویسی سهام سرخابی‌ها در ۲۸ اسفندماه سال گذشته به پایان رسید که باعث شد ۳۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عاید باشگاه پرسپولیس و ۳۵۹ میلیارد تومان نیز عاید باشگاه استقلال شود. سهام دو باشگاه پس از طی شدن فرایندهای قانونی، قابل معامله خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.