خبر مهم:

کد مطلب: ۴۸۱۶۷۲

آغاز ثبت نام جدید وام ودیعه مسکن

آغاز ثبت نام جدید وام ودیعه مسکن

وزیر راه و شهرسازی از مصوبه جدید ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تمدید زمان ثبت نام طرح تسهیلات ودیعه مسکن تا پایان مهر امسال خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این در حالی است که آمارها نشان می دهند تعداد واجدان شرایط این تسهیلات به 355 هزار نفر معادل 60 درصد ظرفیت 600 هزار فقره ای این تسهیلات رسیده است.

به گزارش فارس، اسلامی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مصوبه جدید ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در جلسه بین وزارت راه و شهرسازی و ستاد ملی مقابله با کرونا، موفق به اخذ مصوبه شدیم که به موجب آن زمان ثبت نام طرح تسهیلات ودیعه مسکن برای مستاجران تا پایان مهر امسال تمدید شود.

تمدید این تسهیلات به این دلیل انجام شد که مستاجرانی که موفق به ثبت نام نشدند یا در مهلت مقرر از خبر گرفتن تسهیلات اطلاع نیافتند برای ثبت نام در این طرح اقدام کنند.

این مقام مسئول در توضیح آمار مرتبط با تسهیلات ودیعه مسکن گفت: تاکنون ۱۳۸ هزار مستاجر در تسهیلات ودیعه مسکن تشکیل پرونده داده اند؛ ۴۰ هزار نفر تاکنون وام گرفته اند ولی به طور کلی قرار است این تسهیلات به ۶۰۰ هزار نفر پرداخت شود.

این اظهارات در شرایطی است که ششم مهر، خبرگزاری ایسنا به نقل از اصلانی مدیر کل اقتصاد مسکن وزارت راه، از تمدید مهلت دریافت وام اجاره تا پایان دی، برای افرادی که قبلاً ثبت نام کرده بودند، خبر داده و تاکید کرده بود که در شرایط فعلی ثبت نام جدید برای وام ودیعه مسکن انجام نمی‌شود.

از سوی دیگر اظهارات وزیر راه، محدودتر شدن دامنه اجرای این طرح را نشان می‌دهد. چرا که بنا بر اعلام مسئولان وزارت راه در مرداد امسال، از میان 6.6 میلیون مستاجر در کشور، حدود 2.2 میلیون مستاجر نیازمند حمایت بوده و در عین حال برای بهره مندی یک میلیون خانوار از کمک ودیعه مسکن برنامه ریزی شده بود. رقمی که هم اینک وزیر راه آن را 600 هزار نفر اعلام می کند.

در این میان نباید آمارهایی که می‌توان از آن ها استقبال نه چندان زیاد از طرح ودیعه مسکن را استنباط کرد، نادیده گرفت.

طبق اعلام مسئولان وزارت راه، تاکنون حدود 355 هزار نفر واجد شرایط دریافت وام شناخته شده اند که این تعداد حتی نسبت به محدود شدن دامنه اعطای وام به 600 هزار نفر نیز خالی ماندن 60 درصدی ظرفیت آن را نشان می دهد.

به نظر می‌رسد شرایط نسبتاً دشوار برخی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات و همچنین ناتمام گذاشتن فرایند درخواست تسهیلات به دلیل انعقاد قرارداد جدید یا کندی فرایند رسیدگی به درخواست تسهیلات، در این زمینه موثر بوده است. با این حال، به نظر می رسد با تصمیمات اخیر یعنی تمدید مهلت دریافت وام و نیز ثبت نام، نظر منفی برخی مستاجران درخصوص این وام تغییر کند.

منبع: روزنامه خراسان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • نوید

    به جای وام های رنگارنگ یه فکر اساسی بکنید این وام ها فقط جیب بانکهارو پر میکنه

  • ناشناس

    سلام من قبلا ثبت نام کرده ام ولی متاسفانه برام وام تعلق نگرفت از هر کسی هم میپرسم جوابی نداره بده برام فرم ج قرمز شده، شما که لطف میکنید وام میدید 20ساله اجاره نشین هستم راه آسانی را انتخاب کنید وجایی را برای پاسخ دادن انتخاب کنید مردم دچار مشکلات نشوند ممنون

  • محمد علی

    دولت واسه این که وام هارو نده شرایط کد رهگیری گذاشته. اخه هیج صاحبخونه ای کد رهگیری نمیگیره که مالیات نده

  • ناشناس

    ما کد رهگیری هم گرفتیم اما ضامن میخواد بانک .بازم نمیشه گرفت
    باز ضامن پیدابشه مطمئنن میگن به شماتعلق نمیگیره یه بهانه میارن
    بعدشم صاحب خونمون که اصلا قبول نکرد ماگفتیم بگیریم خودمون بلکه یه ذره ای ازش سود کنیم اون که گقت کرایه مو میخوام

  • ناشناس

    سلام ما تا به حال دوبار اس م س دادیم حتی کسی پاسخ گو نبوده که اصلا واجد شرایط هستیم یا نه من شوهرم کارگره به این وام خیلی احتیاج داریم لطفا پاسخ گو باشین ممنون

  • ناشناس

    دادن شرایط وام مسکن مستاجرین چگونه است؟

  • ناشناس

    چرا هربانکی که انتخاب میکنم میگه ظرفیت تکمیله من یه خانوم مطلقه باید چندتا بانک و بگردم تا ظرفیت تکمیل نباشه این انصاف نیست که کالی هم واس کدرهگیری خرج کردم

  • ناشناس

    من الان یک هفته بیشتره ثبت نام کردم هنوز جواب استعلام نیومده .. چقدر باید زمان بگذره ؟؟
    یه خانوم سرپرست خانوار هستم و به شدت نیاز دارم ..

  • رضا

    سلام. بانکها برای تسهیلات ودیعه 15میلیون تومانی ضامن معتبر میخواهند ولی در سایت مسکن مهر اعلام شده است که برای وام 15میلیونی سفته یا چک فرد متقاضی اخذ شود.لطفا این مورد را به گوش مسئولان مربوطه برسانید.با تشکر