کد مطلب: ۶۷۶۵۵۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تهران دومین شهر آلوده جهان شد!/ آلودگی هوا ادامه دارد؟

تهران دومین شهر آلوده جهان شد!/ آلودگی هوا ادامه دارد؟

تهران امروز دوازدهم تیر ۱۴۰۱ دومین شهر آلوده جهان شد. هوای تهران برای دو روز آینده نیز آلوده و ناسالم پیش‌بینی می‌شود. آلودگی هوا ادامه می‌یابد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز دوازدهم تیر ۱۴۰۱ شهر تهران با شاخص آلودگی ۱۵۸، دومین شهر آلوده جهان شد. این میزان از آلودگی ناسالم شمرده می‌شود.

به نقل از وبسایت IQAir که آخرین به روزرسانی آن از شاخص آلودگی هوای تهران در ساعت ۸ و ۳۰ صبح، ۱۶۳ بود، هوای این شهر را ناسالم اعلام کرد. پس از تهران، شهر سانتیاگو در شیلی آلوده‌ترین شهر جهان است و در رتبه اول قرار دارد.

تهران دومین شهر آلوده جهان

امروز تهران دومین شهر آلوده جهان شد.

در چنین وضعیتی ترجیحاً از رفت و آمدهای غیرضروری خودداری کنید. اگر مجبور به بیرون آمدن از منزل هستید حتما از ماسک استفاده کنید و از انجام فعالیت ورزشی بیرون از خانه بپرهیزید. سطوح بالای آلودگی موجب ایجاد مشکل در تنفس افراد و مشکلات قلبی و عروقی می‌شود. سیستم تنفس و گردش خون افراد به شدت تحت تاثیر کیفیت هوای تنفسی آنها دارد.

کیفیت هوای روزهای آینده

پیش‌بینی این وبسایت از هوای روزهای آینده تهران نیز همچنان ناسالم است. طبق این پیش‌بینی هوای فردا با شاخص ۱۸۴ آلوده‌تر از امروز خواهد بود. روز سه‌شنبه آلایندگی موجود در هوا مقداری کاهش خواهد داشت و به ۱۵۳ می‌رسد اما همچنان ناسالم تلقی می‌شود. از روز چهارشنبه آلودگی تهران رو به کاهش می‌رود و تا یکشنبه آینده به ۷۹ می‌رسد.

آلودگی تهران ، شهری با ۸٫۷ میلیون نفر جمعیت دلایل زیادی دارد. از جمله این دلایل موقعیت جغرافیایی این شهر است. عمده آلایندگی تهران از تردد خودروها که سوخت‌هایی با کیفیت پایین و غیراستاندارد مصرف می‌کنند ناشی می‌شود. همچنین تعداد زیادی از این خودروها خارج از رده هستند و برای تردد در جاده‌ها استاندارد محسوب نمی‌شوند.

کارخانه‌ها و مناطق صنعتی زیادی در اطرف شهر تهران قرار دارند که بسیاری از آنها برای ماشین‌آلات سنگین خود از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌کنند و این امر سبب افزایش آلودگی محیط زیست در طول سال می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مسعود

    الحمدلله حداقل تو این موضوع درسطح دنیا اولیم

  • نظری ندارم مقایسه ایران امروزودیروز

    مقایسه ایران امروزبادیروزدلایل منطقی هم ندارند

  • مجید

    آدرس غلط میدید آلودگیهای اخیر که زیاد شده ناشی از گرد و غبار هست که با وزش باد از کشور عراق وارد ایران میشه مسئولین کشور با عراق و سوریه و ترکیه باید وارد مذاکره شوند و اقدامات عملی انجام دهند و الا با هر وزش بادی حداقل نصف کشور قابل سکونت نیست

  • ناشناس

    خوب بازم برای یکبار تو جهان اول شدیم

  • ناشناس

    سلام برخداوندمنان وسلام برهموطنانم /سوی سخنم با تهران وگزارش گران تهران هستش عزیزم کمی ی خرد یه ریزه به قول مامانجونها یه تک پا به خوزستان سربزنید هرچندتهران رو یک کشورمستقل واسه خودتون قلمدادمیکنید /نه توجبهه ها هستید نه توسیلها هستید نه تو خانه خرابیهاش هستید نه تورمی بالاتراز 50درجه ش هستید ۰۰۰ودرپایان نه تو خاک برسریهاش هستید اینجا ما هرروزخاک میخوریم /اونوقت واسه یه بار خاک خوردید اعلام کردید دومین شهر آلودگی گردوغبار رو دارید اینجورکه شما می گید ما بایدبه ما جایزه ی نوبل بدند چرا همیشه افتخار ایران رو بنام تهران میزنیدهرچند خاک برسربودن افتخارنیست شما گزارشگرا درتهران فقط دروغ تحویل جامعه میدید/الانم نزدیک خرما رسونه درجه ی هوا ازمرد ۶۰ ردمیشه خاک عراق هم که دیواربه دیوارماست بیشترمیشه پس لطفا” جوسازی نکنید