کد مطلب: ۵۸۱۲۷۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سفره مردم آب رفت / مصرف گوشت و برنج کمتر از نیم کیلو در ماه! (اینفوگرافیک)

سفره مردم آب رفت / مصرف گوشت و برنج کمتر از نیم کیلو در ماه! (اینفوگرافیک)

کم‌درآمدترین خانوارهای ایران ماهانه تنها ۳۰۰ گرم گوشت قرمز مصرف می‌کنند. البته آنها قدرت خرید برنج هم ندارند و میزان مصرف ماهانه برنج آنها تنها ۴۶۰ گرم است. این یعنی دهک اول درآمدی ماهانه کمتر از نیم کیلو گوشت و کمتر از نیم کیلو برنج می‌خورد. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، سرانه مصرف خانوارهای ایرانی در دهه ۹۰ کاهش چشم‌گیری داشته است. این کاهش تنها مربوط به دهک‌های کم درآمد نیست و حتی دهک‌های بالا را هم شامل می‌شود. اما سبد مصرف خانوارهای کم درآمد از بقیه دهک‌ها کوچک‌تر شده است.

اخیرا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارشی منتشر کرده که نشان می‌دهد در سال ۹۰ مصرف ماهانه گوشت و برنج خانوارهای دهک اول (کم‌درآمدترین خانوارها) کمتر از یک کیلو گرم بوده است. اما این میزان اندک در سال ۹۸ کمتر هم شده و میزان مصرف ماهانه گوشت این خانوارها ماهانه ۳۰۰ گرم و مصرف برنج ماهانه این خانوارها ۴۶۰ گرم است.

به نظر می‌رسد که این خانوارها کمبود مواد غذایی را با مصرف لبنیات جبران می‌کردند اما میزان مصرف لبنیات خانوارهای دهک اول در سال ۹۰ از ۱۱.۵ کیلوگرم در ماه به ۸ کیلوگرم در سال ۹۸ رسیده است.

در تصویر زیر میزان مصرف ماهانه چهار کالای اساسی در خانوار‌های دهک اول را می‌بینید.

مصرف گوشت 1 2

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    40 سال فقط به مردم از رفاه بیشتر و زندگی بهتر گفتین ولی 40 ساله افتادیم تو سرازیری و به بیچارگی نزدیک تر میشیم و فقط قول و وعده وعید

  • ناشناس

    متوسط مصرف جهانی رو هم میزاشتین

  • ناشناس

    سریع قوی انقلابی جوری ک مردم احساس رضایت کنن

  • ناشناس

    باید به تولیدات داخلی دامدران وکشاورزان که گوشت وبرنج ایرانی تولید می کنن یارانه وتسهیلات قرض الحسنه بدن تاقیمت تمام شده کالا بیاید پایین ومحصولات کارخانه ها به کارنجات وکارگران موادغذایی توزیع می کردن باقیمت کم

  • ناشناس

    حتما دیده شود.. من نظرات خودمو نمی بینم هیچ وقت.. واقعیت ها رو آشکار کنید

  • ناشناس

    حقیقت تلخه چرامنتشر نخواهد شد!!

  • حسین

    دهک ۱ و۲ و۳ مثل همند اگه منطور متوسط و ضعیف باشه سفرشون چرا تفاوت قائل میشن خیلی دهک اولی ها خونه دارن متوسط ندارن و…

  • ناشناس

    این که عادی شده! دیگه چه خبر؟