کد مطلب: ۶۰۹۷۰۴

آمریکا تحریم‌های طالبان را لغو کرد

آمریکا تحریم‌های طالبان را لغو کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) سه معافیت تحریمی را برای تسهیل جریان کمک‌های بشردوستانه برای مردم افغانستان صادر کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اقدامات بر تعهد ایالات متحده برای حمایت از مردم افغانستان و ادامه رویه دیرینه دولت آمریکا در مجوز دادن به ارائه کالاها و خدمات بشردوستانه به مناطق تحت تأثیر تحریم‌های ایالات متحده تأکید می‌کند.

براساس یکی از این مجوزها، کلیه معاملات و فعالیت‌های مربوط به طالبان یا شبکه حقانی با رعایت شرایط خاص مجاز است.

در این بیانیه آمده‌است: «ایالات متحده بزرگ‌ترین تامین‌کننده کمک‌های بشردوستانه در افغانستان است. ما متعهد به حمایت از مردم افغانستان هستیم، به همین دلیل است که خزانه‌داری این اقدامات را برای تسهیل کمک‌ها انجام می‌دهد. متأسفانه، اقتصاد افغانستان با چالش‌های بزرگی مواجه است که به دلیل وابستگی طولانی‌مدت کشور به کمک‌های خارجی، کمک‌های مالی و فرار بخش خصوصی ناشی از تسلط طالبان، خشکسالی، مسائل ساختاری اقتصاد کلان و همه‌گیری کرونا تشدید شده‌است.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا افزوده است که مجوزهای گسترده‌ای ارائه شده که تضمین می‌کند سازمان‌های غیردولتی، بین‌المللی و دولت ایالات متحده می‌توانند به ارائه کمک به افراد نیازمند ادامه دهند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته‌است که هیچ تحریمی وجود ندارد که صادرات کالا یا خدمات به افغانستان، جابه‌جایی یا ارسال پول به داخل و خارج از افغانستان، یا فعالیت در این کشور را ممنوع کند، مشروط بر این‌که چنین معاملات یا فعالیت‌هایی شامل افراد و نهادهای تحریم‌شده نباشد.

مجوزهای تازه آمریکا، پس از تایید قطعنامه پیشهادی این کشور در شورای امنیت سازمان ملل صادر شده‌است. این قطعنامه کمک به افغانستان را تسهیل می‌کند و کمک‌های مالی را از دسترس طالبان دور نگه می‌دارد.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار جامعه را از صفحه جامعه دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.