کد مطلب: ۱۶۶۹۳۷

آمریکا عوارض گمرکی برای آلومینیوم چین وضع کرد

آمریکا عوارض گمرکی برای آلومینیوم چین وضع کرد

وزارت بازرگانی آمریکا برای جلوگیری از زمین خوردن صنعت آلومینوم ایالات متحده و جلوگیری از فعالیت دامپینگ چین در این کشور، عوارض گمرگی بیشتری را برای این کالای چینی وضع کرده است.

دولت آمریکا برای جلوگیری از واردات بی‌رویه ورق آلومنیوم چینی به خاک این کشور که با هدف دامپینگ و زمین زدن بازار این صنعت در ایالات متحده کلید خورده، عوارض گمرکی برای آن وضع کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از بلومبرگ، البته این اقدام آمریکا در آستانه دیدار دونالد ترامپ با رئیس‌جمهور چین، منجر به ایجاد تنش بیشتر بین دو قطب اقتصادی جهان خواهد شد.

بر همین اساس، وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد: تعرفه اولیه واردات را بر روی ورق آلومنیوم چینی بین ۹۶.۸۱ درصد تا ۱۶۲.۲۴ درصد اعمال خواهد کرد تا جلوی فروش این کالا با قیمت ناعادلانه بسیار پایین در بازار آمریکا را بگیرد.

همچنین درماه آگوست سال جاری میلادی، وزارت بازرگانی آمریکا بر روی ورق آلومنیوم چینی بین ۱۶.۵۶ درصد تا ۸۰.۹۷ درصد عوارض گمرکی وضع کرده بود تا سیاست ضددامپینگ خود را به کار گیرد.

این اقدام نشان می‌دهد که دولت ترامپ قصد دارد با اعمال فشار بیشتر به چین، شکاف کسر تجاری آمریکا را با این کشور کاهش دهد که پیش از این، تلاش‌های ترامپ با موفقیت اندکی در این عرصه روبرو شده است.

گروه انجمن تجارت آلومنیوم آمریکا هم که متشکل از تولیدکنندگان آلومینیوم این کشور است، خواستار وضع عوارض گمرکی برای حرکت به سمت ضددامپینگ آلومنیوم چین شده است.

بر پایه این گزارش، آمریکا این تصمیم را در ابتدای ماه جاری میلادی گرفته بود؛ اما برای ارزیابی بیشتر بازار و محاسبه تعرفه برای کالاهای چینی، آن را به تعویق انداخته بود.

همچنین اختلاف کسری تجارت آمریکا با چین، تقریبا ۳۵۰ میلیارد دلار اعلام شده که دونالد ترامپ با اعمال سیاست‌های اقتصادی گوناگون به دنبال کاهش آن است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.