کد مطلب: ۶۰۴۵۶۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دومینوی کرونا در مدارس! / ابتلای ۱۵ دانش‌آموز و ۴ معلم به کرونا در ایلام

دومینوی کرونا در مدارس! / ابتلای ۱۵ دانش‌آموز و ۴ معلم به کرونا در ایلام

ابتدای آذرماه حضور دانش‌آموزان در مدارس الزامی شد اما هنوز آذرماه به پایان نرسیده ابتلای دانش‌آموزان به کرونا خبرساز شده است. معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش ایلام می‌گوید در یک ماه گذشته که مدارس بازگشایی شدند، حدود ۱۵ نفر از دانش‌آموزان و چهار نفر از فرهنگیان به کرونا مبتلا شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ۲ هزار دانش‌آموز در تهران، ۱۸۰ دانش‌آموز در بویراحمد، ۴۸ دانش‌آموز در قم و ۱۵ دانش‌آموز و چهار معلم در ایلام؛ این آخرین آمار از ابتلای دانش‌آموزان و معلمان به کروناست. در همین مورد یک کارشناس سلامت آموزش‌وپرورش شهرستان دامغان به تجارت‌نیوز می‌گوید به آنها دستور داده شده که آماری از وضعیت دانش‌آموزان و ابتلای آنها به کرونا ندهند!

آموزش حضوری در مدارس از مهرماه کم کم آغاز شد، برخی هم از آبان ماه به مدرسه رفتند، اما از اول آذرماه آنطور که سرپرست وقت وزارت آموزش‌و‌پرورش گفته بود حضور همه دانش‌آموزان در مدارس الزامی شد.

گزارش واکسیناسیون نظام آموزشی کشور از سوی مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت نشان می‌دهد تاکنون ۸۲ درصد دانش‌آموزان پایه هفتم تا دوازدهم دز اول را تزریق کرده‌اند و ۶۲ درصد از دانش‌آموزان کامل واکسینه شدند.

ابتلای ۱۵ دانش‌آموز و چهار معلم به کرونا در ایلام

تجارت‌نیوز برای اطلاع از وضعیت دانش‌آموزان در برخی از استان‌ها پیگیری کرد، اما آموزش‌وپرورش برخی استان‌ها ابراز بی‌اطلاعی کردند.

ایلام؛ پور میرزا، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش ایلام: تاکنون مشکل عمده‌ای برای ابتلای دانش‌آموزان و فرهنگیان به کرونا نداشتیم. در یک ماه گذشته که مدارس بازگشایی شدند، حدود ۱۵ نفر از دانش‌آموزان و چهار نفر از فرهنگیان به کرونا مبتلا شدند.

سیستان و بلوچستان ؛ گلی، مدیر روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان سیستان و بلوچستان: تاکنون گزارشی از ابتلای دانش‌آموزان نداشتیم. اختیار تام به مدارس دادیم که اگر معلم یا دانش‌آموز مبتلا به کرونا داشتند، نسبت به تعطیلی کلاس یا مدرسه اقدام کنند.

اجازه نداریم اطلاعات دهیم!

سمنان؛ ملاییان، رئیس روابط عمومی آموزش‌وپرورش سمنان: تاکنون هیچ گزارشی از ابتلا به کرونا در مدارس نداشتیم.

این در حالی است که طاهری، کارشناس سلامت اداره آموزش‌وپرورش شهرستان دامغان در استان سمنان به تجارت‌نیوز می‌گوید: «به ما گفته شده که هیچ اطلاعاتی از وضعیت دانش‌آموزان و ابتلای آنها به کرونا ندهیم.»

(پس از انتشار این گزارش، رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش استان سمنان توضیحات جدیدی را به صورت مکتوب در اختیار تجارت‌نیوز قرار داده و خواستار اصلاح گزارش شده است. در این متن روابط عمومی آمده است: آمار ابتلای مردم از جمله دانش‌آموزان به کرونا در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی ومراکز بهداشت بوده و صلاحیت انتشار و ارائه آن در حیطه قانونی آنان است. اگر یکی از کارشناسان ما اظهار کرده که صلاحیت دادن آمار یا گزارش را نداشته، یا به او چنین اختیاری نداده‌اند، کاملا به تکلیف قانونی خود عمل کرده و نباید مورد سوبرداشت و دست‌آویزی برای تدوین گزارش و نشر آن شود که بسیار غیرحرفه‌ای است.

مجموعه آموزش و پرورش همانند دیگر نهادهای دولتی چنانچچه یکی از کارکنان اداری یا آموزشی یا دانش‌آموزانش به کرونا دچار شود، از سوی مرکز بهداشت مطلع شده و بر حسب تکلیف قانونی موارد را پیگیری می‌کند که عدم حضور در محل کار یا تحصیل حداقل برای ۲ هفته مهم‌ترین بخش آن است.

آنچه تاکنون مشخص است هیچ دانش‌آموزی در محل تحصیل به کرونا مبتلا نشده و این ابتلا ناشی از سفرها، دورهمی‌ها، دورهمی‌ها، رفت‌وآمدهای خارج مدرسه و… است. اگرپه از ابتدای مهر و مشخص‌تر از آذرماه کلاس‌های درس به صورت حضوری برگزار می‌شود ولی به جهت رغایت سختگیرانه بایسته‌های بهداشتی در آموزشگاه‌ها و حضور زمان‌بندی شده و تعداد اندک دانش‌آموزان در کلاس درس خطر ابتلا را به صفر سوق می‌دهد.

چنانچه مراجع ذی‌صلاح گزارش دهند که در مدرسه‌ای تعداد محصل یا معلم مبتلا به کرونا شناسایی شده یا خطر ابتلا وجود دارد، موظف هستیم و اختیار داریم آن کلاس یا مدرسه را فارغ از رنگبندی کرونایی شهرها برای مدت مشخصی تعطیل و فعالیت آن را در فضای مجازی انجام و ارائه دهیم.)

آذربایجان غربی ؛ محمدپور، روابط عمومی آموزش‌وپرورش آذربایجان غربی: در زمینه ابتلای دانش‌آموزان به کرونا تاکنون به ما گزارشی نشده است.

آماری از ابتلای دانش‌آموزان به کرونا نداریم!

در حالی که آموزش‌وپرورش باید نسبت وضعیت مدارس، دانش‌آموزان و معلمان مطلع باشد و در صورت نیاز تصمیم لازم را برای مدارس بگیرد، برخی از ادارات این حوزه از وضعیت ابتلای دانش‌آموزان ابراز بی‌اطلاعی کرده و می‌گویند باید از علوم پرشکی آمار بگیرید و علوم پزشکی نیز می‌گوید ما آماری در این زمینه نداریم.

مشهد؛ روابط عمومی آموزش‌وپرورش مشهد و روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد: آماری از ابتلای دانش‌آموزان به کرونا نداریم.

کردستان؛ روابط عمومی آموزش‌وپرورش کردستان: آماری از ابتلای دانش‌آموزان به کرونا نداریم.

کرمان؛ روابط عمومی آموزش‌وپرورش کرمان: آماری از ابتلای دانش‌آموزان به کرونا نداریم.

دومینوی ابتلای دانش‌آموزان به کرونا

برخی از خانواده‌ها نگران ابتلای دانش‌آموزان به کرونا و مخالف بازگشایی مدارس بودند. اما همان زمان کاظمی، سرپرست وقت وزارت آموزش‌وپرورش گفت که میزان موافقت والدین با حضور دانش‌آموزان در مدرسه نزدیک به ۷۰ درصد است.

هنوز آذرماه تمام نشده اما ابتلای دانش‌آموزان به کرونا خبرساز شد. ابتدا رئیس مرکز بهداشت قم از ابتلای ۱۸ دانش‌آموز از ۱۵ آبان که مدارس به صورت رسمی بازگشایی شد تا دهم آذر خبر داد.

بعد از آن رئیس شبکه بهداشت شهرستان بویراحمد از ابتلای ۱۸۰ دانش‌آموزان به کرونا خبر داد. اواخر مهرماه بود که سرپرست وزارت آموزش و پرورش اواخر مهرماه گفته بود در کهگیلویه و بویراحمد به علت پراکندگی مدارس و کمی تراکم جمعیتی، بیش از هزار مدرسه فعالیت آموزشی حضوری خود را آغاز کرده‌اند.

روز گذشته نیز استاندار تهران از ابتلای دو هزار دانش‌آموز به کرونا در تهران خبر داد. این در حالی است که به گفته او صددرصد مدارس بازگشایی شده اما ۳۰ درصد دانش‌آموزان به طور متوسط در مدارس حضور دارند.

البته آنچه در میان ابراز بی‌توجهی برخی از مقامات گم شده، نگرانی دانش‌آموزان و خانواده‌هاست. موضوع این است که نه ساختار آموزش مجازی آنقدر قوی است که خانواده‌های موافق بازگشایی نگران افت تحصیل دانش‌آموزان نباشند، نه مدارس برای آموزش حضوری مناسب‌سازی شده که مخالفان نگران حضوری شدن مدارس نباشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تا بچه های مردم رو به کشتن ندن دست بردار نیستند. بقیه درس خوندن چی شده همه بیکارن تو این کرونا بچه ها باید برن حضوری

  • ناشناس

    کشور بی تدبیری ها

  • ناشناس

    ‌‌کنکور‌‌حذف‌نمیشه‌میگن‌مافیا‌هست
    ‌مدارس‌دیگه‌چی؟
    ‌چرا‌دوست‌دارین‌بچه‌ها‌مریض‌بشن
    ‌من‌دیگه‌هر‌دارو‌خونه‌رو‌از‌توی‌ماشین‌هم‌می‌بینم
    ‌بیماری‌غوغا‌میکنه
    ‌قلبم‌درد‌میگیره‌
    ‌همه‌دروغ‌میگن‌شماها‌راست‌میگین

  • ناشناس

    مگه میشه آماری از ابتلا نداشته باشند واقعا جالبه ?!!?!!!!!!!!

  • سانی

    در یک مدرسه در چهارمحال وبختیاری چهار دانش اموز ویک معلم به کرونا مبتلا شده اند اداره کل هیچ خبری را اعلام نکرد

  • ناشناس

    ما هم خاستار تعطیلی مدارس هستیم دانش آموزی که آنلاین درس خونده چطور میخواد حضوری امتحان بده مطمئنا استرس پیدا میکنه اکثر خانواده ها و بچه ها استرس گرفتن تو رو خدا اونقدر استرس به جون بچه ها نندازید

  • ناشناس

    سلام به کسایی که این پیام رو می خوانند
    من خودم دبیرستان می رم و پایه دهم هستم
    از اول آذرماه تا به الان رعایت کردن کرونا به شدت در دبیرستان ما صورت نگرفته و همه ماسک زیر دهن راه می رن
    فاصله اجتماعی اصلا رعایت نمیشه
    الان که دارم می بینم آموزش و پرورش از رونمایی شدن آمار ابتلا به کرونا دانش آموزان خودداری می کنه

  • ناشناس

    تعطیلی مدارس قرار نیست کرونا را نابود یا حذف کند ، پس عاقلانه بیاندیشید و سریع به سراغ تعطیلی مدارس نروید ، مگر در تابستان که مدارس کاملآ تعطیل بود هیچ معلم و دانش آموزی کرونا نگرفت؟که حالا فقط آنار دانش آموز و فرهنگی را بوق می کنید ، اونها هم در این حامعه زندگی می کنند و امکان بیمار شدن را دارند…..
    زمانی که تمام مراودات و مراسمات بر پاست آیا فقط مدارس مرکز تجمع و سرایت کرونا است ؟ من خودم فرهنگی وفرزند دانش آموز دارم و اصلا با تعطیل شدن مدارس موافق نیستم، ای کاش میدانستید که با تعطیلی مدارس چه ضربه ای به کل جامعه میزنید؟؟؟
    کمی تفکر و تعقل لطفاً………