کد مطلب: ۶۱۶۶۹۶

تقریبا همه به اومیکرون مبتلا خواهند شد

تقریبا همه به اومیکرون مبتلا خواهند شد

آنتونی فاوچی، ویروس‌شناس آمریکایی معتقد است که از گونه اومیکرون به سختی می‌توان فرار کرد. به گفته این متخصص نگرانی برای افراد واکسینه‌شده در صورت ابتلا به اومیکرون بسیار کمتر است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آنتونی فاوچی، کارشناس برجسته آمریکایی می‌گوید اومیکرون ، نوع بسیار مسری ویروس کرونا دیر یا زود تقریباً همه را به بیماری کووید ۱۹ مبتلا خواهد کرد.

این ایمونولوژیست و مشاور جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه شنبه ۱۱ ژانویه (۲۱ دیماه) گفت: «با توان سرایت فوق‌العاده و بهینه گونه اومیکرون، این ویروس در نهایت تقریباً سراغ همه خواهد رفت.»

فاوچی در مصاحبه‌اش با مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی درباره سویه اومیکرون ضمن تاکید بر این که افراد واکسینه‌شده نیز به این ویروس مبتلا می‌شوند، گفت اکثر آنها روند سخت بیماری را تجربه نخواهند کرد و بنابراین خطر راهی شدن به بیمارستان یا مرگ برای آنها کم است.

فاوچی تاکید کرد بدترین وضعیت در انتظار کسانی است که هنوز واکسینه نشده‌اند.

در ایالات متحده آمریکا روزانه به طور متوسط ​​۷۵۰ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند. تنها ۲۰۸ میلیون نفر یا کمی کمتر از ۶۳ درصد از جمعیت این کشور به طور کامل واکسینه شده‌اند و ۷۶ میلیون نفر نیز واکسن تقویتی دریافت کرده‌اند.

هشدار فاوچی تنها چند ساعت پس از هشدار مشابهی از سوی جانت وودکاک، رئیس موقت سازمان غذا و داروی آمریکا، منتشر شد.

وودکاک در جلسه سنای ایالات متحده گفت: «پذیرش آنچه اکنون واقعاً در حال رخ دادن است، یعنی اینکه بیشتر مردم به کووید مبتلا می‌شوند، دشوار است.»

منبع: دویچه ووله

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این مردک می خواهد واکسنهایش را بفروشد و پولهای کلان به جیب بزند ولو به قیمت جان مردم باشد وگرنه امیکرون همان سرماخوردگی است که از ابتدای پیدایش بشریت وجود داشته قبلا هم می گفتند همه دلتا می گیرند اما خیلی ها نگرفتند