کد مطلب: ۸۱۹۲۲۹

ابراهیم رئیسی وارد آذربایجان شرقی شد/ هدف از این سفر چیست؟

ابراهیم رئیسی وارد آذربایجان شرقی شد/ هدف از این سفر چیست؟

رئیس جمهور در دومین سفر استانی خود به آذربایجان شرقی وارد تبریز شد. ابراهیم رئیسی در بدو ورود گفت: دور اول سفر مصوباتی داشتیم که آن‌ها را دنبال خواهیم کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ابراهیم رئیسی امروز، 18 خردادماه به آذربایجان شرقی سفر کرده است. در این سفر اقدامات اقتصادی متنوعی گنجانده شده است. احیا واحدهای صنعتی راکد یکی از اهداف این سفر است.

خبر خوش رئیس جمهور برای کشاورزان

رئیس جمهور در جریان بازدید از کارخانه تراکتورسازی تبریز و در راستای حمایت از تولید و اشتغال دستور اختصاص 50 هزار میلیارد ریال تسهیلات جهت خرید تراکتور به کشاورزان را صادر کرد.

تراکتور شالیزار و محور جلوی تراکتور سنگین و موتورهای صنعتی دو محصول جدید شرکت تراکتورسازی ایران بود که با حضور رئیس جمهور رونمایی شد.

با داخلی‌سازی تولید تراکتور شالیزار نه تنها سالانه از خروج 15 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری خواهد شد، بلکه پیش‌بینی می‌شود از محل صادرات این نوع تراکتور، سالانه پنج میلیون دلار نیز ارز عاید کشور شود.

با دستیابی به تکنولوژی طراحی و تولید این نوع تراکتور در تراکتورسازی، ایران نیز به جمع کشورهای دارنده تکنولوژی تولید این نوع محصول در دنیا اضافه شد.

سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور همچنین در حاشیه رونمایی از این دو محصول شرکت تراکتور سازی ایران با اشاره به مصوبه دولت، از تخصیص 50 هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی و اعطای این تسهیلات به کشاورزان خریدار تراکتورهای ایرانی خبر داد.

رئیس جمهور در این بازدید ‌از تراکتور شالیزار رونمایی و سه طرح صنعتی و تولیدی این شرکت را بازدید کرد. ‌تولید تراکتور شالیزاری، تولید کامیونت 11 تنی، ایجاد سالن مونتاژ موتورهای صنعتی و راه اندازی خط تولید محورهای جلوی تراکتور چهار طرحی هستند که با حضور رئیس جمهور بهره برداری شدند.

راه‌اندازی نخستین خط تولید تراکتور شالیزاری

خط تولید تراکتور شالیزاری برای نخستین بار در کشور راه اندازی شده است و برای راه اندازی این خط تولید، 3.6 هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

با دستیابی به تکنولوژی تولید تراکتور شالیزار که قیمت تمام شده آن 63 درصد مشابه خارجی است از خروج 15 میلیون دلار ارز جلوگیری و برای بیش از سه هزار نفر اشتغالزایی شد.

نیاز داخلی کشور یک هزار و 500 دستگاه است و میزان تولید در این شرکت 2 هزار دستگاه پیش بینی شده و با صادرات 500 دستگاه مازاد، پنج میلیون دلار درآمد صادراتی عاید شرکت می شود که ماه بعد روانه بازار خواهد شد.

خط تولید تراکتور شالیزاری برای نخستین بار در کشور راه اندازی شد که برای راه اندازی این خط تولید، 3.6 هزار میلیارد تومان هزینه شده و ایران در حال حاضر جزو پنج شرکتی ا‌ست که به تکنولوژی تولید این نوع تراکتور دست یافته است.

رئیس جمهور در جریان بازدید از کارخانه تراکتورسازی تبریز و در راستای حمایت از تولید و اشتغال دستور داد 50 هزار میلیارد ریال تسهیلات جهت خرید تراکتور به کشاورزان عزیز اختصاص یابد.این اقدام، منجر به تحول در تولید و اشتغال خواهد شد.

افتتاح خط تولید شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان

با حضور رئیس جمهور خط تولید و مونتاژ جدید انواع خودروهای تجاری سبک و سنگین، کشنده و ون افتتاح شد و این خط در مساحت 10 هزار متر مربعی و با سرمایه گذاری 2هزار و 800 هزار میلیارد ریالی و برای تولید 4 هزار دستگاه انواع کامیونت، کشنده و ون ایجاد شده است.

این خط تولید در کمتر از 6 ماه تجهیز و راه اندازی شده و با ایجاد این خط برای 200 نفر به صورت مستقیم و بیش از 300 نفر به صورت غیر مستقیم زمینه اشتغال فراهم شده است.

این خط با ظرفیت تولید سالانه 4 هزار دستگاه انواع خودروی تجاری سبک، سنگین، ون و کشنده در مساحتی به متراژ 5 هزار متر مربع و با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 800 میلیارد ریالی احداث شده و برای 200 نفر به صورت مستقیم و 300 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است.
شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان یکی از 12 شرکت اقماری تراکتورسازی ایران است که با 8 شرکت در تبریز، 2 شرکت در خارج از آذربایجان شرقی و 2 شرکت در بیرون از مرزهای ایران اسلامی، بزرگترین تولیدکننده ماشین آلات کشاورزی و تراکتور کشور محسوب می‌شود.

آیت‌الله رئیسی امروز در ادامه برنامه‌های سفر استانی به آذربایجان شرقی از کارخانه تراکتورسازی بازدید کرد و در جریان آخرین تولیدات و دستاوردهای این کارخانه قرار گرفت.

احیا 220 واحد راکد صنعتی در آذربایجان شرقی

رئیس‌جمهور در جشن احیاء ۲۲۰ واحد راکد صنعتی و تولیدی استان آذربایجان‌شرقی گفت: در بازدید از واحدهای راکدی که رفتیم، همه می‌گفتند با احیای این واحدها قصد داریم تولید را دو برابر کنیم و افراد بیشتری را مشغول به کار کنیم.

سنگر امروز ما، همین کارخانه‌ها و صنایع صنعتی در استان‌های آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی است. دشمن نمی‌خواهد ما استقلال صنعتی و اقتصادی داشته باشیم!

اشتغال و مسکن از مهمترین مسائل در آذربایجان شرقی

رئیس جمهور گفت: از مهمترین مسائل آذربایجان شرقی بحث اشتغال و مسکن و باز شدن این گره‌ها است که اقدامات خوبی انجام شده و حتما باید کامل شود.

ابراهیم رئیسی افزود: از کهن‌ترین تمدن‌های ایران اسلامی، تمدن آذربایجان است و این تمدن که پشتوانه عظیم فرهنگی است نه فقط برای آذربایجان بلکه برای ایران اسلامی و جهان اسلام است.

رئیسی خاطرنشان کرد: افتخار دارم که امروز در جمع مردم بسیار خوب آذربایجان برای پیگیری مصوبات دور اول سفرها هستم که برخی از این مصوبات به ثمر نشسته و وعده‌ای که به مردم عزیز آذربایجان داده‌ایم، ان‌شاءالله اجرایی خواهد شد. کارها دنبال می‌شود تا بر زمین نماند و نیاز استان انجام شود.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی یک استان فرهنگی و قطب گردشگری، صنعتی، معدنی و کشاورزی است. ظرفیت‌های بسیاری در این استان وجود دارد و از همه مهمتر جوانان کارآمد و برومندی در این خطه هستند که این استان با حضور آن‌ها می‌تواند کارهای بسیاری رقم زند.

این سفر دو روزه رئیسی و اعضای هیات دولت به تبریز به منظور پیگیری مصوبات سفر سال گذشته و افتتاح طرح‌های به اتمام رسیده در این یک سال گذشته انجام می‌گیرد. رئیسی در روز نخست حضور خود در تبریز از شهرک صنعتی چرمشهر مایان تبریز و سپس کارخانه ماشین سازی تبریز بازدید خواهد کرد.

منبع: ایسنا

برای مطالعه بیشتر صفحه سیاست داخلی را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.