کد مطلب: ۶۰۸۴۳۶

اجرای قرنطینه سراسری در هلند / پیشروی سریع اومیکرون در اروپا

اجرای قرنطینه سراسری در هلند / پیشروی سریع اومیکرون در اروپا

با شیوع سریع کرونای اومیکرون در کشورهای اروپایی، محدودیت‌های جدیدی اعمال شد و در روز شنبه (۱۸ دسامبر)، هلند اولین کشور اروپایی بود که برای مبارزه با این سویه قرنطینه سراسری و کامل را اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از نیویورک تایمز، با شیوع سریع کرونای اومیکرون در کشورهای اروپایی، محدودیت‌های جدیدی اعمال شد و در روز شنبه (۱۸ دسامبر)، هلند اولین کشور اروپایی بود که برای مبارزه با این سویه قرنطینه سراسری و کامل را اعلام کرد.

مقامات هلند دستور بستن کلیه مغازه‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها، سالن‌های ورزشی و حتی مکان‌های ورزشی در فضای باز، اماکن فرهنگی و مدارس را از روز یکشنبه تا اواسط ژانویه صادر کردند.

مارک روته، نخست وزیر هلند روز شنبه در یک کنفرانس خبری تلویزیونی اذعان کرد: این وحشتناک است. این برای همه به خصوص در آستانه تعطیلات (سال نو میلادی) وحشتناک است.

وی تأکید کرد که موج پنجم این ویروس به دلیل شیوع اومیکرون اجتناب ناپذیر است. وی گفت: ما باید اکنون برای جلوگیری از بدترین سناریو اقدام کنیم. بدون اتخاذ تدابیر لازم، احتمالاً شاهد یک وضعیت غیرقابل کنترل در آغاز ژانویه خواهیم بود.

هلند معمولاً اقدامات سازمان یافته خوبی را اتخاد می‌کند اما برای کنترل این ویروس بیش از بسیاری از کشورهای ثروتمند دیگر با مشکل مواجه شده و کمپین واکسیناسیون آن نسبتاً کند بوده است.

هوگو دو جونگ، وزیر بهداشت این کشور نیز اعلام کرد که تلاش‌‌ها برای توزیع واکسن‌های تقویت‌کننده به شدت افزایش خواهد یافت.

وی گفت: ما نیاز داریم تا زمان بخریم تا بفهمیم سویه اومیکرون چقدر می‌تواند ما را بیمار کند.

وزیر بهداشت هلند در ادامه تأکید کرد که محققان در حال تلاش برای یافتن میزان بیماری زایی سویه جدید کرونا نسبت به سویه‌های قبلی هستند.

سایر کشورهای اروپایی نیز با شناسایی تعداد فزاینده‌ای از موارد اومیکرون دست به اقدام زده‌اند. برخی از آنها محدودیت‌های سفر را تشدید کرده‌اند و برخی دیگر اماکن عمومی را تعطیل و جشن‌های تعطیلات سال نو را لغو کرده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.