کد مطلب: ۲۶۹۳۶۹

احتمال سه رقمی شدن قیمت نفت

احتمال سه رقمی شدن قیمت نفت

با بروز اختلال‌های بسیار در عرضه نفت جهان، قیمت نفت افزایش یافته و تحلیل‌گران حتی انتظار قیمت سه رقمی برای نفت را دارند.

با بروز اختلال‌های بسیار در عرضه نفت جهان، قیمت نفت افزایش یافته و تحلیل‌گران حتی انتظار قیمت سه رقمی برای نفت را دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از رویترز؛ روز جمعه بر اثر نگرانی در مورد تحریم‌های آمریکا علیه ایران که می‌تواند حجم قابل توجهی از نفت ایران را در زمان افزایش تقاضا در جهان از بازارها کم کند، افزایش یافت.

تامار اسنر، تحلیل‌گر ارشد انرژی در نزدک گفت: «اکنون همه بر ظرفیت مازاد و آینده تمرکز کرده است». پس از هفته‌ها تمرکز بر عرضه اوپک و دیگر تولیدکنندگان، توجه بازار بر هجوم اختلال‌ها در عرضه جلب شده است.

هر بشکه نفت برنت با 1.62 دلار افزایش 79.23 دلار فروخته شود. هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با 70 سنت افزایش 74.15 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا طی هفته گذشته 8.2 درصد و نفت برنت 5 درصد افزایش یافت.

دومینیک چیریچلا، مدیر مدیریت ریسک در EMI DTN گفت: «تمام کاهش‌های احتمالی می‌تواند با افزایش تولید عربستان و روسیه جبران شود.» وی به ریسک کاهش عرضه نفت ایران در صورت پیروی دیگر کشورها از آمریکای و کاهش واردات نفت از ایران اشاره کرد.

آمریکا امید دارد که دیگر تولیدکنندگان بزرگ اوپک و روسیه تولید خود را برای جبران نفت ایران افزایش دهند. اما اختلال برنامه‌ریزی نشده در کانادا، لیبی و ونزوئلا، عرضه نفت در بازار جهانی نفت را کاهش داده است. بسیاری از تحلیلگران و سرمایه‌گذاران فکر می‌کنند که اجرای سختگیرانه تحریم‌های آمریکا قیمت را بالا می‌برد.

آبهیشک کومار، تحلیل‌گر اینترفکس انرژی در لندن گفت: «به میزان زیادی واضح است که عربستان و روسیه برای جبران کمبود نفت از سوی کشورهایی نظیر ونزوئلا، ایران و لیبی با مشکل روبرو خواهند شد».

موسسه جی‌بی‌سی انرژی اعلام کرد: «قیمت سه رقمی نفت خارج از انتظار نیست».

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.