کد مطلب: ۴۸۱۴۵۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آیا سهام عدالت این هفته فروخته می‌شود؟

آیا سهام عدالت این هفته فروخته می‌شود؟

طی حدود دو ماه اخیر، فروش سهام عدالت متوقف شده بود و کارگزاری‌ها پولی برای دارندگان این سهام واریز نکرده بودند. حالا با مثبت شدن شاخص کل در بازار سرمایه، ارزش سهام عدالت هم رو به افزایش گذاشته است. آیا در این هفته سهام عدالت فروخته می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، پیش‌بینی‌ها قبل از شروع بازار در این هفته بر تعادل بازار سرمایه تاکید داشت. بر اساس نظرسنجی انجام شده از شش کارشناس بازار سرمایه، روند بازار متعادل و رو به صعود است، همچنین به نظر می‌رسد عرضه در بازار سهام کاهش داشته باشد و تقاضای بازار بیشتر در گروه فلزات اساسی و پتروشیمی‌ها باشد.

روز اول هفته طبق این پیش‌بینی‌ها پیش رفت و شاخص کل بازار سرمایه 2.8 درصد رشد کرد، شاخص هم‌وزن نیز بعد از یک هفته روند نزولی امروز بیش از نیم درصد رشد کرد. با رشد بازار، ارزش سهام عدالت نیز رشد کرد.

برگه سهام عدالت 532 هزار تومانی امروز با افزایش قیمت 400 هزار تومانی به نرخ 15 میلیون تومان برگشت.

در میان 36 شرکت حاضر در سبد سهام عدالت، گروه‌های فلزات اساسی، پتروشیمی و بانکی بیشترین تعداد سهم و تاثیر را روی صعود یا نزول ارزش بازار سهام دارد. این گروه‌ها امروز جزو گروه‌های شاخص‌ساز بودند و نمادهای فولاد، فملی و فارس بیشترین تاثیر را روی مثبت شدن شاخص کل بازار داشتند.

رسوب سهام عدالت در کارگزاری‌ها

در حال حاضر فروش سهام عدالت در گرو شرایط بازار سرمایه است. به گفته مدیر یکی از کارگزاری‌ها، از زمان بلوکی شدن فروش سهام عدالت درخواست‌های فروش انجام نمی‌شود و حجم زیادی از این درخواست‌ها در کارگزاری‌ها تلنبار شده است.

در میان کارگزاری‌های بانکی، کارگزاری بانک ملی و در میان کارگزاری‌های غیربانکی، کارگزاری فارابی (سامانه سعدی) بیشترین درخواست فروش ثبت شده سهام عدالت را دارند. تا روز 30 شهریور ماه بیش از 2500 میلیارد تومان از سهام عدالت در سامانه سعدی و تا روز 9 مهر ماه بیش از 970 میلیارد تومان در کارگزاری بانک ملی رسوب شده است.

به گفته یکی از مدیران کارگزاری بانک رفاه نیز خریداری برای سهام عدالت وجود ندارد و طی حدود یک ماه گذشته هیچ درخواست فروشی انجام نشده است.

به نظر می‌رسد احتمالا وضعیت درخواست فروش سهام عدالت در کارگزاری‌های دیگر نیز بهتر از وضعیت این سه کارگزاری نباشد.

در روش بلوکی سهام عدالت باید از سوی حقوقی‌ها خریداری شود. در شرایط منفی بودن بازار ، نقدینگی حقوقی‌ها درگیر حمایت از سهم خودشان است و تمایلی به خرید سهام عدالت ندارند.

با توجه به پیش‌‌بینی متعادل بود بازار در این هفته و رشد 43 هزار واحدی شاخص کل در امروز، به نظر می‌رسد اگر بازار این هفته را متعادل پیش برود احتمال این که سهام عدالت نیز برای حقوقی‌ها جذاب باشد و به دنبال خرید آن باشند وجود دارد، این موضوع می‌تواند برای سهامدارانی که درخواست فروش سهام عدالتشان را داده‌اند خبر خوبی باشد.

اخبار مرتبط با سهام عدالت را در صفحه اختصاصی سهام عدالت در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چرا دوغ اخه؟؟؟ یه ماه ویش7تمنن برا اقوامم پول رختن

  • عمران

    از برج شش تا الان فروش زدم ولی هیچ واریزی نداشتم این چه وضعشه چرا ملت رو امیدوار میکنید من روی این مبلغ حساب کرده بودم قول دادم بدهی هامو بدم

  • زادفلاح

    مدیرعامل این کارگزاری واقعا یه دروغگوی واقعی است
    من 5ماه است که سهام عدالت رادر این کارگزاری بفروش ولی دریغ از واریزی من نمیدانم خجالت نمیکشد
    باباجان بجای دروغ پول من راواربزکنید

    • تلان

      از شنبه انشالله واریز میشه

    • فقط خدا

      کدوم شنبه نکنه منظورت اون شنبست که روحانی گفت

  • حسینی

    سلام ایا سهام عدالت هنوز خریداری میشه یعنی الان میشه فروخت

  • ناشناس

    سلام لطفا سایت باز شود من درمرحله ی فروش هستم میخوام بفروشم پولشواحتیاج دارم

  • صدر

    پرایدزیرمدل 80داشتم بیست میلیون فروختم به امید اینکه باپول فروش سهام عدالت وپول ماشینم ماشین بهتری بخرموتاکسی تلفنی کارکنم.پول که نریختن هیچی،پول ماشینمم رفت. بدبخت شدم بخدا.توروبه خدا جوابگو باشین

    • ناشناس

      نبایدماشین رو میفروختی?

    • فقط خدا

      ای داد بی داد

  • ناشناس

    من وهمسرم برج ۶۰درصدسهاممونوفروش گذاشتیم به امیداینکه پولشوبه زخم زندگیمون بزنیم اماالان ۵ماه گذشته هیچی واریزنشده خداروخوش نمیاد مااینهمه چشم براهیم اماواسه هیچکس مهم نیست

  • ناشناس

    من سی درصد سهام فروختم سی درصددوومو میخاستم بفروشم سایت گفت.شست درصدو فروختی درسورتی که من فقط سی درصدو فروخته بودم الان چکارکنم

  • F.r

    خواهشا سهام عدالت هارو ازاد کنید تا بتونیم به طور مستقل ازش استفاده کنیم برای چی نتونیم تو شرایط سخت ازش استفاده کنیم

  • علی

    لطفا تا بورس رو به رشت است سهام عدالت را واسه مردم ازاد کنید تا بتونند بفروشند