کد مطلب: ۶۴۷۸۸۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ماسک در آمریکا اختیاری شد!

ماسک در آمریکا اختیاری شد!

پس از آن که یک قاضی فدرال در فلوریدا دستور کار دولت بایدن در مورد اجبار ماسک در هواپیماها و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی را مورد انتقاد قرار داد، خطوط هوایی شروع به انجام اقداماتی کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز دوشنبه چندین خط هوایی ایالات متحده اعلام کردند که ماسک در هواپیماهای آنها اختیاری است. دلتا ایرلاینز، امریکن ایرلاینز، یونایتد ایرلاینز، الاسکا ایرلاینز و جت بلو ماسک زدن را در خطوط هوایی خود از حالت اجباری خارج کردند.

به نقل از سی‌ان‌ان ، پس از آن که یک قاضی فدرال در فلوریدا دستور کار دولت بایدن در مورد اجبار ماسک در هواپیماها و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی را مورد انتقاد قرار داد، خطوط هوایی شروع به انجام اقداماتی کردند.

دلتا ایرلاینز می‌گوید که ماسک‌ را اختیاری می‌کند. و به مسافران هشدار داد که ممکن است طی ۲۴ ساعت آینده و تا زمانی که این خبر به صورت گسترده‌تری اطلاع رسانی می‌شود، تناقضاتی در اجرای این دستور ببینند.

این شرکت هواپیمایی گفت: «با توجه به غیرقابل انتظار بودن این خبر ، لطفا آگاه باشید که مشتریان، کارکنان خطوط هوایی و کارمندان دولت فدرال ممکن است خبر را در زمان‌های مختلفی دریافت کنند».

یونایتد ایرلاینز در بیانیه‌ای اعلام کرد که «ماسک دیگر در پروازهای داخلی و پروازهای منتخب بین‌المللی (با توجه به قوانین کرونا در کشور مبدا) الزامی نیست».

برخی می‌خواهند ماسک داشته باشند

خطوط هوایی آلاسکا به طور مشابه گفت: «ماسک در حال حاضر اختیاری است و از مسافران خواسته شد که با ملاحظه باشند. زیرا با اینکه اختیاری شدن ماسک باعث می‌شود بار دیگر چهره‌های خندان یکدیگر را ببینیم اما ممکن است بعضی افراد دیدگاه متفاوتی به این مساله داشت باشند». این شرکت هواپیمایی در وبسایت خود نوشت: « لطفا به یاد داشته باشید که با یکدیگر مهربان باشید و ماسک زدن در هنگام سفر هنوز هم جزو گزینه‌های انتخابی است».

امریکن ایرلاینز گفت: «ماسک در پروازهای داخلی برای مشتریان و کارکنان ما در فرودگاه‌های آمریکا دیگر جزو ملزومات نیست. لطفا توجه داشته باشید که ماسک هنوز ممکن است بر اساس مقررات محلی یا هنگام سفر به/از مکان های بین‌المللی خاص بر اساس الزامات کشور مقصد مورد نیاز باشد».

اما شرکت هوایی آلاسکا اعلام کرد که مسافرانی که در دوران سیاست ماسک اجباری از استفاده از خدمات این شرکت منع شدند همچنان نمی‌توانند از هواپیماهای این شرکت استفاده کنند.

برخی اعلام کردند که انتخاب را بر عهده کارکنان و مشتریان می‌گذارند تا بهترین تصمیم را برای سلامتی خود بگیرند و البته برای کسانی که همچنان می‌خواهند از خودشان مراقبت کنند محافظت‌های بیشتری نیز ارائه می‌هند.

هفته گذشته، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده، قانون ماسک را تا ۳ مه تمدید کردند. قانون ماسک اجباری شامل هواپیما، قطار و سایر وسایل حمل و نقل عمومی می‌شد. یک مقام دولتی آمریکا گفت که این دستور تا زمانی که حکم مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرد دیگر لازم‌الاجرا نیست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چرا آمار ویروس کرونا بروزرسانی نمیکنید؟