خبر مهم:

کد مطلب: ۷۰۵۶۶۵

رئیسی: یکبار خسارت دیدن از برجام کافی است

رئیسی: یکبار خسارت دیدن از برجام کافی است

جلال زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مکرون رئیس جمهور فرانسه در دیدار با رئیسی خیلی علاقه‌مند به مذاکره هسته‌ای بود و از طرف آمریکا حامل یکی دو پیام بود اما رئیس‌جمهور در دیدار با مکرون تاکید کردند که یک بار خسارت دیدن از برجام کافی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین اخبار مربوط به توافق برجام در ۳ مهر ۱۴۰۱ را بخوانید.

جزئیاتی از پیام‌های آمریکا برای آیت‌الله رئیسی در نیویورک

به نقل از ایرنا، جلال زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مکرون رئیس جمهور فرانسه در دیدار با رئیسی خیلی علاقه‌مند به مذاکره هسته‌ای بود و از طرف آمریکا حامل یکی دو پیام بود اما رئیس‌جمهور در دیدار با مکرون تاکید کردند که یک بار خسارت دیدن از برجام کافی است.

وی همچنین درباره ملاقاتی که میان روسای جمهور ایران و سوئیس انجام گرفت نیز اظهار کرد: رئیس جمهور سوئیس حامل پیام آمریکا برای ملاقات دو جانبه با ایران بود اما حجت‌الاسلام رئیسی در پاسخ گفتند که آیا ما از ملاقات‌های دوجانبه قبلی سودی بردیم؟

آمریکایی‌ها مذاکره را برای مذاکره می‌خواهند و این درحالی است که اشخاص حقیقی و حقوقی جمهوری اسلامی مکرر درحال تحریم شدن هستند.

لاوروف: به دنبال احیای برجام هستیم

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در برابر مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: به دنبال احیای توافق هسته ای با ایران هستیم.

آمریکا و اتحادیه اروپا جنگی اقتصادی را علیه روسیه اعلام کرده که منجر به افزایش قیمت ها شده است. آمریکا تلاش می کند تمامی جهان را از طریق تحریم ها به حیاط خلوت خود تبدیل کند.

ایران و امریکا به دستیابی توافق نزدیک شدند؟

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران از ارسال پیام آمریکایی‌ها در روزهای اخیر مبنی بر داشتن اراده و حسن نیت برای رسیدن به توافق خبر داد و گفت به آمریکایی‌ها اعلام کردیم با واقع بینی اراده و حسن نیت خود را برای رسیدن به توافق نشان دهید.

به نقل از ایرنا، وزیر امور خارجه که در نیویورک به سر می‌برد، در باره محور دیدارهای خود با وزرای خارجه دیگر کشورها گفت: گفتگوها و رایزنی‌های ما با دیگر کشورها و آنها با ایران بیشتر حول محور لغو تحریم‌ها بوده است.

امیرعبداللهیان افزود: اینکه ما در نیویورک هستیم، حساسیت را برای طرف‌های خارجی بیشتر می‌کند که چه اتفاقی می‌افتد.

وزیر امور خارجه ادامه داد: تیم ما و همکاران ما در نیویورک با نماینده اتحادیه اروپا و کشورهای مرتبط با مذاکرات برجام، گفتگوهایی را انجام دادند و در گفتگوهایی که من نیز با طرف‌های مختلف در دو روز گذشته داشتم، این موضوع از موضوعات اصلی در دستور کار بود.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: در این دیدارها تاکید کردم برای رسیدن به توافق اراده وجدیت لازم را داریم و واقعا اکنون این طرف آمریکایی است که بایستی شجاعت اتخاذ تصمیم را داشته باشد تا بتوانیم از رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار سخن بگوییم.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: طرف آمریکایی بارها حتی در این روزهای اخیر به ما اعلام کرد که دارای اراده و حسن نیت لازم برای رسیدن به توافق هستیم و ما به آنها گفتیم پس با واقع بینی اراده و حسن نیت خود را نشان دهید و ترجمه (اثبات) کنید تا بتوانیم به نقطه توافق برسیم.

صراحت کلام رئیس جمهور

امیرعبداللهیان همچنین درباره مجمع عمومی سازمان ملل گفت: نشست امسال با توجه به نگاه به جهان پسا کرونا متمرکز بر راه حل‌های تحول آفرین برای مقابله با چالش‌های درهم تنیده بود.

وی افزود: عمده جلسات و سخنرانی‌های مقامات از جمله رئیس جمهور کشورمان تاثیرات بسیار مثبتی را داشت و در دیدار با هیات‌ها، بازخوردهای آن را دریافت می‌کنم.

وزیر امور خارجه ادامه داد: صراحت کلام و توجه رئیس جمهور به موضوع چندجانبه گرایی و انتقاد از اقدامات یکجانبه گرایانه در جهان کنونی مورد توجه جدی طرف‌های اصلی در این نشست قرار گرفته است.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: دیدارهای زیادی را رئیس جمهور به رغم حضور کوتاه مدت در نیویورک داشتند که دیدارهای موثری برای پیگیری موضوعات دو جانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین در روزهای اخیر با نگاه به دکترین سیاست خارجی متوازن دولت سیزدهم سعی کردیم، دیدارهایی را با وزرای خارجه پنج قاره جهان داشته ایم تا ضمن پیگیری موضوعات دو جانبه بتوانیم دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران را تببین کنیم.

راه حل دموکراتیک ایران در موضوع فلسطین

وزیر امور خارجه همچنین گفت: روز شنبه در چارچوب نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد، گزارشی از آخرین تحولات منطقه در این کمیته ارائه شد و در سخنانی مواضع جمهوری اسلامی ایران از جمله جنایات رژیم صهیونیستی را تبیین کردم و راه حل دموکراتیک جمهوری اسلامی ایران مبنی بر برگزاری رفراندم بین همه ساکنان اصلی فلسطین اعم از مسیحی، مسلمان و یهودی را در نشست تشریح کردم.

مقابله با پدیده گرد و غبار

امیرعبداللهیان تصریح کرد: آنچه در مورد ایران تاکنون اتفاق افتاده و نشست‌های اصلی سازمان ملل ، موضوع مقابله با گرد و غبار را در کمیته دوم پیگیری کردیم و در چارچوب گروه ۷۷ نیز این موضوع مورد پیگیری قرار گرفت.
وزیر امور خارجه اعلام کرد: در حال تلاش هستیم که دومین نشست بین المللی مبارزه با پدیده گرد و غبار را در آینده در تهران برگزار و میزبانی آن را داشته باشیم.

وی افزود: گروه ۷۷ متشکل از ۱۳۴ کشور است که در اقدام دیگری نیز از مذاکرات ایران برای لغو تحریم‌ها و مواضع هسته ای صلح آمیز ایران قویا حمایت کرد که اتفاق مهمی بود که در حرکتی جمعی رخ داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بنظر تا وقتی به نتیجه نرسیدیم به تنهایی پیش بینی کردن درست نیست آقای وزیر آمریکا دارد هر روز ما را تحریم میکند بعد هم میگه ربتی به برجام ندارد پس چی میخواد برداشته بشه

  • ناشناس

    حتی یک دقیقه دراحیای برجام تاخیر مجاز نیست
    تورم گرانی بیکاری عامل اصلی ناراحتی عموم است
    برجام احیا نشه هیچی‌درست نخواهد شد
    مردم از خودرو تحمیلی خوششان نمی‌آید
    مردم از بیکاری بچه هایشان خسته اند
    مردم از تورم گرانی خسته اند
    مردم از بی پولی کم درآمدی خسته اند
    خدا هیچکس را شرمنده اهل عیال نکنه
    درآمد مردم پاسخگوی هزینه هاشون نیست دراین میان اخذ مالیاتهای بی خود مردم را خسته میکنه
    خلاصه کلام برجام را احیا کنید به این وضعیت خاتمه دهید
    ادامه این وضعیت به نفع هیچ کس خصوصا دولت نیست
    انحصار واردات وانحصار گردش مالی وانحصار اقتصاد باید برای همیشه ازبین بره
    امیدوارم آینده نگرها واقع بینها افرادی که درمسولیتها توخواب فرو رفتن همشون بیداربشن کشور مال همه ایرانیهاست کوچکترین آسیب فرصت میدان را کامل به دشمنان قسم خورده خواهد داد
    همه مردم ایران مذهبی هیاتی و امام حسینی هستند وهیچ مشکلی با دین ندارند
    مردم از بی قانونی انحصار اختلاس دزدی بیکاری بی پولی تورم آوارگی بیچارگی چه کنم چه کنم خسته اند
    مسولی که خانه وزندگیش تامین باشه هیچوقت
    درد جامعه بی پولی تورم گرانی بیکاری ناامیدی جوانها را درک نخواهد کرد واین مشکل امروز ماست
    خداوند متعال دوراندیشان خیر اندیشان را بر کوتاه نظران پیروز کنه تا همه مشکلات جامعه حل بشه
    درود سلام خدا بر همه شهدای وطن که در هشت سال دفاع مقدس ازبهترین چیزشان (جانشان) گذشتند تا کشور دست بیگانگان نیفتد ومردم ایران با اندیشه ایرانی به بهترین نحو زندگی کنند
    یک وجب خاک وطن یک ساعت زندگی در وطن به کل این کره خاکی می ارزد