کد مطلب: ۲۰۰۷۳۶

ارزشمندترین برندهای ۲۰۱۸: آمازون بالاتر از گوگل و اپل!

ارزشمندترین برندهای 2018: آمازون بالاتر از گوگل و اپل!

یک شرکت مشاوره برندینگ به نام برند فایننس به تازگی فهرستی از ارزشمند‌ترین برند‌های سال 2018 را منتشر کرده است. بر اساس گزارش این شرکت، گوگل جای خود را به آمازون داده و در حال حاضر شرکت آمازون ارزشمندترین برند جهان محسوب می‌شود.

الهام مشعوف: یک شرکت مشاوره برندینگ به نام برند فایننس (Brand Finance)، به تازگی فهرستی از ارزشمندترین برند‌های سال 2018 را تهیه و منتشر کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از بیزنس‌اینسایدر، این شرکت برای رتبه‌بندی این 10 برند، ویژگی‌هایی چون بازاریابی و سرمایه‌گذاری، سهم سرمایه و عملکرد کسب‌و‌کار آنها را ملاک قرار داده است و بر این اساس، میزان مشارکت هر یک از برند‌ها را اندازه‌‌گیری می‌کند. آمازون امسال در صدر این لیست قرار گرفت.

در لیست سال 2018، بیشتر نام شرکت‌های فناوری نظیر اَپل، گوگل و فیس‌بوک به چشم می‌خورد.

بر اساس گزارش برند فایننس، گوگل، جای خود را به آمازون داده و در حال حاضر، شرکت آمازون باارزش‌ترین برند جهان به حساب می‌آید.

طبق لیست 500 برند ارزشمند، که توسط شرکت برند فایننس تهیه شده، زندگی امروزه بشر، کاملا دیجیتالی و وابسته به انواع فناوری‌ها شده است، زیرا اکثر برند‌هایی که در این لیست 10 تایی قرار گرفته‌اند، به بخش فناوری مربوط می‌شوند.

در ادامه این مطلب، 10 شرکتی را که از نگاه برند فایننس جزو پر‌سودترین‌ برند‌های دنیا هستند معرفی می‌کنیم:

10- آی.سی.بی.سی (ICBC)

ارزش برند: 59.2 میلیارد دلار

میزان تغییرات نسبت به سال گذشته: 24%+

رتبه سال قبل: 10

از سال 2008، سهم جهانی ارزش برند چین، به وسیله ICBC (بانک صنعت و تجارت چین)، از 3% به 15% ارتقا پیدا کرد. این بانک در جایگاه دهم ارزشمند‌ترین برند‌های جهان قرار گرفت.

9- وال‌مارت (Walmart)

ارزش برند: 61.5 میلیارد دلار

میزان تغییرات نسبت به سال گذشته: 1-%

رتبه سال قبل: 8

وال‌مارت در مقایسه با سال 2017، در حال از دست دادن ارزش است. این مجموعه از ابتدای سال 2018، بیش از 60 فروشگاه سمزکلاب (Sam's Club) -فروشگاه‌های تابعه وال‌مارت- را تعطیل کرده است و همین موضوع، آینده نا‌مشخصی را برای وال‌مارت در پی خواهد داشت.

8- ورایزن (Verizon)

ارزش برند: 62.8 میلیارد دلار

میزان تغییرات نسبت به سال گذشته: 5%-

رتبه سال قبل: 7

عملکرد شرکت ورایزن، نسبت به سال گذشته 5% افت داشته است، و بخش عظیمی از مشتریانش را توسط تعدادی شرکت کوچک‌تر مانند تی.موبایل (T.mobile) از دست داد.

7- مایکروسافت (Microsoft)

ارزش برند: 81.2 میلیارد دلار

میزان تغییرات نسبت به سال گذشته: 6+%

رتبه سال گذشته: 5

مایکروسافت از ابتدای سال 2018، حضور قدرتمندی را با ارائه خدمات ابری آغاز کرد. با این وجود، مایکروسافت هنوز از شرکت‌هایی مثل اَپل و گوگل ارزش کمتری دارد.

6- اِی‌تی‌اند‌تی (AT&T)

ارزش برند: 82.4 میلیارد دلار

میزان تغییرات نسبت به سال گذشته: 5-%

رتبه سال قبل: 4

مانند ورایزن، ای.تی‌اندتی -شرکت ارتباطات راه دور آمریکا- نیز نسبت به سال 2017، با 5% کاهش ارزش رو‌برو شده است. این شرکت در حال گسترش بخش سرگرمی خود است.

5- فیس‌بوک (Facebook)

ارزش برند: 89.7 میلیارد دلار

میزان تغییرات نسبت به سال گذشته: 45+%

رتبه سال قبل: 9

ارزش فیس‌بوک نسبت به سال گذشته 45% رشد داشته و از رتبه 9 در سال 2017، به رتبه 5 صعود کرده است. این شرکت، بیشترین سود را از محتوای دیجیتال خود به دست آورده است.

4- سامسونگ (Samsung)

ارزش برند: 92.3 میلیارد دلار

میزان تغییرات نسبت به سال گذشته: 39+%

رتبه سال قبل: 6

سامسونگ سال قبل در جایگاه ششم لیست ارزشمند‌ترین‌ها قرار داشت، و امسال با صعود به رتبه چهارم، به عنوان یکی از قدرتمند‌ترین شرکت‌های فناوری دنیا به شمار می‌رود.

این شرکت علاوه بر گوشی‌های گلکسی، تبلت، تلویزیون، لوازم خانگی، سیستم‌های امنیت خانگی و غیره را نیز به بازار عرضه کرده است.

3- گوگل (Google)

ارزش برند: 120.9 میلیارد دلار

میزان تغییرات نسبت به سال گذشته: 10-%

رتبه سال قبل: 1

گوگل با وجود عملکرد خوبش در سال 2017، امسال از رتبه 1 به رتبه 3 سقوط کرد.

اگر‌چه این شرکت بهترین موتور جستجوگر را داشته و در زمینه فناوری سرور ابری پیشرو است، اما در مقایسه با رقیبانش، تمرکز و انرژی کمتری را صرف تقویت سایر بخش‌ها کرده است.

2- اَپل (Apple)

ارزش برند: 146.3 میلیارد دلار

میزان تغییرات نسبت به سال گدشته: 37%

رتبه سال قبل: 2

اپل از لحاظ ارزش برند، با وجود کاهش ارزش 27% سال 2017، امسال نیز مانند سال قبل، جایگاه دوم را از آنِ خود کرد.

حدود دو سوم از سود این شرکت از طریق فروش آیفون حاصل می‌شود. بنابراین، سال آینده، سایر شرکت‌های تولید‌کننده تلفن همراه، برای تصاحب جایگاه اپل، باید فروش بیشتری نسبت به این شرکت داشته باشند.

1- آمازون (Amazon)

ارزش برند: 150.8 میلیارد دلار

میزان تغییرات نسبت به سال کذشته: 42+%

رتبه سال قبل: 3

آمازون با کسب ارزشی بالای 47 درصد نسبت به سال 2017، از لحاظ سود سهام و بازار سرمایه، بزرگ‌ترین شرکت تجارت آنلاین به شمار می‌رود.

این شرکت علاوه بر خرده‌فروشی آنلاین، در ارائه زیر‌بنای خدمات سرور ابری، محصولات الکترونیکی و نیز در تولید موسیقی، ویدیو و برنامه‌های تلویزیونی فعالیت دارد.

در سال 2017، آمازون حق مالکیت شرکت مواد غذایی هول‌فودز (Whole Foods) را در اختیار گرفت و به این ترتیب، محدوده فعالیت‌های خود را از حوزه دیجیتال فرا‌تر برد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.