کد مطلب: ۳۰۰۲۰۷

ارزش بالای بازار سرمایه برای اقتصاد نمایان شد

ارزش بالای بازار سرمایه برای اقتصاد نمایان شد

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: پس از اتفاقات اخیر در نوسانات ارزی و تنظیم بازار کالاها، ارزش بالای بورس برای اقتصاد کشور را بیش از پیش نمایان کرد به طوریکه دولت در پایان با تمرکز معاملات در بستر شفاف این بازار، پاسخی قاطع به گروه‌های تک رویی بود که قصد خدشه و آسیب رسانی به فعالیت‌های بازار سرمایه را داشتند.

فریدون احمدى، به تاثیر بورس در اقتصاد کشور اشاره و بیان کرد: هر اقدامى که به شفافیت اقتصاد کشور کمک کند اقدام مثبت و موثرى است. در این شرایط دولت و مسوولان اقتصادی به تجربه کشف قیمت‌ها در بورس و ایجاد شفافیت اقتصادی رای دادند تا سرانجام محصولات با قیمتی واقعی و در بورس کالا کشف شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، به گفته وی، امروز پس از چند ماه التهابات قیمتی و رفتن چند مسیر اشتباه به وضوح نشان داد که بورس تا چه میزان برای اقتصاد کشور مفید است و در این بین اتفاق مثبت، پی بردن برخی از فعالان صنایع به مزیت‌های آن در مسیر قراردادن اقتصاد کشور در کانالی واقعی و اصولی بود؛ این دسته از افراد با وجود عمر بیش از ۱۰ سال ، هنوز بر ظرفیت‌های بالای این رکن بازار سرمایه واقف نبودند که امروز همگی بر لزوم عرضه‌های حداکثری محصولات در این بازار تاکید می‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس به ارزیابى رویداد‌های اخیر به خوص در حوزه آهن و فولاد پرداخت و افزود: همکاری مستمر وزارت صمت به عنوان متولی تنظیم بازار کالا‌های کشور با بورس کالا و در نتیجه ایمان به مکانیسم بازار، بهترین شیوه برای حمایت از تولید و مصرف کننده بود که مورد تایید قرار گرفته است.

احمدى با تاکید بر اینکه دوران ارائه تخفیف‌های غیر اصولی و حمایت‌های بی منطق از برخی صنایع به پایان رسیده است، اظهار داشت: برای قرار گرفتن بر ریل حمایت‌های اصولی، راهی جز دیدن واقعیت‌ها و اتخاذ تصمیمات اقتصادی و درست وجود ندارد از این رو باید از ظرفیت‌های بازاری همچون بورس برای حمایت اصولی از صنایع بیش از همیشه بهره برد.

وی عنوان کرد: امروز که وزارت صمت به واقعی شدن قیمت‌ها در حوزه فلزات روی آورده است، می‌تواند با هدایت همه فعالان این صنایع به حضور در بورس کالا، در جهت تقویت و رفع مشکلات آن‌ها قدم بردارد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه از گذشته همواره تاکید می‌شد که باید دوست و دشمن را در شرایط سخت شناخت، گفت: التهاب‌های اخیر در بازار کالای کشور و نمایان شدن چهره واقعی برخی گروه ها، نشان داد که زیر سوال بردن زیرساخت‌های شفاف بورس با نیت کسب منافع شخصی بوده است و امیدواریم دیگر شاهد اینگونه مقاومت‌ها در برابر ایجاد شفافیت در اقتصاد نباشیم.

به گفته احمدى، در شرایطی که برخی‌ها در تلاش برای آسیب رساندن به کارنامه بورس بودند، ما همین اوضاع سخت اقتصادی عاملی شد تا همگان بر لزوم تقویت بازار‌های شفاف در کشور تاکید کنند و این امر یک اتفاق مثبت در زمان تحریم‌های پیش رو بود.

وی در انتها به اهمیت موضوع کیفیت کالاهاى تولیدى اشاره و خاطر نشان کرد: زمانى که یک کالا وارد بورس کالا مى شود این کالا از لحاظ کمیت، کیفیت و استاندارد‌ها زیر ذره بین مى رود و از این رو، هر کالایى قادر به ورود به این بازار نیست. این مهم را نیز باید به فال نیک بگیریم تا تولیدکنندگان به تولید کالای باکیفیت ایرانی ترغیب شوند.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.