کد مطلب: ۵۸۷۶۶۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افت ۵٫۵ درصدی ارزش سهام عدالت در یک هفته

افت ۵٫۵ درصدی ارزش سهام عدالت در یک هفته

هفته گذشته سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت مجموعا ۶۷۶ هزار تومان(۵٫۵۷ درصد) کاهش قیمت داشت. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، هفته گذشته شاخص کل ۴٫۷ درصد افت و شاخص هم‌وزن ۶٫۶ درصد کاهش را داشتند. افت بیشتر شاخص هم‌وزن نسبت به شاخص کل نشان می‌دهد هفته گذشته علاوه بر روند منفی گروه‌های بزرگ بازار گروه‌های کوچک هم از وضعیت خوبی برخوردار نبودند.

هفته گذشته با افت نمادهای کوچک و بزرگ بازار، ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت هم کم شد. در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۱۱ میلیون و ۵۱۷ هزار تومان رسید و این عدد هفته گذشته ۱۲ میلیون و ۱۹۴ هزار تومان بود. هفته گذشته سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت مجموعا ۶۷۶ هزار تومان(۵٫۵۷ درصد) کاهش قیمت داشت.

این در حالی است که حدود چهارده ماه است که فروش سهام عدالت متوقف شده و در شرایط اقتصادی فعلی سهامداران هر روز منتظر تصمیم مدیران بورسی هستند تا سهام خود را بفروشند.

پیشتر از این هم سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت گفت:‌مسئولان قبل، متأسفانه در یک طرح ناپخته آزادسازی سهام عدالت کاری کردند که ۱۹ میلیون نفر از مردم روش مدیریت مستقیم انتخاب کردند در حالی که در هیچ جای دنیا، مردم به صورت مستقیم وارد بورس نمی‌شوند، بلکه از طریق صندوق‌ها وارد می‌شوند و هجوم گسترده سهامداران عدالت برای فروش سهام ارزنده، یکی از عوامل مهم در ریزش شاخص بورس در سال گذشته بود.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سامان

    هجوم سهامداران برای فروش دلیل ریزش بود؟ مطمئنید؟ نکته اول اینکه حتی پس از آزاد سازی سهام و انتخاب روش مستقیم، سهامداران هنوز به سهام خود دسترسی مستقیم ندارند و مجبور شدند ابتدا از طریق وکالت فروش به بانک اقدام کنند که نتیجه نداد و سپس از طریق کارگزاری ها به روشی نسبتا غیر شفاف اقدام به فروش کنند و کارگزاری ها هم حتی سی درصد اول را برای اکثریت سهامداران نتوانستند به فروش برسانند. نکته دوم اینکه بی انصافی است پس از 14 ماه توقف فروش سهام عدالت، ریزش سال گذشته که نتیجه افتضاح مدیریتی و جبران کسر بودجه بود را گردن سهامداران بیندازید. لطفا منتشر شود.

  • ناشناس

    یه سهام عدالت داریم اونم با تدبیر مسوولان روز به روز قیمتش کمتر میشه جلوی فروشش گرفتن فکر کنم موقعی که کنن که یا ارزشش ۱۰۰ هزاره یا ما مردیم امان از بی تدبیری عدم برنامه عدم مدیریت به فکر منافع خویش بودن

  • abwalfdlkyshmswryan@gmail.com

    من نیازش دارم لطف هرچه سریع تر واریز کنید

  • ممل

    قبلا بهانه ریزش بورس صفهای فروش سهام عدالت بود. الان بهانه ریزش چیه ؟ چون مردم خیلی وقته که سهام عدالتی نمیتونن بفروشن. ————— سهام عدالت طعمه ای بود برای کشوندن مردم به بورس و وقتی که این طعمه کار خودشو کرد دولت دیگه فروششو ممنوع کرد.

  • ناشناس

    لطفا سهام عدالت رو به پرتفوی سهام داران منتقل کنید تا خودشون تکلیفشو روشن کنن . سهامی که نه میشه فروختش و نه کسی پاسخ گوی مشکلاتشه ، همون بهتر که اونو بفروشی . شرکت های سرمایه گذاری استانی هم که بیشترشون بسته شدن و کسایی که سهام این شرکت ها رو خریدن ضررشون دو برابر شده .

  • ناشناس

    دست این مسولین دلسوز درد نکنه چقد اینا خوبن خدااااا

  • ناشناس

    واقعا مردم فکر میکنند که مسولین بفکر حل مشکلات مردم هستن ..دیگه همه ملت فهمیدن هیچ فرقی بین هیچ کدام از مسولین نیست همه فقط بفکر خودشون هستن هیچ فرقی نمیکنه چه کسی چه مسولیتی داشته باشه به هر حال فرقی به حال مردم نمیکنه .‌‌‌‌سهاعدالت تنها چیزی که داشت همین بود که بفهمیم مشکلات ما اهمیتی برای دولت ندارهم

  • ناشناس

    مردم پولی از سهام دریافت نکردن بازم کاهش بورس کار مردمه!مردم پول خوراک پوشاک ندارن بیان سهام نگه دارن.