کد مطلب: ۵۷۶۷۹۰

هم‌بنیان‌گذار نوبیتکس در گفت‌وگو با راه پرداخت مطرح کرد

نوبیتکس به کاربردی‌تر شدن فضای ارز دیجیتال در مبادلات مالی در شرایط تحریم کمک می‌کند

نوبیتکس به کاربردی‌تر شدن فضای ارز دیجیتال در مبادلات مالی در شرایط تحریم کمک می‌کند

مدیر تحقیق و توسعه و هم‌بنیان‌گذار نوبیتکس گفت: نوبیتکس سعی کرده با کمک تیم فنی مکانیسم چندامضایی را در همه کوین‌ها اعمال کند و یک ساختار منطقی را برای ذخیره‌سازی دارایی‌های کاربران به شکل امن انجام دهد؛ تا حدی که حتی بالاترین بخش مدیریتی نوبیتکس نیز دسترسی کاملی به دارایی‌ها ندارد.

**تجارت‌نیوز این تحلیل را تایید یا رد نمی‌کند و انتشار این رپورتاژ به سفارش نوبیتکس به معنای توصیه برای خرید یا فروش نیست**

صرافی رمزارز نوبیتکس که از سال ۱۳۹۶ در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند، در آخرین برنامه توسعه‌ای‌اش خود اضافه‌کردن کوین‌های جدید‌ برای معامله را در دستور کار قرار داده است.

علی آقامیر، مدیر تحقیق و توسعه و هم‌بنیان‌گذار نوبیتکس در گفت‌وگویی با راه پرداخت با اشاره به برنامه‌های جدید نوبیتکس گفت: «فناوری و فرایند کوین‌ها با یکدیگر متفاوت است و هر کدام مزایای انحصاری خودشان را دارند. هر کوین جدید بر اساس هدفی که دنبال می‌کند، بستری برای توسعه حوزه‌های گوناگون محسوب می‌شود. در راستای اهمیت این موضوع، اضافه‌کردن کوین‌ برای معامله به یکی از فازهای توسعه‌ای نوبیتکس تبدیل شده است. یک تیم تحقیق و توسعه نیز در نوبیتکس برای شناسایی اهداف و فرصت‌های بازار به وجود آمده که نتایج و خروجی‌‌های آن مبنای اضافه‌شدن کوین‌هاست.»

اولویت با فناوری و امنیت است

آقامیر در ادامه با اشاره به مزیت این اقدام گفت: «این امر فرصت سرمایه‌گذاری را برای متقاضیان فراهم می‌کند. همچنین می‌توان از نتایج مقاصدی که کوین‌ها دنبال می‌کنند، برای کاربردی‌تر شدن حوزه ارز دیجیتال استفاده کرد.»

او در خصوص روند اضافه‌شدن کوین‌های جدید به نوبیتکس گفت: «بحث فناورانه، پشتوانه فنی کوین و آینده‌ای که به انتظار آن کوین نشسته، از شاخصه‌های مدنظر نوبیتکس برای افزودن کوین جدید است. درخواست کاربران یکی دیگر از شاخصه‌های مؤثر بر این امر است. البته این شرط لازم است، نه کافی. در برخی موارد پیش‌ آمده که درخواست کاربران با وجود توانایی نوبیتکس برای افزودن کوین، به‌دلیل عدم وجود شاخص‌های فناورانه و امنیتی رد شده است. نوبیتکس تلاش می‌کند کوین‌های معتبر بازار و کوین‌هایی را که برایشان آینده‌ای متصور است، به بستر اضافه کند تا کیفیت فدای کمیت نشود.»

او با بیان اینکه عملکرد بازار و صرافی‌ها متفاوت است، گفت: «مبادلات در بازار فردبه‌فرد است و به هر فرد یک کیف پول اختصاصی در بازار تعلق می‌گیرد. بنابراین هر کوینی که قرار است به نوبیتکس اضافه شود، یک پروسه برنامه‌نویسی و آماده‌سازی کیف پول را هم باید طی کند؛ در حالی ‌که صرافی‌ها به‌دلیل اینکه طرف معامله هستند، از کیف پول‌های مخصوص خودشان استفاده می‌کنند.»

به گفته آقامیر، اضافه‌کردن کوین در بازار علاوه بر دانش، به توانمندی در برنامه‌نویسی برای ایجاد کیف پول، تراکنش‌های آفلاین و محل ذخیره‌سازی کوین نیاز دارد.

2wsdfv

چرا کاربران ایرانی نباید در صرافی‌های خارجی فعالیت کنند

او با اشاره به استفاده از API خارجی نیز گفت: «برخی صرافی‌ها دارایی‌های کاربران‌شان را در بسترهای خارجی نگهداری کرده و از کیف پول‌های معمول که ممکن است ماهیت امانی داشته باشند، استفاده می‌کنند؛ به این معنا که کنترل کیف‌ پول در اختیار مالک کیف پول است، نه شخصی که از آن استفاده می‌کند.

چنین صرافی‌هایی در واقع واسطه بسترهای خارجی هستند. این موضوع خطرناک است؛ زیرا اگر دارایی‌های صرافی به هر دلیلی در صرافی خارجی بلوکه شود، در حقیقت سرمایه کاربران بلوکه می‌شود و ما‌به‌ازایی هم برای جبران خسارت وجود ندارد.»

آقامیر تأکید کرد: «کاربران نیز باید در نظر داشته باشند که دارایی‌هایشان کجا ذخیره می‌شود. تشخیص این موضوع هم کار سختی نیست، به‌صورت معمول صرافی‌هایی که دارایی‌ها را در بسترهای خارجی نگه می‌دارند؛ از مبداء صرافی‌های خارجی یا با یک آدرس واسطه تسویه‌حساب می‌کنند.»

مکانیسم چند امضایی برای همه کوین‌ها عملیاتی شده است

آقامیر همچنین با اشاره به محصولات جدید نوبیتکس اعلام کرد: «تقریباً برای اولین‌بار در دنیا جهت ذخیره‌سازی دارایی‌های دیجیتال، مکانیسم چندامضایی برای تمامی کوین‌ها ایجاد شده است. پیش از این مکانیسم‌های چندامضایی بعضی کوین‌ها بر بلاکچین اختصاصی خودشان قرار داشت، اما شامل تمام کوین‌ها نمی‌شد. نوبیتکس سعی کرده با کمک تیم فنی مکانیسم چندامضایی را در همه کوین‌ها اعمال کند و یک ساختار منطقی را برای ذخیره‌سازی دارایی‌های کاربران به شکل امن انجام دهد؛ تا حدی که حتی بالاترین بخش مدیریتی نوبیتکس نیز دسترسی کاملی به دارایی‌ها ندارد.»

نوبیتکس اولین بازار ایرانی با پشتیبانی از پروتکل لایتنینگ است

آقامیر در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به اجرایی‌سازی پروتکل لایتنینگ ادامه داد: «یکی دیگر از امکاناتی که اخیراً به نوبیتکس اضافه ‌شده «لایتنینگ» است. لایتنینگ یک‌ لایه دوم روی شبکه بیت‌کوین است که سرعت انتقال را افزایش و هزینه‌ انتقال را کاهش می‌دهد. از همه مهم‌تر باعث می‌شود مقادیر اندک بیت‌کوین هم قابلیت جابه‌جایی داشته باشند. این پروتکل ابتدا در اپلیکیشن نوبیتکس مورد استفاده قرار گرفت و بعد از مراحل آزمایش به سایت نیز اضافه شد.»

3edfv 1

به گفته او، لایتنینگ از پروتکل‌های جدید دنیاست که به‌طور رسمی مورد استفاده دو الی سه بازار معتبر خارجی قرار گرفته است. نوبیتکس نیز از اولین صرافی‌ها در دنیاست که این پروتکل را پشتیبانی کرده است. لایتنینگ در شرایط تحریم به کاربردی‌تر شدن فضای ارز دیجیتال در مبادلات مالی کمک می‌کند.

آقامیر با اشاره به سیاست حفاظت از دارایی کاربران اضافه کرد: «به ‌وسیله این قابلیت، هر زمان که کاربر اراده کند، دارایی‌هایش با کمترین هزینه و با بالاترین سرعت به کیف پول شخصی‌اش اضافه می‌شوند. همچنین فرد می‌تواند در صورت نیاز در فرصت‌های معاملاتی، دارایی‌های خود را به بستر بازگرداند. این مسئله یکی از مهم‌ترین نتایج استفاده از لایتنینگ در بازارهاست.»

او در ادامه اعلام کرد که بنا بر درخواست کاربران به‌زودی پنل سود و زیان به بستر نوبیتکس اضافه می‌شود. به ‌واسطه پنل سود و زیان که در اکوسیستم بورس داخلی نیز وجود دارد، کاربران می‌توانند یک حسابداری شخصی پیرامون مبادلات ارز دیجیتال داشته باشند و نماد و نتیجه سرمایه‌گذاری خود را در نوبیتکس رصد کنند و بسنجند.

نسخه آی‌او‌اس اپلیکیشن نوبیتکس در دسترس کاربران قرار می‌گیرد

او در بخش پایانی صحبت‌هایش از برنامه نوبیتکس برای توسعه اپلیکیشن موبایلی‌اش گفت. به گفته او قرار است تمام امکاناتی که در سایت وجود دارد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به‌ اپلیکیشن اضافه شود. آقامیر همچنین تأکید کرد که این هدف تا حد زیادی محقق شده است.

آقامیر از مراحل پایانی نسخه آی‌او‌اس اپلیکیشن نوبیتکس خبر داد و گفت: «تا چند هفته آینده‌ این نسخه در اختیار کاربران گذاشته می‌شود. همچنین قرار است قابلیت‌های جدیدی از جنس بازار به اپلیکیشن اضافه شود. مانند ابزارهای تحلیلی و ابزارهای معاملاتی که پله‌پله به اپلیکیشن اضافه و با توجه به بازخوردهایشان اصلاح و به‌روزرسانی می‌شوند.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بوشهری

    به نظرم صرافی نوبیتکس بهترین صرافی ارز دیجیتال داخل ایران هست ، تیم حرفه ای و قوی با پشتیبانی آنلاین و عالی ، صرافی بیت 24 هم خوبه اما کیف پول داخلی داره ولی مثل نوبیتکس خوب و مناسب نیست .

  • شروین

    بهترین و امن ترین صرافی ایرانی در حوزه رمز ارزها ، فقط و فقط نوبیتکس