کد مطلب: ۵۰۸۳۳۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

استقبال سهامداران از استعفای قالیباف/ آیا استعفا بورس را صعودی می‌کند؟

استقبال سهامداران از استعفای قالیباف/ آیا استعفا بورس را صعودی می‌کند؟

بورس امروز بالاخره مثبت شد. آن هم بعد از ریزش سنگین که شاخص کل را تا ابتدای کانال یک میلیون واحد رسانده بود. رشد ۳۰۰ واحدی شاخص کل بورس در شرایطی رخ داد که خبر استعفای حسن قالیباف اصل، رییس سازمان بورس رسانه‌ای شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قالیباف اصل که امروز با فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد به مجلس رفته بود تا درباره عملکردش در تالار سعادت‌آباد پاسخ دهد ناگهان استعفا داد! گرچه کانال خبری منتسب به صدا و سیما خبر استعفای او را تکذیب کرد اما روابط عمومی سازمان بورس به سرعت این تکذیبیه را رد کرد و به بورس ۲۴ توضیح داد که استعفای قالیباف صحت دارد.

این موضوع اما با استقبال سهامداران بورس مواجه شد و بسیاری از آنها در واکنش به این خبر نوشتند که کناره‌گیری رییس سازمان بورس می‌تواند اوضاع را بهبود دهد. گرچه تعداد دیگری از سهامداران اعتقاد دارند که ماجرا ریشه‌دارتر از این حرفهاست و دولت باید در قبال ریزش‌های سنگین بورس پاسخ مستدل و قابل اتکایی به سهامداران بدهد.

برخی دیگر هم نوشته‌اند که استعفا کافی نیست و سازمان بورس باید به سهامداران خسارت بدهد. هرچند که به نظر نمی‌رسد مطالبه خسارت راه به جایی ببرد و دولت در این تنگنای مالی زیر بار این مساله برود.

البته حسن روحانی، ‌رییس‌جمهوری هم امروز در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گریزی هم به بازار سرمایه زد و گفت که شورای عالی بورس باید برای حفظ تعادل در بازار سرمایه و شفافیت و صیانت از حقوق سرمایه‌گذاران تصمیمات لازم را اتخاذ و اجرایی کند و نمایندگان مجلس هم این روزها رسیدگی به وضعیت بازار سرمایه را در دستور کار خود قرار داده‌اند. با این وجود معلوم نیست این مانورهای دولت و مجلس در نهایت به چه تصمیماتی در مجلس برسد.

در ادامه، تعدادی از نظرات مخاطبان تجارت‌نیوز را نسبت به استعفای رییس سازمان بورس را می‌خوانید:
«اگه وزیر اقتصاد هم استیضاح بشه دیگه بازار بر میگرده»
«استعفای قالیباف فراربه جلوست باید محاکمه وتمام پول ملتوبرگردونه وگرنه استعفا هیچ بدرد نمیخوره.»
«آیا واقعا" در بین ۸۰ میلیون هموطن داخل و خارج کشور حتی یک نفر متخصص و اهل فن پیدا نمیشه که برای ساماندهی این آشفته بازار بورس و اقتصاد بتونه با این جماعت کار کنه و به داد این مردم برسه ؟»
«با استعفای نمایشی رییس بورس تمام ضرر و زیان ما جبران شد، نمیدونم با چه زبانی تشکر کنم»
«قدم بعدی استیضاح وزیر اقتصاد و اخراج مدیران ارشد حقوقی های بزرگ دولتی ، که باعث این ریزش گسترده شدند مثل هلدینگ خلیج فارس»
«باعث خوشحالی سهامدارن شد این استعفاء . امید به استیضاح و اخراج وزیر اقتصاد و ناظرین بورس و همدستان حقوقی های رانت جو»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پالایش خریدم بعد از چند ماه کلی توضررم مسوولن امر باید محاکمه شوند

  • ناشناس

    بورس فردا مجدد وارد کانال نزولی میشه امروزم عوامل روانی کمی جلوی ریزش ادامه دار رو گرفت

    • محسن

      برادر نفهمممم من!!!!!
      دلااال سکه و دلار…
      مگه همین عوامل روانی باعث این همه افت نشد؟؟؟؟؟؟؟
      پس الان عوامل روانی مثبته. پس چ…ررر…ت نگوووووو

    • ناشناس

      هیجانیا هنوز فعالند که! تا اینها هستند رئیس بورس چکارست؟!

  • فلاح

    عزیزم کجا با این عجله صبر کن اگر مملکت قانون دارد باید پاسخ گو باشی نمی شود هرکه مدعی بود بیاید و خراب کاری کند و برود باید جواب بدهی و باید به مراجع ذی صلاح جواب بدهی ریاست محترم قوه قضایه هیچ کس را به حال خودشان واگذار نکنید باید جواب گو باشد

    • ناشناس

      به همین خیال باش اینجا ژاپن یا چین نیست ایرانه کسی محاکمه نمیشه چون با همن کاش همین قدر که اینا هوای همو دارن مردمم داشتن همه مشکلات حل میشد

  • محسن

    دوستان صحبت های نسنجیده آقای زنگنه فراموش نشه ایشون باعث شد کار پالایش و نمادهای پالایشی به اینجا بکشه

    • ناشناس

      تو چقدر ساده ای.
      بورس با عرضه میلیونی حقوقی اومد پایین و دستوری

  • ناشناس

    همین . استعفا کرد و رفت.
    پس جواب این همه سهامدار متضرر رو کی میده

  • ناشناس

    ضمن اخراج وزیر اقتصاد بایستی ضرر سهامداران توسط دولت جبران خسارات بشه و همچنین حقوقی ها و بازارگردان ها که دست بدست هم داده اند و با نیرنگ و حیله سهام را از دست سهام داران خرد خارج میکنند بایستی محاکمه بشند.

  • ناشناس

    خدا لعنتت کنه , مدیر بی لیاقت , بله قربانگو دولت , حق الناس برگردن کلفت شماست تا قیامت . کمترین کار , کم کردن دامنه نوسان بود که اونم نکردی , خاک

  • ناشناس

    حالا فکر کن بزارن مجلس دستشونو رو کنه اونوقت تا خود روحانی و ااقاایون وزرا باید محاکمه بشن که تو این کشور همچین چیزی رسم نیست انگار تا ابد باید نظاره گر باشیم تا همه ی این کشور به غارت بره

  • ناشناس

    باید همشوندادگاهی بشند وخسارت مردم را هم بدند چون همه خونه خراب شدند

  • علی

    استیضاح وزیر اقتصاد و برکناری ایشون حداقل مرحمی برای اقتصاد بیمارو بازار بورس است