کد مطلب: ۷۵۳۰۳۰

استعلام آنلاین قیمت دارو برای بیماران

استعلام آنلاین قیمت دارو برای بیماران

سامانه اطلاعات دارویی کشور استعلام قیمت دارو و اطلاعات لازم درباره دارو را در اختیار بیماران قرار می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، استعلام قیمت دارو در سامانه اطلاعات دارویی سازمان غذا و دارو در دسترس بیماران قرار گرفت.

بر اساس این گزارش سامانه اطلاعات دارویی کشور در کنار قیمت دارو، اطلاعات دیگری نیز در رابطه با آن در اختیارتان می‌گذارد.

فهرست قیمت مصوب تمامی اقلام دارویی قابل‌عرضه در داروخانه‌های سراسر کشور، در سامانه اطلاعات دارویی سازمان غذا و دارو در دسترس است. با مراجعه به این سایت می‌توان قیمت دارو را آنلاین استعلام گرفت.

با توجه به ضرورت اطلاع‌رسانی هنگام تصویب قیمت دارو، تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی، فهرستی از قیمت مصوب کلیه اقلام دارویی قابل‌عرضه در داروخانه‌های سراسر کشور، در سامانه اطلاعات دارویی سازمان غذا و دارو در دسترس عموم قرار گرفته است.

با مراجعه به این سایت می‌توانید به‌صورت آنلاین از قیمت دارو مطلع شوید که از پرداخت هزینه اضافی و غیر‌مصوب جلوگیری می‌کند. پس از ورود به سامانه اطلاعات دارویی سازمان غذا و دارو بایستی نام داروی موردنظر خود را در باکس تعیین‌شده بنویسید و گزینه جستجو را بزنید.

سامانه اطلاعات دارویی کشور

در صورتی که نام دارو را به‌طور صحیح جستجو کرده باشید، انواع اقلام دارویی با این نام به شما نمایش داده خواهد شد.

در این سایت علاوه بر قیمت مصوب، اطلاعاتی همچون نام برند تولیدکننده، بسته‌بندی و تعداد دارو در یک بسته، دوز دارو و تصویری از بسته دارو نمایش داده می‌شود تا دقیق‌تر اقدام به خرید کنید.

محاسبه قیمت دارو در سامانه اطلاعات دارویی

توجه داشته باشید قیمت‌های مصوب اعلام‌شده معمولاً برای یک بسته هستند و در یک بسته دارویی چند ورق قرص یا کپسول وجود دارد. ازهمین‌رو، بایستی قیمت بسته را بر تعداد ورق‌های موجود در آن تقسیم کنید تا قیمت هر ورق را بیابید.

اگر نام یک دارو را به‌طور صحیح درج نکنید، این سامانه داروهای با نام مشابه را به شما نشان می‌دهد و از میان فهرست نمایش داده شده، می‌توانید داروی موردنظر خود را انتخاب و از اطلاعات موجود درباره آن آگاه شوید.

در نوار بالایی سامانه اطلاعات دارویی کشور، گزینه‌ای به نام «پشتیبان» قرار دارد که خدمات متنوعی را در زمینه دارویی به کاربران ارائه می‌کند. با کلیک روی این گزینه، به سامانه «تیتک» منتقل می‌شوید.

اهداف راه اندازی سامانه اطلاعات دارویی

ایجاد نظام رهگیری و ردیابی محصولات سلامت‌محور، ایجاد امکان نظارت صحیح، دقیق و جامع بر زنجیره تأمین، توزیع، عرضه در سراسر کشور، ایجاد نظام پایش و کنترل کیفی و کمی محصولات سلامت‌محور براساس آمایش سرزمین در کلیه سطوح، ایجاد سیستم واکنش سریع و فراخوان محصولات نامنطبق در سراسر کشور و در کلیه سطوح، ازجمله اهداف راه‌اندازی این سامانه است.

یکی از قابلیت‌های عمومی این سامانه، گزارش عوارض دارویی است. با مراجعه به بخش موردنظر، می‌توانید به‌عنوان یک گزارشگر وارد سامانه ثبت گزارش عوارض و اشتباهات دارو پزشکی شوید و عوارض داروهای مصرفی خود را اعلام کنید. اقدامی که تأثیر بسزایی در پیشرفت دارویی کشور خواهد داشت.

منبع: دیجیاتو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.