کد مطلب: ۱۶۲۶۰۱

رئیس صندوق بین‌المللی پول:

جهان از بهبود شرایط اقتصادی بهتر استفاده کند

جهان از بهبود شرایط اقتصادی بهتر استفاده کند

رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت که بهبود شرایط اقتصادی جهان که مدت‌ها مورد انتظار بود در حال حاضر تثبیت شده است و از جامعه جهانی خواست که از این فرصت بهترین استفاده را بکنند.

کریستن لاگارد گفت که بهبود شرایط اقتصادی جهان که مدت‌ها مورد انتظار بود در حال حاضر تثبیت شده است و از جامعه جهانی خواست که از این فرصت بهترین استفاده را بکنند تا اقتصادی فراگیرتر ایجاد کنند که به نفع همه باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، لاگارد با اشاره به تحقیق صندوق بین‌المللی پول که نشان می‌داد در شرایطی که اقتصادها سالم‌تر هستند، اصلاحات عملی‌تر و ساده‌تر هستند، گفت: جامعه جهانی باید از این چهارچوب زمانی برای افزایش درآمدها، ایجاد اشتغال، سرمایه‌گذاری در آینده افراد و شکوفا کردن رشدی فراگیر، استفاده کند.

لاگارد همچنین در سخنرانی خود گفت: توانمندسازی زنان کاری است که از لحاظ اقتصادی نیاز به تامل ندارد؛ اگر زنان به همان اندازه مردان در نیروی کار مشارکت کنند، برای مثال در آمریکا باعث افزایش ۵ درصدی، در هند افزایش ۲۷ درصدی و در مصر افزایش ۳۴ درصدی تولید ناخالص ملی خواهند شد.

او ادامه داد: در بزرگ‌ترین اقتصادها رشد کلی سودآوری تنها ۰.۳ درصد رشد کرده است که حتی از متوسط قبل از بحران اقتصادی که برابر با ۱ درصد بود هم کمتر است. این به معنای این است که علی‌رغم پیشرفت‌های تکنولوژیکی، در بسیاری از مناطق دستمزدها تنها اندکی افزایش داشته است. او گفت بالا بردن سودآوری که عامل مهمی در افزایش دستمزدهاست، نیازمند تسهیل قوانین، افزایش هزینه‌کردها در تحقیق و توسعه، و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌هاست.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.