کد مطلب: ۴۲۲۷۴۰

اطلاعیه جدید سازمان هواپیمایی کشوری درباره هواپیمای اوکراینی

اطلاعیه جدید سازمان هواپیمایی کشوری درباره هواپیمای اوکراینی

سازمان هواپیمایی کشوری در بیانیه‌ای به تشریح جزئیات مربوط به سقوط هواپیمای اوکراینی پرداخت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سازمان هواپیمایی کشوری در بیانیه‌ای به تشریح جزئیات مربوط به سقوط هواپیمای اوکراینی پرداخت.

متن بیانیه سازمان هواپیمایی کشوری به شرح زیر است؛

«ضمن عرض تسلیت و اظهار همدردی با خانواده‌های داغدار جانباختگان سانحه هواپیمای مسافربری خطوط هوایی کشور اوکراین به اطلاع کلیه ملت شریف ایران می‌رساند؛

سازمان هواپیمایی کشوری از دقایق اولیه وقوع سانحه دلخراش بوئینگ 737 خطوط هوایی کشور اوکراین در حوالی فرودگاه امام خمینی(ره)، اقدامات قانونی و تخصصی خود را در راستای شناسایی علل و عوامل سانحه بر اساس مفاد کنوانسیون شیکاگو و تعهدات بین‌المللی کشور آغاز و در این راستا ضمن اطلاع‌رسانی به کشورهای ذی‌نفع در مورد وقوع سانحه، نسبت به اعلام آمادگی جهت حضور کارشناسان مربوطه و همکاری در مورد انجام فرآیند بررسی سانحه اقدام نمود.

مسئول بررسی سانحه در اولین فرصت هماهنگی لازم با مراجع ذی‌ربط را انجام داده و تاییدیه عدم انجام هرگونه عملیات نظامی را در مرکز کشور دریافت نموده است و متاسفانه علی‌رغم پیگیری‌های متعدد و مکرر سازمان هواپیمایی کشوری، تا زمان صدور اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح، هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی در خصوص موضوع اصابت موشک سامانه‌های پدافند به هواپیمای مسافربری کشور اوکراین به این سازمان صورت نپذیرفته است.

با توجه به اطلاعات رادار تقرب فرودگاه مهرآباد تاکنون هیچ‌گونه انحراف پروازی از سوی هواپیمای سانحه دیده به اثبات نرسیده است، البته این موضوع باید با استفاده از اطلاعات جعبه‌های سیاه هواپیما نیز مورد تایید قرار گیرد.

پرواز مذکور در قالب کریدورهای استاندارد و مورد تایید شبکه یکپارچه پدافند کشور (طرح خروجی IKA1A) در حال پرواز بوده است و هیچ مشکلی برای کنترل هواپیما از سوی خلبان گزارش نشده است.

بدیهی است جزئیات تخصصی این رویداد پس از بررسی تمام مستندات موجود در اولین فرصت در اختیار ملت شریف ایران و جامعه بین‌المللی قرار خواهد گرفت.

در پایان ضمن عرض تاسف از وقوع این رویداد متذکر می‌شود هدف بررسی سانحه، پیشگیری از سوانح مشابه و ارتقاء ایمنی پروازهای کشور است که تمام نهادهای ذی‌ربط باید برای این موضوع اهمیت ویژه‌ای قائل شوند».

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    در جریان هستید که این اطلاعیه از روی سایت سازمان هواپیمایی حذف شده؟