خبر مهم:

کد مطلب: ۳۲۲۴۴۲

اظهارات قابل‌توجه مدیر عامل شستا؛ بیش از ۱۰ نفر از خواهران همکاران را در هیئت‌مدیره عضو کردیم!

اظهارات قابل‌توجه مدیر عامل شستا؛ بیش از 10 نفر از خواهران همکاران را در هیئت‌مدیره عضو کردیم!

مدیر عامل شستا در برنامه پایش با گفتن اینکه برای انتخاب اعضای هیئت‌مدیره تحت فشار بودم و هستم، گفت: بیش از 10 نفر از خواهران همکاران را در هیئت‌مدیره شرکت‌ها منصوب کردیم.

هفته گذشته محمد شریعتمداری، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بنا بر وعده‌ای که داده بود اسامی هیئت‌مدیره شرکت‌های زیرمجموعه وزارت کار را منتشر کرد. شب گذشته، برنامه پایش به بررسی این اقدام وزارت کار پرداخت که در آن مدیر عامل شستا اظهارات قابل تاملی را در مورد فشار بر وی برای انتخاب اعضای هیئت‌مدیره بیان کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، مرتضی لطفی، مدیر عامل شستا در گفتگوی تلفنی با برنامه پایش شب گذشته در مورد لیست هیئت‌مدیره شرکت‌های زیر مجموعه وزارت کار گفت: ما در حال تعدای از افراد را داریم که مشمول ماده 241 قانون تجارت می‌شوند، به این ترتیب که این افراد همزمان در دو جا عضو هیئت‌مدیره هستند. البته اکثر این افراد استعفا داده‌اند و فرآیند جایگزینی آنها در حال انجام است ولی انتخاب آنها و طرح در کمیته انتصابات طول می‌کشد.

وی در ادامه گفت: هیچکدام از این افراد از شرکت دومی که در آن عضو هستند حق عضویت نگرفته‌اند. بیش از ده نفر از خواهران همکاران را در هیئت مدیره شرکت ها منصوب کردیم.

لطفی اما در ادامه مصاحبه گفته خود در مورد عدم دریافت حق عضویت را نقض کرد و گفت: اعضای غیرموظف ماهی یک بار جلسه می‌گیرند و میزان حق جلسه آنها ماهانه یک تا یک میلیون دویست هزار تومان است. اینکه معاونین ما همزمان در شرکت‌های زیر مجموعه عضو هیئت‌مدیره هستند در جهت استفاده از توانمندی آنهاست.

نکته جالب توجه آن بود که مدیرعامل شستا در این برنامه از پاسخ به میزان پاداش دریافتی اعضای هیئت‌مدیره شرکت‌ها در آخر سال نیز طفره رفت.

jhen eslah

دلاوری مجری برنامه پایش در واکنش به این اظهارات مدیرعامل شستا گفت: حداقل حضور در هیئت‌مدیره شرکت ها رزومه است، من اصلا باور نمی‌کنم که کسی در هیئت‌مدیره یک شرکت شستا فقط به‌خاطر رضای خدا نشسته باشد. اگر بگوییم کادرسازی نکند، مهره‌چینی نکند، خواهش می‌کنم جوری حرف نزنید انگار دارید سر ما منت می‌گذارید.

مدیرعامل شستا در ادامه گفت: قطع به یقین کسی رایگان کاری نمی‌کند، اصلاحیه جدید اسامی هیئت‌مدیره شرکت‌ها را فردا در سایت وزارت کار اعلام می‌کنیم .

وی در پاسخ به اینکه آیا برای انتصاب کسی تحت فشار بوده‌اید گفت: بله تحت فشار بوده و هستم.

بعد از اظهارات مدیرعامل شستا، کارشناس برنامه گفت: در پتروشیمی جم اعضای هیئت‌مدیره در سال 96 جمعا 186 میلیون تومان پاداش هیئت‌مدیره گرفتند، به عبارتی هر نفر در هر ماه 15 میلیون تومان بغیر از حق جلسات گرفته است چطور آقای لطفی می‌گوید افراد بخاطر عضویت در هیئت‌مدیره پولی دریافت نمی‌کنند.

se choghleh

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.