کد مطلب: ۴۵۲۸۰۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افت قیمت نفت به کانال ۳۳ دلار / ذخایر نفت آمریکا افزایش یافت

افت قیمت نفت به کانال ۳۳ دلار / ذخایر نفت آمریکا افزایش یافت

به‌دنبال افزایش ذخایر نفت آمریکا از یک‌سو و تردیدها درباره پایبندی روسیه به توافق کاهش تولید، قیمت نفت در معاملات روز پنج‌شنبه کاهش یافت.

به‌دنبال افزایش ذخایر نفت و بنزین آمریکا، در معاملات روز پنج‌شنبه قیمت نفت باز هم کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته هم به‌دلیل تردیدها در مورد پایبندی روسیه به توافق کاهش تولید قیمت‌های نفت افت کرد. تولیدکنندگان نفت اوپک‌پلاس قرار است در نهم ژوئن ماه آینده میلادی درباره تمدید و کاهشِ بیشتر تولید رایزنی کنند.

هر بشکه نفت خام برنت در معاملات روز پنج‌شنبه با ۲٫۳ درصد کاهش به ۳۳٫۹۶ دلار رسید.

همچنین نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت با ۳٫۶۶ درصد افت با قیمت ۳۱٫۶۱ دلار معامله شد.

در عین حال، داده‌ها از موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد، ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به ۲۲ می، ۸٫۷ میلیون بشکه افزایش یافته است. این در حالی است که تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند ذخایر نفت این کشور ۱٫۹ میلیون بشکه کاهش خواهد یافت.

اداره اطلاعات انرژی در آمریکا امروز قرار است داده‌ها درباره ذخایر نفت و بنزین این کشور را منتشر کند و سرمایه‌گذاران در انتظارند تا داده‌های هر دو موسسه را مطابقت دهند.

هرچند با بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی بهبود تدریجی تقاضا رخ داده، اما به‌گفته برخی تحلیلگران انتظار می‌رود، دکل‌های نفت آمریکا تولید را از سر گرفته باشند و به‌همین دلیل عرضه تا حدودی در بازار افزایش یافته است.

تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا ، تعطیلی‌ کارخانه‌ها، محدودیت‌های رفت‌وآمد و لغو پروازها، از ابتدای ۲۰۲۰ تاکنون قیمت نفت بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.