کد مطلب: ۳۲۸۷۸۵

افت ۶۴ درصدی واردات نفت چین از ایران

افت 64 درصدی واردات نفت چین از ایران

واردات محموله‌های نفت چین از ایران در ماه اکتبر به نسبت سال گذشته 64 درصد کاهش یافته و به 1.0496 میلیون تن رسیده است که حدودا برابر با روزانه 247 هزار و 160 بشکه است.

آمارهای گمرک چین نشان داد این کشور در ماه اکتبر 64 درصد کمتر نفت از ایران خریده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از رویترز؛ واردات نفت چین از ایران در ماه اکتبر به علت بلاتکلیفی در مورد اعمال تحریم‌های واشنگتن علیه ایران کاهش یافت.

آمارهای گمرک چین نشان داد واردات نفت این کشور از روسیه در این ماه به نسبت مدت مشابه پارسال 58 درصد افزایش یافته است.

تقاضای چین برای واردات نفت در ماه اکتبر به رقم بی سابقه‌ای رسیده و همچنان انتظار می رود که تا پایان سال بالا بماند.

واردات محموله‌های نفت ایران در ماه اکتبر به نسبت سال گذشته 64 درصد کاهش یافته و به 1.0496 میلیون تن رسیده است که حدودا برابر با روزانه 247 هزار و 160 بشکه است.

این کاهش، سومین کاهش متوالی ماهانه واردات نفت چین از ایران به نسبت ماه پیش از آن است که تحت فشار آمریکا بر شرکت‌های دولتی چین برای کاهش خرید از ایران در آستانه اجرایی شدن تحریم‌ها صورت گرفته است.

پکن در بازه ژانویه تا اکتبر از ایران 25.5 میلیون تن یا روزانه 613 هزار و 300 بشکه نفت از ایران وارد کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3.4 درصد کاهش یافته است.

چین یکی از 8 کشوری است که از آمریکا برای ادامه خرید نفت از ایران معافیت گرفته است. به موجب این معافیت پکن اجازه دارد تا روزانه 360 هزار بشکه نفت به مدت 180 روز از ایران بخرد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.