کد مطلب: ۲۲۵۷۳۱

افزایش بیش از ۳۷ هزار تومانی طلا در سال گذشته

افزایش بیش از ۳۷ هزار تومانی طلا در سال گذشته

هر گرم طلا ۱۸ عیار سال گذشته را با رشد قیمت پشت سر گذاشت به گونه‌ای که اختلاف قیمت ابتدا و انتها سال نشان‌دهنده افزایش ۳۷ هزار و ۴۴۶ تومان این فلز گرانبها در بازار بوده است.

بررسی قیمت طلا در سال گذشته نشان‌دهنده سیر صعودی این فلز گرانبها در بازار بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هر گرم طلا ۱۸ عیار فروردین سال گذشته را با قیمت ۱۱۵ هزار و ۸۹۵ تومان آغاز کرد با در پیش گرفتن روند صعودی در بیست و ششمین روز از این ماه به ارزش ۱۱۸ هزار و ۹۸۸ تومان مورد معامله قرار گرفت، ولی مجددا پبا افت قیمت فروردین ماه را با قیمت ۱۱۷ هزار و ۸۲۲ تومان پشت سر گذاشت.

شرایط قیمتی در اردیبهشت ماه متفاوت بود به گونه‌ای که روند نزولی به خود گرفت، در ابتدا ماه طلا به ارزش ۱۱۸ هزار و ۱۶۹ تومان معامله شد، ولی با افت ۳ هزار و ۹۴ تومانی طی مدت یک ماه در آخرین روز از اردیبهشت ماه به قیمت ۱۵۰ هزار و ۷۵ تومان خرید و فروش شد.

بررسی رفتار طلا در خرداد ماه حاکی از نوسان قیمت متعدد در آخرین ماه فصل بهار داشته، طلا در ابتدا این ماه با قیمت ۱۱۵ هزار و ۱۷۹ تومان معامله شد، در این ماه تجربه رقم‌های ۱۱۵ هزار و ۲۱۴ تومان به عنوان بیشترین میزان و ۱۱۳ هزار و ۷۳۶ تومان به عنوان کمترین رقم مورد معامله قرار گرفت و در نهایت با کاهش هزار و ۱۸۹ تومانی نسبت به ابتدا ماه با رقم ۱۱۳ هزار و ۹۹۰ تومان خرداد را به پایان رساند.

هر گرم طلا ۱۸ عیار تابستان خود را با قیمت ۱۱۴ هزار و ۵۷۹ تومان آغاز کرد و بررسی نشان دهنده آن است که علی رغم نوسان قیمت متعدد در پایان این ماه نیز به همین قیمت به فروش رسید.

آمارها ثبت شده نشان دهنده آن است شیب افزایش قیمت طلا در مرداد ماه تند بوده به گونه‌ای که در اولین روز از این ماه به ارزش با قیمت ۱۱۴ هزار و ۶۴۸ تومان معامله شد و با افزایش ۴ هزار و ۴۰ تومانی طی مدت مذکور به ارزش ۱۱۸ هزار و ۶۸۸ تومان فروخته شد.

شهریور ماه طلا نوسان قیمت به خود دید به گونه‌ای که در روزهای نخست سال به ارزش ۱۱۹ هزار و ۱۵۰ تومان قیمت گذاری شد، در اواسط ماه با در پیش گرفتن روند صعودی به محدوده رقم ۱۲۵ هزار تومان رسید، ولی پس از ان مجددا کاهش قیمت داشت و در آخرین روز از سال در رقم ۱۱۹ هزار و ۹۳۵ تومان فروخته شد.

مهر ماه افزایش قیمت‌ها ادامه داشت به صورتی که هر گرم طلا ۱۸ عیار مهر ماه را با قیمت ۱۲۰ هزار و ۵۳۵ تومان آغاز کرد و افزایش ۷۸۵ تومانی را در کارنامه خود به ثبت رساند.

بررسی همین روند در دومین ماه از فصل پاییز نشان دهنده رشد ۳ هزار و ۹۰۲ تومانی بوده و باعث شده این فلز گران بها آبان را با قیمت ۱۲۶ هزار و ۵۳۷ تومان پشت سر بگذارد.

طلا در آذر ماه به افزایش قیمت خود ادامه داد و از رقم ۱۲۶ هزار و ۹۰۶ تومان در ابتدا ماه به رقم ۱۲۸ هزار و ۶۸۴ تومان در آخرین روز از پاییز رسید که اختلاف قیمت‌ها حاکی از افزایش هزار و ۷۷۸ تومانی هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار بوده است.

طلا در دی ماه افزایش ۱۲ هزار و ۶۷۵ تومانی را تجربه کرد به گونه‌ای که بازه قیمتی از ۱۲۹ هزار تومان به محدوده ۱۴۲ هزار تومان ورود کرد و در آخرین روز از دی ماه به ارزش ۱۴۲ هزار و ۲۱۳ تومان فروخته شد.

این شیب افزایش در بهمن ماه کندتر شد به صورتی که تنها افزایش ۱۶۲ تومانی داشت و در آخر ماه به قیمت ۱۴۴ هزار و ۳۳ تومان خرید و فروش شد.

وضعیت طلا در اسفند حاکی از افزایش قابل توجه بوده به صورتی که در ابتدا ماه به ارزش ۱۴۲ هزار و ۹۰۵ تومان آغاز و با رشد قیمت در آخرین روز به قیمت ۱۵۳ هزار و ۳۴۱ تومان معامله شد.

بررسی آمار ثبت شده حاکی از افزایش ۳۷ هزار و ۴۴۶ تومان هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار طی یک سال گذشته بوده است.

افزایش قیمت ۱۲ هزار و ۶۷۵ تومانی طلا در دی‌ماه و از سوی دیگر کاهش ۳ هزار و ۹۴ تومانی هر گرم طلا در اردیبهشت ماه و ثبات قیمت آن در تیر ماه از نکات قابل توجه این فلز زرد رنگ در بازار بوده است.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.