کد مطلب: ۲۸۷۰۳۳

افزایش تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین مهمترین عامل فشار بر قیمت طلا است

افزایش تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین مهمترین عامل فشار بر قیمت طلا است

تحلیلگران ساکسو بانک بر این باورند که بازار طلا در شرایط کنونی تحت فشار ناشی از تنش های تجاری بین آمریکا و چین قرار دارد.

دولت آمریکا به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد تعرفه 25 درصدی علیه 16 میلیارد دلار واردات کالاهای چینی اعمال کند و چین نیز به سرعت تهدید کرده است که تعرفه‌های تلافی‌جویانه‌ای را علیه کالاهای آمریکایی اعمال می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس این گزارش اوله هانسن تحلیلگر برجسته ساکسو بانک گفت: بازار طلا به شدت تحت تاثیر تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین قرار دارد. اخبار مربوط به جنگ تجاری امریکا و چین تاثیر منفی زیادی بر قیمت طلا دارد. جنگ تعرفه‌ای فشار زیادی را بر ارزش یوان وارد کرده و این مساله موجب تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت طلا شده است.

وی پیش بینی کرده است که احتمال افت قیمت طلا در کوتاه مدت تا 1180 دلار وجود دارد. گرچه جنگ تجاری در کوتاه مدت به ضرر طلا خواهد بود ولی در بلندمدت اقتصاد آمریکا را به خطر خواهد انداخت. این مساله به ضرر ارزش دلار و به نفع قیمت طلا خواهد بود.

هانسن بر این باور است که تشدید بحران بدهی و کسری بودجه آمریکا موجب کاهش اعتماد بین المللی نسبت به دلار خواهد شد. وی پیش بینی کرده است که سطح مقاومتی حساس و مهم برای طلا 1235 دلار خواهد بود.

منبع: سایت طلا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.