کد مطلب: ۵۴۷۱۵۰

علت افزایش موارد سرخک در کشور/ هشدار وزارت بهداشت به خانواده‌ها

علت افزایش موارد سرخک در کشور/ هشدار وزارت بهداشت به خانواده‌ها

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، با تاکید بر لزوم واکسیناسیون به موقع کودکان، گفت: متاسفانه شیوع بیماری کرونا، گسترش شیوع سرخک در مرزها، افزایش بار کاری کارکنان بهداشتی و تبلیغات ضد واکسن، سبب شده است تاکنون در سال جاری ۲۴ مورد ابتلا به سرخک گزارش شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیدمحسن زهرایی، درباره موارد بروز سرخک در ایران، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۴ مورد ابتلا به سرخک گزارش شده است که عمده آنها مربوط به استان سیستان و بلوچستان است اما مواردی از بیماری هم در استان‌های هرمزگان، خراسان رضوی و تهران مشاهده شده است؛ این درحالی است که در سال ۱۳۹۹ نیز ۳ مورد ابتلا به سرخک گزارش شده است.

وی افزود: سرخک مسری‌ترین بیماری عفونی است. اگر درمورد کرونا اعلام می‌شود که هر یک مبتلا می‌تواند دو تا سه نفر را بیمار کند، در مورد سرخک هر یک بیمار در تماس با افراد دیگر می‌تواند تا ۱۸ نفر را بیمار کند؛ بنابراین سرخک بسیار مسری است و باید در نظر داشت که مهم‌ترین سد حفاطتی ما در این بیماری واکسیناسیون است و می‌بایست پوشش واکسیناسیون کودکان در حد بالایی بماند تا بتواند جلوی چرخش ویروس را بگیرد.

افزایش موارد سرخک در کشور

وی گفت: خانواده‌ها و پزشکان باید بدانند بیماری سرخک تمام نشده است.

وی درباره میزان پوشش واکسیناسیون در کشور، افزود: خوشبختانه پوشش واکسیناسیون در کشور همچنان بالای ۹۵ درصد است اما باید به جایی برسیم که مطمئن باشیم که حتی واکسیناسیون یک کودک هم به تعویق نیفتاده است.

منبع: ایسنا

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.