خبر مهم:

کد مطلب: ۲۰۹۶۶۹

افزایش مصرف انرژی چالشی بزرگ برای ایران است

افزایش مصرف انرژی چالشی بزرگ برای ایران است

دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: مصرف انرژی، امروز چالشی بزرگ برای کشور محسوب می‌شود، از این‌رو در هر سطح و جایگاهی که هستیم باید به مقوله مصرف، به‌ویژه بخش انرژی توجه داشته باشیم.

سیروس وطن‌خواه، امروز (یکشنبه، ششم اسفندماه) در هفتمین کنفرانس رویکردهای نوین در نگهداشت انرژی و محیط زیست، (ایتک) که در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، با بیان این‌که امروزه توسعه هر کشوری مدیون انرژی است، گفت: اجرای هر برنامه توسعه‌ای در کشور به بخش انرژی وابسته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: مصرف انرژی، امروز چالشی بزرگ برای کشور محسوب می‌شود، از این رو در هر سطح و جایگاهی که هستیم باید به مقوله مصرف، به‌ویژه بخش انرژی توجه داشته باشیم.

وی ادامه داد: امروز در بحث کنترل آلودگی هوا کارهای خوبی صورت گرفته و سازمان حفاظت محیط زیست در این مقوله فعالیت‌های بسیاری انجام داده است.

وطن‌خواه با اشاره به این‌که کسب و کارهای نوآورانه فعالیت‌های حوزه انرژی را متحول کرده‌اند، گفت: امروز کارهای بسیاری در حوزه استارت‌آپ انجام شده که در بخش انرژی نیز این مقوله با فروش بنزین به‌صورت اینترنتی، طرحی نو محسوب می‌شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: پیشران اصلی حوزه انرژی، بخش تقاضا و مصرف است که متاسفانه این موضوع جایگاه مناسبی در دستگاه‌های اجرایی ندارد.

منبع: فصل اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.