کد مطلب: ۲۴۸۱۴۹

افزایش موارد مسمومیت با «قارچ سمی» در کرمانشاه به ۲۳۹ نفر

افزایش موارد مسمومیت با «قارچ سمی» در کرمانشاه به 239 نفر

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از افزایش موارد مسمومیت با قارچ سمی به 239 نفر و مرگ پنج نفر بر این اثر خبر داد.

دکتر ابراهیم شکیبا با اشاره به افزایش موارد مسمومیت با قارچ در استان به 239 نفر، گفت: متاسفانه امسال شاهد افزایش موارد مسمومیت با قارچ در سطح استان بودیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شکیبا از جان باختن پنج نفر به دنبال مسمومیت با قارچ خبر داد و افزود: تعدادی نیز به دلیل مشکلات کبدی به شیراز اعزام شدند.

وی در خصوص علت افزایش موارد مسمومیت با قارچ در سال جاری، گفت: رشد انواع قارچ نیازمند بارندگی و دمای 18 تا 20 درجه است و امسال به مدت طولانی این شرایط فراهم شد و انواع قارچ در نقاط وسیعی از استان رویش پیدا کرد که در این بین بسیاری قارچ های سمی هم رویش پیدا کرده و مصرف آنها باعث مسمومیت افراد زیادی شد.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه تاکید کرد: مشکل این است که افراد با روش‌های سنتی از جمله استفاده از نقره یا جوشاندن قارچ در شیر به دنبال تشخیص قارچ سمی از خوراکی هستند و این درحالیست که این روش‌ها برای همه انواع قارچ جواب نمی‌دهد.

شکیبا تصریح کرد: حتی برخی انواع قارچ هستند که دست زدن به آن‌ها و بعد از آن تماس دست آلوده با مخاط بدن از جمله تماس با چشم می‌تواند موجب انتقال سم قارچ به درون بدن شود.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از همه مردم خواست امسال به هیچ عنوان قارچ خودرو مصرف نکنند و از دست زدن به قارچ هم خودداری کنند.

وی افزود: همچنین توصیه می شود افراد از خرید قارچ از دستفروشان خودداری کنند و تنها قارچ‌های بسته‌بندی شده دارای برچسب و تاریخ مصرف خریداری کنند.

شکیبا تاکید کرد: هیچ روش مورد تاییدی برای تشخیص قارچ سمی وجود ندارد و افرادی هم که سالیان سال در این زمینه تجربه دارند باید بدانند انواع قارچ به این روش ها پاسخ یکسان نمی دهد.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.