کد مطلب: ۴۲۰۷۹۲

گزارشی از آخرین اخبار مربوط به افزایش وام ازدواج:

وام ازدواج چقدر شده است؟

وام ازدواج چقدر شده است؟

مبلغ وام ازدواج در حال حاضر چقدر است؟ متقاضیان دریافت وام ازدواج به کدام بانک‌ها می‌توانند مراجعه کنند؟ نرخ سود وام ازدواج چند درصد است؟ نحوه بازپرداخت وام ازدواج چگونه و هر ماه به چه میزان است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، اخیرا محمد مهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، با اشاره به افزایش ۱۰ برابری متقاضیان بالای ۶۰ سال «وام ازدواج جوانان» گفت: در سال ۹۶ تعداد افراد بالای ۶۰ سال که وام ازدواج دریافت کرده‌اند ۲۲۴ نفر بوده است که این رقم در سال ۹۷ به ۳۵۳۰ نفر و در ۵ ماه نخست سال ۹۸ به ۲۲۴۴ نفر رسیده است. همچنین این موارد روی میانگین سن ازدواج در کشور هم موثر هستند. این موضوع نشان می‌دهد قانون‌گذار تا کنون به بازه سنی دریافت وام ازدواج توجه نکرده است.

تندگویان با بیان اینکه گفته می‌شود با پرداخت وام ازدواج یا افزایش آن مخالفم، اما این گفته‌ها صحیح نیست، اظهار کرد: اتفاقا با هر نوع خدمت، از جمله پرداخت تسهیلات ازدواج به جوانان موافق هستم. به دنبال آسیب شناسی پرداخت این وام نیز برخی اظهار نظرها در مورد اینکه با پرداخت وام ازدواج به «جوانان» مخالف هستم نیز مطرح شد که این موضوع خلاف واقع است.

اما سوال این است که مبلغ وام ازدواج در حال حاضر چقدر است؟ متقاضیان دریافت وام ازدواج به کدام بانک‌ها می‌توانند مراجعه کنند؟ نرخ سود وام ازدواج چند درصد است؟ نحوه باز پرداخت وام ازدواج چگونه و هر ماه به چه میزان است؟ آیا در لایحه بودجه سال آینده میزان وام ازدواج تغییر کرده است؟ در واقع، مبلغ وام ازدواج برای سال 99 چقدر است؟

مبلغ وام ازدواج در حال حاضر چقدر است؟

در حال حاضر، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌ها در سال ۱۳۹۸ معادل 30 میلیون تومان با دوره بازپرداخت پنج‌ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته است که بانک مرکزی می‌تواند یارانه پرداختی به اشخاص را به عنوان تضمین در این زمینه بپذیرد.

متقاضیان دریافت وام ازدواج می‌توانند به اکثر بانک‌ها برای دریافت این وام مراجعه کنند.

طبق مصوبه بانک مرکزی، بازپرداخت وام ازدواج ۵ ساله و با نرخ سود چهار درصد است. اما نحوه باز پرداخت وام ازدواج چگونه و هر ماه به چه میزان است؟

مدت بازپرداخت تسهیلات 60 ماهه با اقساط مساوی بوده و سررسید اولین قسط، یک ماه پس از پرداخت تسهیلات مزبور است.

آیا در لایحه بودجه سال آینده میزان وام ازدواج تغییر کرده است؟ در واقع، مبلغ وام ازدواج برای سال 99 چقدر است؟

رقم وام ازدواج در سال آینده مطابق با بند «الف» تبصره ۱۶ لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور، ۳۰ میلیون تومان تعیین شد. بنابراین رقم وام ازدواج در سال آینده نیز مشابه سال جاری باقی ماند. متن این تبصره به شرح زیر است:

الف- به‌منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است از محل پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد ازدواج آن‌ها بعد از ١/١/١٣٩۶ است و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، با اولویت نخست پرداخت کند. تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌ها در سال ١٣٩٩ سیصد میلیون (۳۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال با دوره بازپرداخت پنجساله با أخذ یک ضامن معتبر و سفته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    اینا همش چرته اخ کدوم بانکی ضمانت یارانه رو قبول میکنه بعدم مگه یارانه چقدر با چهل و پنج هزار تومن مگه وامم میدن‌مارو مسخره کردین یا خودتونو

  • ناشناس

    30 تومن نفری!!!! یه وقت فشار نیاد بهتون. با 30 تومن نمیشه یه خونه رهن کرد بقیه چیزا به کنار???

  • احمدرضا

    چراایناهمش دنبال بهونه می گردن که وام ازدواج به مردم ندن زودازدواج کنن میگین کودک همسری دیرازدواج کنن میگی بالای ۶۰ساله هاحق جوون هارودارن میخورن هرکسی توهرسنی که دوست داره ازدواج میکنه هرفردی حق داره ازامتیازوامش یک بار استفاده کنه.شرایط ضامن خیلی سخته شایدجوون هانتونن توی دوسال ضامن پیداکنن وقت خیلی کمیه شمابااین کاراونارومجبوربه فروش وام میکنین

  • احمدرضا

    ازمسولین خواهشمندم مدت ۲سال انقضا وام روبردارن که مردم مجبورنشن برن طلاق بگیرن دوباره عقدکنن.چرا ازاین دید نگاه نمی کنید وفقط کودک همسری وسالخوردگان رودرنظرگرفتین

  • ناشناس

    سلام وام ازدواج گفتن شده ۵۰ میلیون

  • ناشناس

    وام ازدواجو میکردن ۱۰ساله مبلغ قستارو پایین بیارید

  • شهرام

    ولی این برای جوان ها نامردیه حداقل باید 60 یا 50میلیون باشه با این پول من نمیتونم خونه رهن کنم

  • آواره

    کسی ضامن نداشته باشد باید چ کند ؟

  • ناشناس

    آقای روحانی …

  • ناشناس

    سلام. بدبختی از اون جایی شروع میشه که زندگی کردن واسیه ما جوانا مثل یه خوابی میمونه که با خیال پردازی شروع میشه…..
    اخه یکی نیست بگه اخه مرد حسابی ما کا کارمند نیستیم به 30تمن زندگی کنیم که ….
    چرا واسیه ما شایعه میبندید که وام 30ملیونی به50ملیون رسیدهاخه مرد مومن این پولو که بهمون قرض میدین ازتون کم میشد می کردینش 50تمن
    بیخیان حرفای زیادی دارم ولی کو گوش شنوا ….