خبر مهم:

کد مطلب: ۲۲۳۵۷۸

افزایش گردشگران دریایی در رودخانه‌های اروند و کارون

افزایش گردشگران دریایی در رودخانه‌های اروند و کارون

بیش از ۴۴ هزار و ۷۵۲ گردشگر دریایی در رودخانه‌های اروند و کارون تردد داشتند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۸۹ درصدی را نشان می‌دهد.

«محمد محسنی قلعه قاضی»، مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر، گفت: ترددهای نوروزی در قالب ۸ هزار و ۵۱۲ سفر دریایی انجام شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان از افزایش ۱۲۵ برابری دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با بیان اینکه تاکنون هیچ حادثه‌ای در رودخانه‌های اروند و کارون رخ نداده است، تصریح کرد: مهم‌ترین اصل سفرها و گردشگری دریایی ایمنی سفر است.

بندرخرمشهر در راستای سفرهای ایمن دریایی، تمهیدات خاصی از جمله گشت‌های منظم دریایی در رودخانه‌های اروند و کارون اندیشیده است و تیم جستجو و نجات دریایی بندرخرمشهر در طول تعطیلات نوروزی این دو رودخانه را مورد پوشش قرار داده‌اند و خوشبختانه تاکنون هیچ حادثه دریایی گزارش نشده است.

بازدید مسافران نوروزی از مجتمع بندری خرمشهر

به گفته وی، همه سال با فرا رسیدن تعطیلات نوروزی، بندر خرمشهر به عنوان منطقه عملیاتی کربلای ۴ و ۵ و نماد مقاومت و بازسازی شهرستان خرمشهر مورد بازدید مسافران و کاروان‌های راهیان نور قرار می‌گیرد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر اظهار داشت: از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از ۶ هزار و ۱۴۵ مسافر نوروزی از مجتمع بندری خرمشهر بازدید کردند. ساختمان قدیم بندرخرمشهر، اسکله‌ها و تجهیزات دریایی و بندری، پایانه بین المللی مسافری دریایی خلیج فارس و محل تلاقی رودخانه‌های اروند و کارون از جمله محل‌های بازدید است.

منبع: برنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.