کد مطلب: ۲۶۵۴۳۵

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت خبر داد

افزایش ۱۰ برابری صادرات تجهیزات پزشکی در سال ۹۷

افزایش ۱۰ برابری صادرات تجهیزات پزشکی در سال ۹۷

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از برنامه وزارت بهداشت برای افزایش ۱۰ برابری توسعه صادرات تجهیزات پزشکی از ۲۴ میلیون دلار به ۲۴۰ میلیون دلار خبر داد.

رضا مسائلی در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی با بیان اینکه در این نمایشگاه از حدود ۵۰ محصول دانش بنیان و فناور در حوزه تجهیزات پزشکی در کشور رونمایی شد، گفت: تفاوتی که نمایشگاه امسال با سال‌های گذشته دارد، تحقق تکنولوژی این محصولات و کلاس خطر بالای آنهاست. این به معنای پیچیده بودن محصولات است که خوشبختانه تولیدکنندگان تاسیسات پزشکی کشور توانستند پروانه ساخت این محصولات را از وزارت بهداشت دریافت کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ،مسائلی با اشاره به دو اتفاق مهم در حوزه تجهیزات پزشکی در سال جاری اظهار کرد: یکی از این اتفاقات برنامه وزارت بهداشت برای توسعه ۱۰ برابری صادرات تجهیزات پزشکی از ۲۴ میلیون دلار به ۲۴۰ میلیون دلار است که نیازمند کاری متراکم و سنگین در بخش خصوصی خواهد بود.

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه دولت زمینه ساز حضور این تولید کنندگان در نمایشگاه‌های مختلف در اقصی نقاط دنیا خواهد بود، تصریح کرد: اتفاق مهم دیگر الزام تولید کنندگان تجهیزات پزشکی به اخذ استانداردهای اتحادیه اروپا است تا هم بتواند در حوزه ارتقای کیفیت عمل کند و هم به عنوان ریل و زیرساخت اساسی در حوزه توسعه صادرات باشند.

مسائلی در ادامه اظهار کرد: از جمله استانداردهای اتحادیه اروپا حضور در بازارهای بین‌المللی و «رجیستریشن» در کشورهای دیگر است. این دو مورد راهبرد وزارت بهداشت در سال ۹۷ با همکاری ارکان مختلف دولت، انجمن‌ها، تشکل‌ها و بخش خصوصی است.

وی ضمن اشاره به رونمایی از تجهیزات اتاق عمل در جریان این نمایشگاه توضیح داد: تمام محصولات به کار گرفته شده در این اتاق عمل از سوی تولید کنندگان تجهیزات پزشکی داخل کشور تولید شده است. وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت جامعه ضمن نقش حمایت کنندگی باید بر کیفیت نیز نظارت داشته باشد که این مسئله پارادوکسی در حوزه مدیریت است. چرا که هم باید حمایت کننده باشد و هم تنظیم کننده کیفیت.

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه از فعالیت ۱۰۰۰ تولید کننده تجهیزات پزشکی در کشور خبر داد و گفت: این ۱۰۰۰ تولید کننده ۳۰ درصد از سهم بازار را که معادل دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است به عهده دارد و تامین کننده تجهیزات مورد نیاز مراکز درمانی کشور هستند.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.