کد مطلب: ۱۷۹۲۸۴

افزایش ۲ برابری نرخ خودکشیِ زنان جوان در انگلیس

افزایش ۲ برابری نرخ خودکشیِ زنان جوان در انگلیس

مطالعات نشان می‌دهد به‌رغم اینکه آمار کلی خودکشی در ۲۰ سال اخیر در انگلیس بیشترین کاهش را داشته اما نرخ خودکشی در میان زنان جوان انگلیسی در یک دهه‌ی اخیر شاهد افزایش تقریبا دو برابری بوده است.

نرخ خودکشی میان زنان ۲۰ تا ۲۴ ساله انگلیسی در سال گذشته میلادی در بالاترین آمار ثبت شده قرار گرفته به طوری که طبق آمار ۱۱۸ نفر از این گروه در سال گذشته جان خود را گرفته‌اند که در مقایسه با سال ۲۰۰۶ میلادی افزایش ۷۶ درصدی داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با این وجود اطلاعات به دست آمده در دفتر آمار ملی انگلیس حاکی از آن است که به طور کلی، نرخ خودکشی در این کشور در سال گذشته کاهش ۴ درصدی داشته که بیشترین «نرخ کاهش» در دو دهه‌ی اخیر را نشان می‌دهد.

اما همین آمار از سوی دیگر نشان می‌دهد تعداد زنان ۲۰ تا ۲۴ ساله‌ای که دست به خودکشی زده‌اند از ۳.۳ مورد در هر ۱۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۰۶ به ۵.۷ مورد در ۱۰۰ هزار نفر در سال گذشته افزایش یافته است.

همچنین در همین بازه زمانی نرخ خودکشی دختران نوجوان ۱۵ تا ۱۹ ساله انگلیسی نیز از ۲.۳ به ۲.۹ مورد در ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

با وجود اینکه آمار خودکشی بین مردان به میزان قابل توجهی بیش از زنان باقی مانده و سه چهارم تمام موارد را شامل می‌شود اما متخصصان در مورد افزایش بی‌سابقه خودکشی میان زنان جوان که نقش رسانه‌های اجتماعی در آن بسیار برجسته است، اعلام نگرانی کرده‌اند.

«کریس اُ سالیوان» از موسسه سلامت روان به روزنامه ایندیپندنت گفت: افزایش خودکشی در زنان جوان با رابطه‌ی آنان با دنیای دیجیتال ارتباط دارد.

وی با اشاره به فشارهای موجود در مورد توجه به ظاهر و فرهنگِ سلفی گرفتن بیان داشت که انجام تحقیقات بیشتر در مورد این فشارها لازم است.

وی افزود: دختران و زنان جوان با طیف زیادی از چالش‌ها رو به رو هستند و بسیاری از این چالش‌ها با چنان سرعتی در حال ظهورند که برای بزرگسالان قابل درک نیست. دنیای دیجیتال و چگونگی ارتباط جوانان با آن، زمینه‌ای است که ما به تحقیقات بیشتری در مورد آن نیاز داریم.

این گزارش پس از آن منتشر شد که آمار ماه گذشته NHS (مرکز ملی سلامت) آشکار کرد بیش از یک نفر از هر ۱۰ دختر نوجوان در انگلیس سال گذشته به خدمات سلامت روان یا خدمات آموزش برای افراد کم‌توان نیاز پیدا کردند.

در این خلال مطالعه‌ای توسط محققان دانشگاه منچستر نشان داد که «خود آسیبی» در نوجوانان ۱۰ تا ۱۹ ساله دختر سه برابر شایع‌تر از پسران است و افرادی که به خود آسیبی دست زده‌اند نسبت به افرادی که این تجربه را نداشته‌اند بسیار بیشتر در معرض خودکشی هستند.

این در حالیست که برخی دیگر از رسانه‌های داخلی این کشور نظیر روزنامه دیلی میل با تمرکز روی بخش دیگری از گزارش اخیر دفتر آمار ملی انگلیس، بیش از همه به کاهش بی‌سابقه نرخ کلی آمار خودکشی طی ۲۰ ساله گذشته در این کشور اشاره کرده‌اند.

دیلی میل در گزارش خود تاکید کرد که در سال ۲۰۱۶ تعداد افرادی که به زندگی خود خاتمه داده‌اند برای اولین بار از اواسطه دهه ۱۹۹۰ میلادی کاهش چشمگیر داشته که از دلایل مهم آن کاهش نرخ بیکاری عنوان شده است.

با این حال به گفته کارشناسان، آمار خودکشی مربوط به زنان جوان و دختران نوجوان در این کشور همچنان نگران کننده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.