کد مطلب: ۲۷۵۰۸۳

افزایش ۸۵ درصدی قیمت مواد اولیه

افزایش ۸۵ درصدی قیمت مواد اولیه

مدیرعامل یک شرکت تولید‌کننده تجهیزات پزشکی گفت: هیچ تولیدکننده‌ای هنوز دلار چهار هزار و ۲۰۰ تومانی از دولت دریافت نکرده است، اگر دلار چهار هزار و ۲۰۰ تومانی به تولید‌کننده تعلق می‌گرفت هم اکنون قیمت مواد اولیه ۸۵ درصد افزایش پیدا نمی‌کرد.

حمیدعالی‌پور اظهار کرد: با حرف و شعار نمی‌توان کشور را اداره کرد. دولت از من می‌خواهد که محصولاتم را به بیمارستان‌ها ارائه دهم بی‌آنکه حتی بدهی‌های سال ۹۴ تا کنون را تسویه کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عالی پور با بیان اینکه دولت برای پرداخت بدهی‌های خود پیشنهاد اوراقی را داده که حتی بانک حاضر نیست به جای اقساط از او قبول کند، افزود: دولت از سال ۹۴ تا کنون بدهکار است، اما پیشنهاد کرده در مقابل اوراقی بدهد که دو سال دیگر وصول شود! حتی کسی هم حاضر به خرید این ارواق نیست مگر اینکه ۲۰ تا ۳۰ درصد از قیمت اصلی کم کند.

افزایش ۸ برابری قیمت آب

وی با بیان اینکه کمبود آب یکی از معضلات تولید محصول است، افزود: برای تولید مواد اولیه به آب احتیاج داریم. هر تانکر آب که در سه ماهه اول سال ۳۰ هزار تومان خریداری می‌کردیم در حال حاضر به ۲۵۰ هزار تومان رسیده است!

عالی‌پور با بیان اینکه در سال حمایت از تولید ملی، آثار حمایتی از تولید کننده در دستور کار مدیران نیست و صنعت تولیدات داخلی در مسیر سقوط است، افزود: متاسفانه از شروع سال ۹۷ تا کنون ۲۰ تا ۸۵ درصد قیمت‌ها برای تولیدکننده؛ ۲۰ درصد حقوق کارگر و بیمه و ۸۵ درصد هم قیمت مواد اولیه افزایش داشته است. حمایت‌ها تنها در حد حرف خلاصه می‌شود. دیگر خبری از نوآوری و رقابت در تولیدات نیست بلکه تولید کننده تنها نگران این است که ورشکسته نشود.

مرگ تدریجی تولیدکننده داخلی

وی با بیان اینکه دولت با قدرت و نفوذی که دارد به تولیدکننده‌ها اجازه افزایش قیمت نمی‌دهد، افزود: دولت با لحنی دستوری از من خواسته که تولیداتم را با قیمت سال گذشته به فروش برسانم و در صورت افزایش قیمت من را به تعزیرات تحویل خواهد داد، چگونه می‌توانم هزینه‌هایم را پوشش دهم؟ چه کسی جوابگوی افزایش هزینه‌ها خواهد بود؟

مدیرعامل شرکت صفا طب با بیان اینکه از شرایط کنونی گله‌مند است و نامه‌های مکرر به سران کشور نوشته و اعتراضات کارگران و نامه آنها در اداره‌ کار بی نتیجه بوده است، افزود: سال گذشته تا کنون بیش از ۱۰۰ نامه نوشته‌ام که بی تأثیر بوده است. تولیدکننده داخلی در حال مرگ تدریجی است.

وی با اشاره به افزایش روز افزون مشکلات در مسیر تولیدات افزود: تولید کننده داخلی توانایی مدیریت شرایط را ندارد، توانایی رقابت با کشورهایی امثال چین را نخواهد داشت. شرکت من تنها به فکر وصول بدهی‌های خود از دولت است.

نگرانی برخی مسئولان از میز و صندلی خود

عالی‌پور با بیان اینکه ۹۵ درصد از مشکلات کشوری ناشی از عدم مدیریت و تنها ۵ درصد ناشی از تحریم‌هاست افزود: تا صد روز آینده قرار است تحریم‌های آمریکا شروع شود اما مسئولان به استقبال مشکلات رفته‌اند! چرا مواد اولیه داخلی ۹۰ درصد گران شده است!؟ مواد اولیه داخلی که ارتباطی به ارز ندارد؟ چه کسی باید پاسخگو باشد؟

وی با بیان اینکه تحریم‌ها تولید کننده را قوی‌تر می‌کند که تولیدات داخلی را با کیفیت بیشتر عرضه کند، افزود: جنگ روانی که در حال حاضر به وجود آمده را در هشت سال جنگ با عراق تجربه نکرده‌ایم. تحریم بر شانه‌های تولید کننده فشار می‌آورد، اما برخی مدیران ما نگرانند که سمت و میز خود را از دست ندهند برای همین در مقابل مشکلات سکوت کرده‌اند.

منبع: ایمنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.