کد مطلب: ۲۲۶۵۸۶

الگوی متفاوت دولت برای عرضه برنج در سال ۹۷

الگوی متفاوت دولت برای عرضه برنج در سال 97

استاندار مازندران گفت: دولت با کمک نمایندگان مجلس و تدبیر وزرای جهاد کشاورزی و صنعت و تجارت، الگوی متفاوتی در امر توزیع برنج داخلی پس از برداشت در کشور اعمال می‌کند.

محمد اسلامی افزود: واقعیت این است که کشور با حدود یک میلیون و 100 هزار تن برنج رو‌به‌رو است و باید برای تامین آن، برنج مورد نیاز از خارج وارد شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی ادامه داد: تلاش دولت این است که واردات را زمانی انجام دهد که آسیبی به تولید داخلی در زمان برداشت وارد نشود و به همین منظور مصرف‌کنندگان بزرگ را در قالب ادارات و نهادهای مهم کشور قانع کردیم تا از برنج تولیدی مازندران استفاده کنند و در این زمینه سنگ بنای خوبی گذاشته شده و هماهنگی‌های خوبی نیز توسط سازمان جهادکشاورزی استان انجام شده است.

اسلامی یکی از تغییرات مورد نظر در واردات برنج را مخالفت با واردات حواله‌ای دانست و توضیح داد: صدور حواله برای واردات برنج ایجاد رانت می‌کند و ما با آن مخالفیم و تاکید ما این است که واردات باید آزاد باشد و وارد کننده باید عرضه و تقاضای کشور را به خوبی آنالیز و رصد کند.

وی افزود: متاسفانه اتفاقی که سال گذشته در کشور رخ داد، واردات برنج بدون در نظر گرفتن نیاز واقعی و در زمان ممنوعیت بود که سبب ایجاد نگرانی برای شالیکاران مازندران شد.

استاندار مازندران گفت: دولت امسال مصمم است همان سیاست‌های حمایتی گذشته خود که مبنی بر ممنوعیت برنج در زمان برداشت برنج داخلی ادامه دهد و ممنوعیت واردات برنج تا حداقل سه ماه پس از برداشت برنج داخلی ادامه می‌یابد.

وی افزود: در واقع دولت امسال تصمیم دارد که با یک سازمان دهی متفاوت‌تری، در زمان عرضه برنج کشور این بخش را مدیریت کند تا شالیکاران ما دغدغه‌ای برای فروش محصولاتشان نداشته باشند.

نخستین نشا مکانیزه برنج کشور از نوع طارم محلی عصر چهارشنبه در سطح حدود پنج هکتار از شالیزارهای روستای ' فیروزکلا ' از توابع بخش دشت سر آمل با حضور استاندار مازندران انجام شد.

مازندران با داشتن حدود 213 هزار هکتار شالیزاری و تولید حدود یک میلیون تن برنج سفید 40 درصد نیاز کشور را تأمین می‌کند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.